Home TesteContact Contact – BMW M440i xDrive Gran Coupé – Exigențe stilistice

Contact – BMW M440i xDrive Gran Coupé – Exigențe stilistice

de Dan Damian
BMW M440i xDrive Gran Coupé

A doua generație Seria 4 Gran Coupé mizează pe stilul nonconformist al Seriei 4, dar aduce mai mult stil și aspecte mai practice, fără a renunța mai deloc la sportivitate.

În urmă cu 12 ani, BMW a încercat un nou concept de caroserie la Seria 5. GT. Gran Turismo, un fastback mai comod și cu spațiu mai mare. Apoi, aceeași rețetă a fost aplicată și Seriei 3, cu același GT și cam aceeași imagine și diferențe față de berlina medie. Nu au avut succes și nu este greu de înțeles de ce, dacă le vezi partea din spate, cea care trebuia să se remarce. Ambele au ieșit din producție, iar conceptul a fost restrâns la Seria 6, oferită doar în această versiune, GT, după ce o parte din atribuții i-au fost preluate de Seria 8.

A avut însă succes un alt tip de caroserie încercat de bavarezi, Gran Coupé-ul. Dovada? A fost extins la patru modele din gamă, Seria 2, Seria 4, Seria 8 și electricul i4.

BMW M440i xDrive Gran CoupéCea mai nouă este Seria 4 Gran Coupé, pe care am testat-o în cea mai puternică versiune, BMW M440i xDrive Gran Coupé. Practic, este o Seria 4 Coupé, dar cu patru portiere și într-un alt stil, însă cu elemente similare, cum ar fi ușile fără ramă, caracteristice tuturor Gran Coupé-urilor, indiferent de serie. Față de modelul anterior, mașina a crescut în dimensiuni la toate capitolele, inclusiv înălțime, așa că oferă mai mult spațiu în spate și portbagaj de 470 de litri (+39). Partea frontală, cu farurile LED, dar și cea posterioară sunt aproape similare cu ale Coupé-ului, la fel și planșa de bord, unde am găsit BMW Live Cockpit Professional (10,25 de inchi, standard), al cărui sistem de navigație funcționează online, cu tehnologie cloud și oferă o precizie foarte bună la interpretarea datelor de trafic live, iar în plus, te anunță în timp real ce distanță ai până la modificarea limitei de viteză. Și recunoaște luminile semaforului, le afișează pe bord și te anunță când să pleci. Nu vă faceți iluzii, funcția este disponibilă doar în Germania și a funcționat impecabil prin München și în împrejurimi. Scaunele sport din piele sunt standard la M440i xDrive Coupé, ca și volanul sport.

Sport mai rațional

Cel mai puternic model din gamă are în echiparea standard suspensie M Sport cu amortizoare controlate electronic, care face o treabă excelentă în ceea ce privește ținuta de drum și reduce efectul transferului de mase, dar și plonjarea la frânare puternică. Evident, M 440i xDrive este mai confortabil decât M240i xDrive Coupé, pe care l-am testat în aceeași sesiune. Reacțiile în viraje nu sunt chiar atât de spontane, iar sistemul xDrive nu e atât de mult orientat către puntea din spate.

Sportivitatea este însă la cote înalte, echilibrul e foarte bun, cu repartiția aproape egală a maselor pe punți, iar motorul cu șase cilindri în linie, de 374 CP și 500 Nm este o plăcere în sine, fiind foarte rapid în reacții, ajutat de cutia de viteze Steptronic Sport cu opt trepte, standard. Ce are acest motor în plus față de (teoretic) același motor de la M240i xDrive Coupé? Sistem mild hybrid, cu un starter-generator electric capabil să livreze 11 CP scurte perioade de timp. La plecarea normală, ajută la reducerea consumului, iar când selectezi funcția Sprint, prin apăsarea padelei din stânga volanului, dă tot ce poate, în funcție de starea de încărcare a bateriei de 0,53 kWh. Nu prea ai cum să simți în mod real plusul de maximum 11 CP în regim sportiv, dar sigur contează semnificativ la obținerea consumului mediu de 8 l/100 km. Gândiți-vă doar că este o idee mai bun decât cel al lui M240i xDrive Coupé, în condițiile în care Gran Coupé-ul este mai mare și semnificativ mai greu, la cele 1,9 tone.

BMW M440i xDrive Gran CoupéModelul german asamblat exclusiv la uzina BMW din München are un preț de pornire de 69.198 de euro, cu 119 euro mai mult decât Coupé-ul cu exact aceeași configurație tehnică.

DATE TEHNICE

Caroserie: Coupé cu 4 uși și 5 locuri. L × l × h: 4783 × 1852 × 1442 mm. Ampatament: 2856 mm. Portbagaj: 470 l. Rezervor: 59 l

Tren de rulare: Suspensie față MacPherson, spate paralelogram deformabil. Frâne cu discuri ventilate față/spate. Direcție servoasistată electric. Pneuri față/spate 245/45 R18

Transmisie: Tracțiune integrală, cutie automată cu 8 trepte

Motor: Benzină, L6, 2.998 cm3. Putere maximă: 275 kW (374 CP)/5500–6500. Cuplu maxim: 500 Nm/1900–5000 rpm

Performanțe: 0–100 km/h    4,7 s, viteză maximă 250 km/h, consum mediu            8 l/100 km

Preț de bază: BMW M440i xDrive Gran Coupé        69.198 euro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?