Pentru prima dată, Dacia Spring, cel mai accesibil model electric european, are un concurent pe măsură: noul Citroen e-C3.
Au trecut aproximativ doi ani și jumătate de când Dacia Spring a intrat pe piața europeană, implicit și în România unde devenit pur și simplu alegerea logică dacă vrei o mașină electrică, de oraș.
În tot acest timp, Spring nu a avut concurență. Și nu vorbim neapărat de un model electric mai accesibil, ci unul care să fie aproape de acea zonă de preț. Succesul lui Spring s-a datorat și faptul că, următoarele două cele mai accesibile modele electrice, Skoda Citigo iV și VW e-up! ieșeau din producție la scurt timp după debutul modelului Dacia. e-up! a mai fost disponibil apoi, în diferite etape, dar cu preț mai mare.
În tot acest timp, fără a avea concurență, Dacia și-a permis să crească prețurile, până la peste 20.000 euro, asta în timp ce Spring a debutat în aprilie 2021 cu un preț de 18.100 euro. Ulterior, prețurile au crescut constant și puteți urmări aici evoluția lor.
Anul acesta Dacia a adăugat o nouă versiune pentru Spring, Extreme, care produce 65 CP și oferă performanțe dinamice mai bune, dar și prețul pornește de la 22.450 euro.
Acum, însă, Dacia Spring are un concurent veritabil (de fapt, va avea începând cu luna ianuarie a anului viitor). Se numește Citroen e-C3 și oferă mai mult decât Spring la orice capitol, asta pentru că are pretenții și pe piețele mai pretențioase ale Europei. În ceea ce privește prețul de pornire, acesta este stabilit la 23.300 euro, cu mai puțin de 1.000 euro peste Dacia Spring Extreme. Atenție, însă, acesta nu este prețul oficial pentru România. Citroen spune că este prețul de bază pe cele mai mari nouă piețe din Europa. În România vom afla prețul lui e-C3 la începutul anului viitor.
Chiar dacă se va întâmpla ca prețul modelului francez să fie puțin mai mare la noi, acesta va fi parțial compensat de caracteristicile mai bune comparativ cu Dacia Spring. Și ca să ne putem face o idee despre ce oferă ambele EV-uri, le-am pus caracteristicile într-un tabel comparativ.
Dacia Spring Extreme | Citroen e-C3 | |
---|---|---|
Dimensiuni | ||
L x l x h (mm) | 3.734 x 1.579 x 1.516 | 4.015 x 1.813 x 1.577 |
Ampatament (mm) | 2,423 | nc. |
Locuri | 4 | 5 |
Gardă la sol (mm) | 151 | 163 |
Masă (kg) | 1,050 | nc. |
Volum portbagaj (l) | 270 | 310 |
Motor | ||
Putere maximă kW/CP | 48/65 | 83/113 |
Cuplu maxim (Nm) | 113 | nc. |
Baterie | ||
Tip | Litiu-ion | Litiu-fier-fosfat |
Capacitate (kWh) net/brut | nc/26,8 | 44/nc. |
Încărcare maximă AC (kW) | 6.6 | 11 |
Încărcare maximă DC (kW) | 30 | 100 |
Performanțe | ||
Accelerație 0 - 100 km/h (s) | 13.7 | 11 |
Viteză maximă (km/h) | 125 | 135 |
Autonomie WLTP (km) | 220 | 320 |
Preț de bază (euro, cu TVA) | 22,450 | 23.300* |
*acesta este prețul lui Citroen e-C3 pe piețele din: Franța, Germania, Belgia, Olanda, Austria, Portugalia, Polonia, Italia și Spania. Prețurile pentru piața din România se vor comunica în luna ianuarie a anului viitor.
Pentru a pătrunde și mai mult în segmentul EV-urilor de buget (și pentru a contracara eventualele modele asiatice), Citroen a anunțat deja o versiune a lui e-C3 cu autonomie WLTP de 200 km, la prețul de 19.900 euro. Aceasta va debuta la începutul anului 2025.