Cât consumă în realitate un model PHEV? Revista germană auto motor und sport a realizat teste de consum cu 10 modele PHEV la modă din diverse segmente. Iată rezultatele. Consum real modele PHEV de diverse clase.
Revista germană auto motor und sport a vrut să verifice cât de departe sunt de realitate cifrele de consum oficiale foarte amăgitoare pe care le afișează modelele PHEV.
Pe lângă măsurarea consumului după aceleași metode ca și la modelele convenționale, revista germană a măsurat consumul de combustibil și de energie luând în calcul un consum hibrid la un kilometraj anual de 15.000 km din care 10.000 km parcurși pe rute scurte de maxim 40 km.
S-a măsurat apoi un consum în condiții de condus economic, condus normal și condus normal.
În final s-a calculat un consum mediu luând ca pondere 15% condus eco, 70% condus normal și 15% condus sportiv.
S-a măsurat de asemenea și consumul de energie electrică în conducere pur electrică și autonomia electrică.
Haideți să vedem rezultatele.
Prețurile sunt cu TVA și fără bonusurile Rabla Plus. Toate modelele PHEV beneficiază de un bonus de 20.000 lei.
Citroen C5 Aircross Hybrid 225 Shine 43.300 euro cu TVA
Sistemul combină motorul termic turbo de 1,6 litri și 181 CP și un motor electric de 110 CP, pentru un total de 224 CP. Tracțiunea este pe puntea față, iar transmisia este automată clasică cu 8 trepte. Bateria Li-Ion are o capacitate de 13,2 kWh.
Consum hibrid 2,2 l+21,4 kWh
Consum condus eco 6,0 l/100 km
Consum condus normal 7,7 l/100 km
Consum condus sportiv 10,3 l/100 km
Consum mediu în test (15/70/15%) 7,8 l/100 km
Emisii CO2 în test 151 g/km
Consum mers electric 29,6 kWh/100 km
Autonomie electrică reală 42 km
Volvo XC40 Recharge T5 R-Design 50.920 euro cu TVA
Volvo are un sistem PHEV format dintr-un motor termic de 1,5 litri în trei cilindri care dezvoltă 180 CP și un motor electric de 82 CP care dezvoltă 261 CP în total puterea fiind transmisă la roțile față prin intermediul unei cutii de viteze automate cu 7 trepte și dublu ambreiaj. Volvo are o amplasare originală a bateriei, total diferită de a tuturor celorlalte modele PHEV care au de obicei bateria montată sub podeaua portbagajului. La Volvo bateria de 10,7 kWh este montată central în tunelul central, în locul arborelui cardanic și astfel portbagajul este la fel de mare ca și la versiunile convenționale.
Consum hibrid 2,3 l+16,2 kWh
Consum condus eco 7,1 l/100 km
Consum condus normal 8,8 l/100 km
Consum condus sportiv 11,9 l/100 km
Consum mediu în test (15/70/15%) 9,0 l/100 km
Emisii CO2 în test 209 g/km
Consum mers electric 22,3 kWh/100 km
Autonomie electrică reală 48 km
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ 46.874 euro cu TVA
Are un sistem PHEV complicat, cu tracțiune integrală, un motor termic aspirat și două motoare electrice , unul în față de 82 CP și unul în spate de 95 CP. Puterea totală este de 224 CP. bateria Li-Ion are o capacitate de 13,8 kWh.
Consum hibrid 2,5 l+19,9 kWh
Consum condus eco 6,7 l/100 km
Consum condus normal 8,3 l/100 km
Consum condus sportiv 10,2 l/100 km
Consum mediu în test (15/70/15%) 8,3 l/100 km
Emisii CO2 în test 151 g/km
Consum mers electric 28,3 kWh/100 km
Autonomie electrică reală 39 km
VW Tiguan eHybrid Elegance 38.1564 euro cu TVA
Tiguan PHEV utilizează același sistem cu cel Passat PHEV. Un motor electric de 115 CP este integrat între motorul termic turbo de 1,4 litri și 150 CP și transmisia automată cu dublu ambreiaj și șase trepte. Puterea totală este de 245 CP iar bateria are o capacitate de 9,2 kWh.
Consum hibrid 2,2 l+18,6 kWh
Consum condus eco 6,3 l/100 km
Consum condus normal 7,9 l/100 km
Consum condus sportiv 10,0 l/100 km
Consum mediu în test (15/70/15%) 8,0 l/100 km
Emisii CO2 în test 138 g/km
Consum mers electric 25,6 kWh/100 km
Autonomie electrică reală 45 km
Toyota RAV4 2.5 PHEV – 61.020 euro cu TVA
Și Toyota are un sistem sofisticat PHEV. la puntea față lucrează un motor aspirat de 2,5 litri cu 4 cilindri care dezvoltă 182 CP și un motor electric cu aceeași putere. Puntea spate este antrenată de un motor electric de 54 CP, dând naștere unei tracțiuni integrale electrificate. RAV4 PHEV are cea mai mare baterie dintre SUV-urile compacte, de 18,1 kWh care îi conferă cea mai mare autonomie electrică.
