Home TesteContact Contact: Volkswagen Amarok – Lux cu benă

Contact: Volkswagen Amarok – Lux cu benă

de Dan Damian
Volkswagen Amarok

Ceea ce este probabil cea mai lungă schimbare de model din istoria Volkswagen a ajuns la final. După peste 2 ani de așteptare, noul pick-up Amarok, rezultat din parteneriatul cu Ford, își sărbătorește premiera. Cum se conduce modelul vârf de gamă echipat cu motor V6 diesel și cutie de viteze automată cu zece trepte?

În luna mai a anului 2020, modelul produs sub codul VWN817, mai bine cunoscut ca Amarok, ieșea de pe piața europeană, iar VW anunța finalul producției pick-up-ului care debutase cu 10 ani în urmă, la uzina din Hanovra. De atunci, Multivan (T7) și, mai recent, I.D. Buzz au ocupat fosta linie de producție a lui Amarok. Fanii pick-up-ului mărcii au trebuit să aștepte câțiva ani, dar cooperarea dintre VW și Ford în domeniul autovehiculelor comerciale a inclusa și succesorul lui Amarok.

Amarok din Africa de Sud

A doua generație a venit în sfârșit, dar și-a schimbat domiciliul, pentru că va fi produsă la cam 9000 km depărtare, adică la uzina Silverton a celor de la Ford, lângă Johannesburg, Africa de Sud. Acesta este și motivul pentru care urcăm la volan pe partea greșită cu ocazia primului nostru contact cu mașina, exemplarele de test având volan pe dreapta, pentru piața sud-africană.

Volkswagen Amarok

Amarok nu era vreun subțirel nici înainte, dar acum locurile de parcare au devenit și mai înguste, cei 10 cm în plus traducându-se într-o lungime de 5,35 metri, ceea ce face ca și un Touareg să arate ca un bonsai. Habitaclul cu patru uși și bena separată sunt fixate pe un șasiu separat, așa cum este normal pentru acest segment. Totuși, în ciuda dimensiunilor exterioare impunătoare, acest lucru nu înseamnă o înălțime interioare prea mare, așa că trebuie să execuți o mică plecăciune când urci la bord.

Pentru acest prin contact, Volkswagen a prezentat noul Amarok în cele două versiuni de top, Aventura și PanAmericana. În timp ce Aventura este orientată către rularea pe asfalt, cu multe elemente cromate și jante de 20 de inchi, PanAmericana, modelul condus de noi, e varianta pentru teren dur. Poate fi recunoscută după spoilerul diferit, jantele de 18 inchi încălțate cu pneuri de off-road, scările negre și barele din benă la fel de negre, plasate acolo mai mult pentru stil. Sub aceste modele de top, pe care Volkswagen le-a lansat cu noi la volan, sunt versiunea de bază, Amarok, și echipările Life și Style.

Volkswagen Amarok

La interior, Volkswagen Amarok PanAmericana te întâmpină cu un lux demn de un SUV, în locul ambianței mai mult practice a unui vehicul comercial. Tabloul de bord complet digital, oferit în echiparea standard a întregii game, și displayul sistemului multimedia sunt prezente în format mare, fiecare cu diagonala de 12 inchi. Deși VW se bazează pe un interior semnificativ diferit de al fratelui de platformă, Ford Ranger, nu găsești zone de glisare la bord, iar în locul comenzilor tactile prezente la autoturismele VW, pe volanul lui Amarok ai butoane fizice.

Sub displayul central sunt butoane de selecție rapidă pentru diferite comenzi. Transmisia are un selector controlat electronic, care – merită să vezi asta – revine în poziția P (Parking) de fiecare dată când oprești mașina.

Motorizarea V6 diesel – care, ca oricare alta disponibilă pentru Amarok, vine de la Ford – este plăcută. Și asta, nu doar pentru că zgomotul său este bine izolat în habitaclu, ci și pentru că propulsează puternic această platformă grea. Cutia de viteze automată cu zece trepte, care schimbă fără probleme chiar și în sarcină maximă, nu pare niciodată derutată, ci selectează raportul de transmisie potrivit pentru fiecare situație, de la sprinturi puternice la rulare relaxată.

Inginerii au făcut minuni cu puntea rigidă din spate, echipată cu arcuri cu foi. Șocurile și țopăiala comune acestui tip de suspensie posterioară au fost evitate, făcândus-se o treabă bună la nivelul reglajului amortizoarelor, și simți imediat asta pe drumuri denivelate. Desigur, este valabil pentru rularea fără încărcătură. Va fi interesant să vedem cum rulează Amarok încărcat cu până la 1,2 tone, în funcție de versiune, pentru că n-am avut ocazia în acest prim test. Nu ne-a convins noua asistare electromecanică a direcției, care, deși precisă, pare lipsită de fermitate și nu oferă aproape deloc feedback.

Merge și în off-road

Volkswagen Amarok

Pentru că pick-up-urile trebuie să lucreze și în afara asfaltului, Volkswagen Amarok vine cu o mulțime de argumente că are performanțe bune în acest mediu, ba chiar te face să uiți de ampatamentul destul de mare. Noul sistem de tracțiune integrală cu ambreiaj multidisc controlat electronic are reductor, tipic pentru off-road serios, și diferențialul blocabil al punții din spate face parte din meniu pentru situațiile cu adevărat complicate. Acest lucru înseamnă că sunt posibile uimitoare „exerciții de gimnastică“ chiar și pe teren accidentat, atât timp cât există suficient spațiu pentru această mașinărie de 2,5 tone.

Text: Torsten Seibt/Traducere și adaptare: Dan Damian/Foto: Uli Sonntag, VW

CONCLUZIE: Pentru un pick-up, Amarok oferă un nivel foarte bun de confort. Versiunea de top cu motor V6 diesel este exact ceea ce trebuie. Cu toate acestea, nivelul prețurilor va fi destul de ridicat.

DATE TEHNICE

Caroserie: Pick-up cu 5 locuri. L × l × h: 5350 × 1910 × 1884 mm. Ampatament: 3270 mm. Dimensiuni benă, L × l: 1624 × 1227. Masă: 2540 kg

Tren de rulare: Suspensie față cu brațe duble și arcuri elicoidale, punte spate rigidă, cu arcuri lamelare. Frâne cu discuri ventilate față, discuri spate. Direcție asistată electromecanic. Pneuri față/spate: 255/65 R18

Transmisie: Tracțiune integrală, cutie automată cu 10 trepte

Motor: Diesel, turbo, V6, 2993 cm3. Putere maximă: 177 kW (240 CP)/3.250 rpm. Cuplu maxim: 600 Nm/1750 rpm

Performanțe: 0–100 km/h    nc., Viteză maximă nc., Consum mediu            nc.

Preț de bază: VW Amarok 3.0 TDI PanAmericana    nc.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.