Caterham va prezenta pe 12 iulie prima mașină sport electrică complet nouă, care nu este o adaptare a modelului Seven. Modelul este cunoscut deocamdată sub numele de Caterham Project V.
Englezii au dezvăluit noi imagini ale lui Caterham Concept V care va fi prezentat oficial pe 12 iulie și va fi expus în premieră mondială la Festivalul Vitezei de la Goodwood în perioada 13-16 iulie 2023 când va fi anunțat și numele modelului de serie.
Siluetă de coupe ultraușor
Din primele fotografii se observă o siluetă total diferită de cea a lui Seven, cu o parte frontală mai scurtă, pasaje ale roților puternic evazate și o linie foarte curbată a acoperișului. În față se observă farurile foarte subțiri și capota foarte joasă care coboară sub linia aripilor în timp ce în spate se remarcă două stopuri ovale care ne duc cu gândul la Bentley. Eleronul curbat este iluminat de dedesubt de cele două stopuri.
Caterham nu a dat încă indicii despre dimensiuni, dar cu siguranță noul coupe electric este mult mai compact decât Porsche Cayman.
Noul designer șef al mărcii este francezul Anthony Jannarelly, care a lucrat împreună cu studioul Italdesign la designul noului model.
Designul lui Project V nu mai are nicio legătură cu Seven, fiind complet nou. Pe un cadru de oțel se sprijină caroseria formată din numai șase piese din aluminiu și fibră de carbon. Janarelly promite o mașină mai modernă și mai frumoasă decât Seven.
Concept V este construit pe o nouă platformă numită SVA (Smart Vehicle Architecture), iar propulsia este pe puntea spate. Fondurile pentru dezvoltarea noii platforme vin de la noul proprietar VT Holdings, fondat în 1983. Șeful VT Holdings, Kazuho Takahashi, a declarat că mașina ar putea intra în producție la începutul lui 2026, că va fi mai scumpă decât modelele Caterham Seven și că va deveni cel mai vândut model al mărcii.
Caterham EV Seven – versiunea electrică a clasicului Seven
Caterham a dezvoltat de curând și un concept electric pe baza lui Seven, numit EV Seven. Acesta are o caroserie similară cu a modelului convențional și cântărește cu numai 70 kg mai mult decât modelul cu motor termic, având puțin sub 700 kg.
Masa redusă este impresionantă, mai ales că EV Seven are o baterie de 51 kWh brut (40 kWh net) răcită cu apă. Prin comparație, Dacia Spring cu o baterie de 26,4 kWh cântărește puțin sub 1000 kg, iar EV Seven are o baterie cu o capacitate aproape dublă.
Bateria lui EV Seven este amplasată în tunelul transmisiei și în zona centrală în spatele scaunelor și se poate încărca la stații DC cu până la 152 kW. Motorul electric antrenează puntea spate și dezvoltă 240 CP/9000 rpm și 250 Nm, propulsând mașina de la 0 la 60 mph (96 km/h) în circa 4 secunde, în timp ce viteza maximă este de 209 km/h.
Conceptul EV Seven se va prezenta de asemenea la festivalul Vitezei de la Goodwood alături de Caterham Project V.
Caterham s-a înființat în 1973, când Graham Nearn, un dealer Lotus din orașul englez Caterham, a cumpărat licența de a construi Lotus Seven direct de la fondatorul Lotus, Colin Chapman. Caterham a utilizat inițial motoare Rover și apoi Ford. În mai 2021, șeful de atunci al Caterham, Graham MacDonald anunța că a început dezvoltarea unui Caterham electric. În iunie 2022, noul șef Bob Laishley, a spus că noul Caterham electric va fi un model complet nou și nu va avea nimic de-a face cu Seven. Dar până la urmă vor apărea atât un Seven electric cât și un coupe complet nou, prefigurat de Concept V.