Home TesteContact Contact Honda HR-V – A treia generație, doar hibrid și foarte eficient

Contact Honda HR-V – A treia generație, doar hibrid și foarte eficient

de Dan Damian
2021 Honda HR-V e:HEV

Printre tot felul de promisiuni de electrificare rapidă, Honda s-a descurcat admirabil, cel puțin cu gama europeană. Noua Honda HR-V este penultimul model oferit doar cu sistem hibrid de propulsie.

Honda are o tradiție respectabilă în ceea ce privește modelele pasionale, dar de acum mizează strict pe eficiență. Bine, cu o excepție: noua Civic Type-R, care va rămâne un hot hatch pur și dur, așa cum este și actuala generație, care tocmai a ieșit din producție. În rest, constructorul japonez a promis că va electrifica întreaga gamă europeană și s-a ținut de cuvânt: noul HR-V, pe care tocmai l-am testat în Germania este doar hibrid, iar anul viitor vine noul Civic, doar hibrid.

SUV-ul HR-V a trecut, în primul rând, printr-o amplă schimbare de design, iar rezultatul este ceea ce trebuie. Oricum, Honda n-are nici o reținere în a veni cu linii complexe, încărcate, pentru ca o generație mai târziu să treacă în extrema cealaltă. În cazul lui HR-V s-a preferat simplitatea, dar simplitate studiată, de efect. Liniile sunt curate, cu capota mai lungă și grilă simplă, neîncadrată, un stil mai organic, pe care îl vom vedea și la modelele viitoare. La fel și farurile, înguste, cu bandă de LED-uri superioară și semnalizatoare direcționale. Stopurile, de asemenea, înguste, unite printr-o bandă LED, dau o senzație de simplu, dar modern. Mașina arată ca un SUV Coupe veritabil, ba chiar unul deosebit.

2021 Honda HR-V e:HEVHabitaclul este complet redesenat, parcă în ideea de calm și modern. Pentru că simplitatea și spațiul îți dau instinctiv o senzație de calm. Noul HR-V oferă probabil cel mai bun spațiu la genunchi, pentru locurile din spate, pe care l-am întâlnit la un SUV compact. Este impresionant. La fel și sistemul Magic Seats, care presupune ridicarea șezutul scaunelor din spate obținând astfel spațiu util foarte generos, în condițiile în care și spătarele scaunelor se pot rabata obținând astfel o suprafață perfect plană.

Spuneam că reducerea înălțimii și creșterea gărzii a sol au și altfel de urmări: spațiul la cap este limitat, în spate și din cauza plafonului plonjat, iar în față pentru că poziția este destul de sus, în condițiile în care sub scaunele față este plasat rezervorul, altfel nu s-ar fi putut realiza sistemul Magic Seats din spate. Ce înseamnă limitat? Dacă ai peste 1,9 metri, ai putea atinge plafonul, iar vizibilitatea în zona superioară a parbrizului n-ar fi grozavă, pentru că este puțin mai îngust. De altfel și linia inferioară a geamurilor laterale este destul de ridicată. Un aspect bun este că vezi extremele capotei și ai o altfel de percepție când încadrezi mașina, iar ștergătoarele sunt ascunse la baza parbrizului. N-am înțeles de ce tabloul de bord este doar pe jumătate digital, pentru că vitezometrul este analogic.

2021 Honda HR-V e:HEVHonda spune că sistemul hibrid de pe HR-V a fost conceput pentru maximă eficiență. Este un hibrid în care motorul termic de 1,5 litri și 107 CP între 6.000 și 6.400 rpm (ciclu Atkinson) încearcă să funcționeze cât mai mult posibil ca generator, iar propulsia să fie în mare parte electrică. Propulsorul pe benzină poate chiar să alimenteze cu energie motoarele electrice (două la număr) direct, fără să treacă prin bateria care conține cu 25% mai multe celule decât la Jazz. Oficialii Honda prezenți la evenimentul de lansare au spus că nu este chiar corect să spui că transmisia este asigurată de o cutie de viteze eCVT, pentru că nu are nimic de-a face, constructiv, cu o altfel de cutie. HR-V are o singură treaptă, la fel ca mașinile electrice, iar când roțile sunt antrenate de motorul termic, ajustarea se face prin potențarea amperajului motorului electric. Dar se simte ca un CVT.

2021 Honda HR-V e:HEVNoi am parcurs 110 km atât pe autostradă, cât și pe drumuri secundare, prin localități, iar la final am înregistrat un consum de 6,4 l/km, valoare foarte bună având în vedere cei 20 km/h de autostradă abordați la 140 km/h. Consumul intermediar, pe drumurile dintre localități, fără autostradă, a fost de aproximativ 4 l/100 km.

2021 Honda HR-V e:HEVDupă 100 km/h accelerațiile sunt ceva mai lente, iar motorul termic se aude lucrând la turație mare. HR-V nu este o mașină cu valențe sportive, dar stă chiar bine în viraje, având în vedere garda la sol de 188 mm. Japonezii au reușit obținerea unei ținute de drum echilibrate, care îți permite să înșirui rapid virajele nu foarte strânse, în timp ce nivelul de confort este sensibil mai bun decât cel oferit de vechea generație.

Honda HR-V poate fi deja comandată în România, piață unde vine în două niveluri de echipare, Advance și Advance Style, cu o diferență de 2000 euro între ele.

 

Caroserie

SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4340 × 1790 × 1582 mm. Ampatament: 2663 mm. Portbagaj: 335 l. Rezervor: 40 l

Tren de rulare

Suspensie față MacPherson, spate tip braț tras. Frâne cu discuri ventilate față, discuri spate. Direcție servoasistată electric. Pneuri: 225/50 R18

Transmisie

Tracțiune față, cutie eCVT cu un singur raport.

Motor termic

Benzină, L4, 1.498 cm3. Putere maximă: 79 kW (107 CP). Cuplu maxim: 131 Nm.

Motor electric 1

Funcție de starter/generator.

Motor electric 2

Funcție de propulsie/generator. Putere maximă 96 kW (131 CP). Cuplu maxim 253 Nm

Caracteristici de ansamblu

Putere maximă 96 kW (131 CP). Cuplu maxim: 253 Nm. Capacitate baterie nc.

Performanțe

0–100 km/h    10,6 s

Viteză maximă           170 km/h

Consum mediu           5,4 l/100 km

Preț de bază

Honda HR-V e:HEV Advance        32.540 euro

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?