Consum hibrid 1,7 l+15,0 kWh
Consum condus eco 5,8 l/100 km
Consum condus normal 6,9 l/100 km
Consum condus sportiv 9,8 l/100 km
Consum mediu în test (15/70/15%) 7,2 l/100 km
Emisii CO2 în test 109 g/km
Consum mers electric 19,5 kWh/100 km
Autonomie electrică reală 76 km
BMW X5 xDrive45e – 78.540 euro cu TVA
BMW X5 xDrive45e este un PHEV de performanță care combină motorul turbo cu 6 cilindri în linie de 3 litri și 286 CP cu un motor electric de 113 CP amplasat între motorul termic și cutia automată cu 8 trepte. Cei 394 CP în total sunt transmiși la toate cele patru roți. Bateria are o capacitate de 24 kWh.
Consum hibrid 2,9 l+28,5 kWh
Consum condus eco 8,5 l/100 km
Consum condus normal 12,3 l/100 km
Consum condus sportiv 14,7 l/100 km
Consum mediu în test (15/70/15%) 12,1 l/100 km
Emisii CO2 în test 202 g/km
Consum mers electric 37,6 kWh/100 km
Autonomie electrică reală 69 km
VW Touareg 3.0 V6 eHybrid 4Motion Elegance – 69.813 euro cu TVA
Sistemul lui VW Touareg eHybrid este similar cu cel de la BMW, doar că motorul termic este V6 de 3 litri cu 340 CP iar motorul electric de 136 CP este amplasat între cutia automată și mootrul termic. Puterea totală este de 381 CP și este transmisă la toate cele patru roți. Bateria are o capacitate de 14,3 kWh.
Consum hibrid 3,4 l+27,2 kWh
Consum condus eco 8,6 l/100 km
Consum condus normal 12,6 l/100 km
Consum condus sportiv 15,4 l/100 km
Consum mediu în test (15/70/15%) 12,4 l/100 km
Emisii CO2 în test 208 g/km
Consum mers electric 37,6 kWh/100 km
Autonomie electrică reală 42 km
Kia Niro PHEV Comfort – 35.840 euro cu TVA
Este unul din cele mai ieftine modele PHEV fiind construit în primul rând pentru eficiență. Un motor aspirat de 1,6 litri și 105 CP este combinat cu un motor electric de 61 CP puterea totală de 141 CP fiind transmiă la roțile față prin intermediul unei cutii automate cu dublu ambreiaj și 6 trepte. Bateria are o capacitate de 8,7 kWh.
Consum hibrid 1,5 l + 11,2 kWh
Consum condus eco 4,9 l/100 km
Consum condus normal 5,7 l/100 km
Consum condus sportiv 8,6 l/100 km
Consum mediu în test (15/70/15%) 6,0 l/100 km
Emisii CO2 în test 87 g/km
Consum mers electric 15,8 kWh/100 km
Autonomie electrică reală 55 km
Mercedes A 250 e sedan – 39.750 euro cu TVA
Mercedes a perfecționat mult sistemul PHEV și este singurul producător care oferă încărcare la curent continuu pentru un PHEV. Motorul turbo de 1,33 litri și 160 CP este cuplat cu un motor electric de 102 CP și ambele livrează în total 218 km transmiși la puntea spate prin intermediul unei cutii automate cu 8 trepte și dublu ambreiaj. Bateria Li-Ion are o capacitate de 15,6 kWh.
Consum hibrid 1,4 l + 13,2 kWh
Consum condus eco 6,0 l/100 km
Consum condus normal 7,7 l/100 km
Consum condus sportiv 9,1 l/100 km
Consum mediu în test (15/70/15%) 7,7 l/100 km
Emisii CO2 în test 116 g/km
Consum mers electric 23,9 kWh/100 km
Autonomie electrică reală 53 km
BMW 225 xe Active Tourer* – 37.247 euro cu TVA
* măsurători pentru versiunea de dinainte de facelift
Are un sistem PHEV original cu un motor cu 3 cilindri turbo de 125 CP la puntea față și un motor electric de 88 CP care antrenează puntea spate, tracțiunea fiind integrală hibridă. Puterea totală este de 220 CP. Bateria are o capacitate de 8,8 kWh. După facelift capacitatea a crescut la 10,4 kWh.
Consum hibrid 1,4 l + 13,2 kWh
Consum condus eco 6,3 l/100 km
Consum condus normal 8,1 l/100 km
Consum condus sportiv 9,9 l/100 km
Consum mediu în test (15/70/15%) 8,1 l/100 km
Emisii CO2 în test 124 g/km
Consum mers electric 24,8 kWh/100 km
Autonomie electrică reală 42 km
1 comentariu
Cred ca testul confirma ca masinile PHEV au sens eco doar atunci cand sunt conduse uzual,in oras, in modul electric si utilizate la modul termic&hibrid doar ,ocazional,in afara localitatilor. Altfel,masa suplimentara a motorului termic si a bateriei,probabil peste 200 kg,va adauga consum suplimentar de combustibil fosil fata de un automobil propulsat doar termic. De asemenea consum electric mult mai mare fata de un auto propulsat electric exclusiv datorita greutatii suplimentare a motorului(si cutiei de viteze). PHEV este,pentru mine,un produs al marketingului si al politicii de reducere artificiala a consumului de combustibil prin atribuirea unui consum mediu valabil doar pentru distante scurte valid pana la epuizarea bateriei ,Cu bateria consumata, consumul este mai mare decat orice agregat cu benzina,ca sa nu amintesc de diesel.