În fiecare an la final de sezon, Ferrari organizează un mare eveniment în care, pe lângă ultima etapă din Campionatul Ferrari Challenge Trofeo Pirelli și din programele XX și Ferrari F1 Clienti, se prezintă modele noi și totul culminează în final cu o paradă impresionantă. Auto Motor și Sport a fost la Mugello pe 26-29 octombrie la Ferrari Finali Mondiali 2023.
Foto: Ferrari
Anul acesta, Ferrari a organizat sărbătoarea de final de sezon pe circuitul de la Mugello. Evenimentul a început cu prezentarea noilor Ferrari 296 Challenge și Ferrari 499P Modificata.
Ferrari 296 Challenge va înlocui din 2024 Ferrari 488 Challenge Evo în campionatele continentale din Europa și SUA, iar Ferrari 499P Modificata a fost dezvoltată din mașina învingătoare la Le Mans și este destinată clienților privați care vor să trăiască experiența curselor de anduranță în noul program Ferrari Sport Prototipi Corse Clienti.
Vineri și sâmbătă, 27 și 28 octombrie, au avut loc calificările în Ferrari Challenge Trofeo Pirelli și s-au desfășurat ultimele etape din programele XX și F1 Corse Clienti. Deținători ai mașinilor Ferrari de Formula 1 din diverși ani și proprietarii de modele FXX realizate pe baza lui Ferrari Enzo și FXX K realizate pe baza lui La Ferrari ne-au încântat cu câteva ture de circuit în ritm foarte alert.
105 participanți la finala Ferrari Challenge Trofeo Pirelli
În etapa finală Ferrari Challenge Trofeo Pirelli s-au înscris un număr record de 105 piloți pe lângă încă 100 de mașini din Club Competizioni GT, F1 Clienti și Programul XX. Duminică au avut loc finalele la cele patru clase Ferrari Challenge Trofeo Pirelli. Piloții sunt împărțiți pe patru categorii, de la începători (Coppa Shell Am și Coppa Shell) până la avansați (Trofeo Pirelli AM și Trofeo Pirelli).
Cele patru categorii au fost câștigate de Thomas Fleming (HR Owen – FF Corse) la clasa Trofeo Pirelli, Franz Engstler (Charles Pozzi GT Racing) la clasa Trofeo Pirelli Am în timp ce Alex Sartingen (Lueg Sportivo – Herter Racing) a câștigat clasa Coppa Shell, iar Martinus Richter (MERTEL Motorsport) clasa Coppa Shell Am.
Clasa regină, Trofeo Pirelli, a fost marcată de un accident cu trei mașini la începutul cursei, fără urmări grave, însă s-a arborat steagul roșu pentru a se putea curăța pista. După reluare, au mai urmat câteva coliziuni ușoare care au necesitat steag galben, dar tânărul britanic Thomas Fleming a dominat cursa de la un cap la altul conducând permanent și obținând și cel mai bun timp pe tur cu 1’51”136. Locul doi a fost ocupat de Eliseo Donno (Radicci Automobili), câștigătorul campionatului european Ferrari Challenge Trofeo Pirelli în clasamentul anual, urmat de fostul pilot de Formula 1 Adrian Sutil (Gohm – Baron Motorsport).
După curse, a urmat show-ul mult așteptat de spectatori. În deschidere au rulat patru exemplare Ferrari 296 GTB Corso Pilota după care a urmat parada celor două mari noutăți: 499P Modificata, condus de Olivier Beretta, și 296 Challenge, cu Andrea Bertolini la volan.
Apoi, spectacolul a continuat cu câteva tururi rapide cu trei monoposturi de Formula 1: un F60 și două modele SF70-H și SF70-H conduse de Giancarlo Fisichella, Antonio Fuoco și, respectiv, Antonio Giovinazzi. Apoi, piloții Alessio Rovera, Davide Rigon și Lilou Wadoux, au parcurs câteva tururi pe circuit la bordul lui 296 GT3 și 488 GTE.
Spectacolul a continuat la boxe cu o simulare a schimbării de piloți și de realimentare cu cele două mașini 499P învingătoare la Le Mans: James Calado și Alessandro Pier Guidi în mașina cu numărul 51 și Nicklas Nielsen și Miguel Molina în mașina cu numărul 50.
În final, a urmat fotografia de grup pe care o și vedeți în imaginea de deschidere a acestui articol cu Ferrari 499P Modificata și 296 Challenge în prim plan, mașinile de Formula 1 în centru și apoi mașinile din Ferrari Challenge Trofeo Pirelli.