Automobile Bavaria, dealer oficial BMW, BMW Motorrad, Mini și Rolls-Royce și importator oficial Ineos devine reprezentant oficial al brandului Corvette în România.
Brandul Corvette va fi importat de Bavaria Motors, parte a Grupului Automobile Bavaria. Showroom-ul va fi în clădirea din Băneasa, oferind acces publicului din România la un brand care simbolizează spiritul autentic american, reinterpretat prin tehnologie de ultimă oră și rafinament modern. Lansarea brandului în România a fost celebrată printr-un eveniment dedicat presei, organizat pe 15 aprilie la Restaurantul Casa Albă din București. Jurnaliștii auto și invitații speciali au avut ocazia să descopere universul Corvette, Automobile Bavaria Group a adus pentru prima dată în prim-plan, în mod oficial, această legendă americană pe piața locală.
Cu o istorie ce începe în 1953, Corvette este mai mult decât un automobil sport: este o declarație de sportivitate, tradiție și inovație. De-a lungul a opt generații, marca a păstrat ADN-ul care a consacrat-o: o mașină sport cu două locuri, un design emblematic și inconfundabilul sunet al motorului V8.
Pentru moment se comercializează două modele: Corvette Stingray cu motor V8 de 6,2 litri și 495 CP și Corvette Z06 cu motor V8 de 5,5 litri și 670 CP – cel mai puternic V8 aspirat natural montat vreodată pe un model de serie.
Din mai 2025 va fi disponibil și noul Corvette E-Ray cu puntea față electrificată. Cu un sistem hibrid de înaltă performanță, E-Ray combină motorul V8 cu un motor electric frontal, oferind tracțiune integrală și o putere totală de 655 CP.
Actuala generație Corvette a trecut pentru prima dată în istoria sa la arhitectura cu motor central – o mutare radicală care a propulsat brandul în liga super car-urilor mondiale. Deși inginerii și designerii Corvette au construit începând din anii 60 concepte și prototipuri Corvette cu motor central, lansarea în producția de serie vine cua 8-a generație. Această schimbare nu a fost doar tehnologică, ci conceptuală. Corvette devine acum un rival serios pentru super carurile europene, fără a renunța la accesibilitatea care i-a definit identitatea.
Născut în 1953 ca răspuns la nevoia Americii postbelice de libertate, viteză și identitate proprie în lumea auto, Corvette a devenit rapid un simbol al visului american – o mașină sport accesibilă, dar aspiratională, care nu doar concura cu rivalii europeni, ci propunea o viziune distinctă asupra performanței și designului. Prezentăm mai jos o trecere în revistă a celor opt generații.
C1 (1953 – 1962): Nașterea unei legende
Primul concept Corvette a fost prezentat ca “dream car” în cadrul ezpoziției Motorama GM , in ianuarie 1953 în hotelul Waldorf Astoria din New York. Producția a fost lansată oficial în iunie 1953, primul Corvette (C1) a fost produs într-o serie limitată, cu un design avansat pentru acea perioadă, o caroserie din fibră de sticlă și un spirit profund american. În primii 3 ani de producție, Corvette a fost echipat cu un motor cu 6 cilindri de 3,9l. Începând din 1955 și până astăzi, Corvette a fost echipat cu motoare V8.
C2 (1963–1967): Sting Ray
A doua generație a introdus pentru prima dată denumirea „Sting Ray” preluată de la modelul de curse Mitchell Sting Ray și designul split-window, devenit legendar, desi a fost produs doar 1 an. A fost momentul în care Corvette s-a transformat dintr-un roadster elegant într-un veritabil “sport car” pe circuitele internaționale.
C3 (1968–1982): Era muscle car
Generația a treia a modelelor Corvette a propus o restilizare completa . Această perioadă a reprezentat apogeul epocii “muscle car”-urilor americane. Corvette devine mai agresivă, mai impunătoare, iar în anii ’70, devine cea mai vândută mașină sport din lume. In anul 1969 se marchează producția mașinii cu numărul 250.000, o decapotabilă aurie, iar în 1977 modelul cu numărul 500.000, un coupé alb cu interior roșu.
C4 (1984–1996): Saltul tehnologic
Cu un accent mai puternic pe aerodinamică și electronică de bord, C4 a fost un salt tehnologic semnificativ, poziționând Corvette ca un lider al inovației în segmentul sport. Modelul C4 oferea un coeficient aerodinamic de 0.34, imbunătățit cu 24% față de generația anterioară. In 1992 se sărbătorește producția modelului 1.000.000, o decapotabilă albă cu interior roșu, omagiu adus primelor modele din 1953.
C5 (1997–2004): Platformă nouă, manevrabilitate excepțională
C5 a fost recunoscut pentru echilibrul excepțional între confort, performanță și eficiență – și a fost prima generație cu sistem transaxle cu cutia montată în dreptul punții spate, pentru o distribuție ideală a greutății.
C6 (2005–2013): Refinare și extindere
Un design nou si tehnologie moderna, marchează renunțarea la farurile escamotabile si introducerea in standard a airbag-urilor laterale. Cu versiuni precum Z06 și ZR1, C6 a depășit granițele performanței americane și a început să fie privită ca un adevărată super-car, cu un raport calitate-preț excepțional.
C7 (2013–2019): Întoarcerea la Stingray și apogeul V8-ului tradițional
C7 a reluat denumirea legendară „Stingray” și a împins performanța și designul la noi limite. Corvette Z06 și ZR1 din această generație au dominat testele comparative, oferind performanțe comparabile cu cele mai scumpe super car-uri europene.
C8 (2020–prezent): Revoluția conceptului – motor central și inovație tehnologică
Generația a opta include modelele Stingray, Z06 și E-Ray la care se adaugă ZR1 destinat pieței americane și care este cel mai puternic Corvette din istorie cu 1064 CP.