Cu doi ani în urmă, la data lansării sale oficiale, Lexus NX a fost testat de auto, motor și sport, iar impresiile și detaliile tehnice au fost prezentate pe larg într-un amplu material pe care îl puteți citi aici.
Fiind totul gata făcut, ce îmi mai rămânea mie să spun despre Lexus NX, fără să dublez ceea ce a spus colegul meu de breaslă în urmă cu doi ani? Chiar citind pe diagonală textul lui, este evident de la primele rânduri că Lexus NX este un automobil complet, polivalent și foarte plăcut la condus, o concluzie evidentă având în vedere faptul că avem de-a face cu un monstru de tehnlogie high-tech „Made by Lexus”!
Nu ascund faptul că sunt un fan Lexus și că fiecare întâlnire cu un automobil produs de celebra marcă niponă îmi lasă în urmă un zâmbet larg de bucurie. Chiar de la prima privire aruncată asupra lui NX, remarci design-ul agresiv cu multe muchii și unghiuri ascuțite, un design creionat prin foarte multe elemente stilistice, dar cu totul la locul lui: nimic nu pare în plus, nimic nu este prea exagerat. Căutătura diabolică a farurilor te ațintesc precum doi ochi oblici „ascunși” sub masca unui samurai cibernetic, ce parcă abia așteaptă să scoată două fazere cu care să te trăsnească fix în băierele portofelului. Este evident că este o mașină premium, o mașină care oferă foarte mult în schimbul unui preț elevat. Lexus NX este un automobil scump, dar se știe că orice lucru bun pe lumea asta fie este scump, fie îngrașă, fie este ilegal.
Prețul de achiziție al unui NX nu este la îndemâna oricui, dar tehnologia îmbarcată își are costurile sale. Ca un revers al medaliei, în pofida celor 197 CP, a performanțelor remarcabile și a transmisiei integrale, costurile de exploatare sunt mai mici decât la multe mașini de oraș. „Vinovatul” este sistemul motopropulsor hibrid, care are grijă să consume cu pipeta și să emane cât mai puține emisii poluante. Desigur, acest lucru se întâmplă dacă sistemul de gestiune al propulsiei este pe modul EV, Normal sau Eco. Pentru raceriii cu piciorul drept supradimensionat există și modurile Sport și Sport+, moduri în care NX își adaptează caracterul după înfățișare. În schimb, pentru mine, confortul desăvârșit al suspensiei și al cutiei CVT, alături de calitatea excelentă a finisării și a sistemului audio Mark & Levinson cu 14 difuzoare, mă îndeamnă la o rulare relaxantă.