Home Modele noi Corvette se importă oficial în România prin Automobile Bavaria

Corvette se importă oficial în România prin Automobile Bavaria

de Răzvan Măgureanu
Corvette Automobile Bavaria

Automobile Bavaria, dealer oficial BMW, BMW Motorrad, Mini și Rolls-Royce și importator oficial Ineos devine reprezentant oficial al brandului Corvette în România. 

Brandul Corvette va fi importat de Bavaria Motors, parte a Grupului Automobile Bavaria. Showroom-ul va fi în clădirea din Băneasa, oferind acces publicului din România la un brand care simbolizează spiritul autentic american, reinterpretat prin tehnologie de ultimă oră și rafinament modern. Lansarea brandului în România a fost celebrată printr-un eveniment dedicat presei, organizat pe 15 aprilie la Restaurantul Casa Albă din București. Jurnaliștii auto și invitații speciali au avut ocazia să descopere universul Corvette, Automobile Bavaria Group a adus pentru prima dată în prim-plan, în mod oficial, această legendă americană pe piața locală.

Cu o istorie ce începe în 1953, Corvette este mai mult decât un automobil sport: este o declarație de sportivitate, tradiție și inovație. De-a lungul a opt generații, marca a păstrat ADN-ul care a consacrat-o: o mașină sport cu două locuri, un design emblematic și inconfundabilul sunet al motorului V8.
Pentru moment se comercializează două modele: Corvette Stingray cu motor V8 de 6,2 litri și 495 CP și Corvette Z06 cu motor V8 de 5,5 litri și 670 CP – cel mai puternic V8 aspirat natural montat vreodată pe un model de serie.

Din mai 2025 va fi disponibil și noul Corvette E-Ray cu puntea față electrificată. Cu un sistem hibrid de înaltă performanță, E-Ray combină motorul V8 cu un motor electric frontal, oferind tracțiune integrală și o putere totală de 655 CP.

Actuala generație Corvette a trecut pentru prima dată în istoria sa la arhitectura cu motor central – o mutare radicală care a propulsat brandul în liga super car-urilor mondiale. Deși inginerii și designerii Corvette au construit începând din anii 60 concepte și prototipuri Corvette cu motor central, lansarea în producția de serie vine cua 8-a generație. Această schimbare nu a fost doar tehnologică, ci conceptuală. Corvette devine acum un rival serios pentru super carurile europene, fără a renunța la accesibilitatea care i-a definit identitatea.

Născut în 1953 ca răspuns la nevoia Americii postbelice de libertate, viteză și identitate proprie în lumea auto, Corvette a devenit rapid un simbol al visului american – o mașină sport accesibilă, dar aspiratională, care nu doar concura cu rivalii europeni, ci propunea o viziune distinctă asupra performanței și designului. Prezentăm mai jos o trecere în revistă a celor opt generații.

C1 (1953 – 1962): Nașterea unei legende

Primul concept Corvette a fost prezentat ca “dream car” în cadrul ezpoziției Motorama GM , in ianuarie 1953  în hotelul Waldorf Astoria din New York. Producția a fost lansată oficial în iunie 1953, primul Corvette (C1) a fost produs într-o serie limitată, cu un design avansat pentru acea perioadă, o caroserie din fibră de sticlă și un spirit profund american. În primii 3 ani de producție, Corvette a fost echipat cu un motor cu 6 cilindri de 3,9l. Începând din 1955 și până astăzi, Corvette a fost echipat cu motoare V8.

C2 (1963–1967): Sting Ray

A doua generație a introdus pentru prima dată denumirea „Sting Ray” preluată de la modelul de curse Mitchell Sting Ray și designul split-window, devenit legendar, desi a fost produs doar 1 an. A fost momentul în care Corvette s-a transformat dintr-un roadster elegant într-un veritabil “sport car”  pe circuitele internaționale.

C3 (1968–1982): Era muscle car

Generația a treia a modelelor Corvette a propus o restilizare completa . Această perioadă a reprezentat apogeul epocii “muscle car”-urilor americane. Corvette devine mai agresivă, mai impunătoare, iar în anii ’70, devine cea mai vândută mașină sport din lume. In anul 1969 se marchează producția mașinii cu numărul 250.000, o decapotabilă aurie, iar în 1977 modelul cu numărul 500.000, un coupé alb cu interior roșu.

C4 (1984–1996): Saltul tehnologic

Cu un accent mai puternic pe aerodinamică și electronică de bord, C4 a fost un salt tehnologic semnificativ, poziționând Corvette ca un lider al inovației în segmentul sport. Modelul C4 oferea un coeficient aerodinamic de 0.34, imbunătățit cu 24% față de generația anterioară. In 1992 se sărbătorește producția modelului 1.000.000, o decapotabilă albă cu interior roșu, omagiu adus primelor modele din 1953.

C5 (1997–2004): Platformă nouă, manevrabilitate excepțională

C5 a fost recunoscut pentru echilibrul excepțional între confort, performanță și eficiență – și a fost prima generație cu sistem transaxle cu cutia montată în dreptul punții spate, pentru o distribuție ideală a greutății.

C6 (2005–2013): Refinare și extindere

Un design nou si tehnologie moderna, marchează renunțarea la farurile escamotabile si introducerea in standard a airbag-urilor laterale. Cu versiuni precum Z06 și ZR1, C6 a depășit granițele performanței americane și a început să fie privită ca un adevărată super-car, cu un raport calitate-preț excepțional.

C7 (2013–2019): Întoarcerea la Stingray și apogeul V8-ului tradițional

C7 a reluat denumirea legendară „Stingray” și a împins performanța și designul la noi limite. Corvette Z06 și ZR1 din această generație au dominat testele comparative, oferind performanțe comparabile cu cele mai scumpe super car-uri europene.

C8 (2020–prezent): Revoluția conceptului – motor central și inovație tehnologică

Generația a opta include modelele Stingray, Z06 și E-Ray la care se adaugă ZR1 destinat pieței americane și care este cel mai puternic Corvette din istorie cu 1064 CP.

Corvette Automobile BavariaCorvette Automobile BavariaCorvette Automobile BavariaCorvette Automobile BavariaCorvette Automobile BavariaCorvette Automobile BavariaCorvette Automobile BavariaCorvette Automobile Bavaria

 

 

 

 

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.