Home Motorsport Formula 1. Daniel Ricciardo se impune în Marele Premiu al Ungariei

Formula 1. Daniel Ricciardo se impune în Marele Premiu al Ungariei

de

Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) a obținut cea de-a doua victorie din carieră în Marele Premiu de Formula 1 al Ungariei  și și-a păstrat poziția a treia la general înaintea pauzei de vară.

ONZ4438

Ricciardo a avut o strategie cu trei opriri și a schimbat de fiecare dată pe pneuri de compoziție soft P Zero Galben, după ce a început cursa cu pneurile Cinturato Verde intermediare. Fernando Alonso (Ferrari) și-a apărat poziția a doua în fața britanicului Lewis Hamilton (Mercedes), care a plecat de pe linia boxelor și a terminat pe poziția a treia. Ambii au avut o strategie cu două opriri după ce au plecat în cursă cu pneuri intermediare. La prima oprire, Hamilton a schimbat pe soft, iar după aceea, a ales pneurile de compoziție medium. Alonso a folosit doar pneurile de compoziție soft, după ce a schimbat de pe intermediare, ultima oprire fiind programată în turul 38, ceea ce înseamnă că a parcurs 32 de tururi cu pneurile P Zero Galben (soft).

Aversa de ploaie de dinaintea cursei a dus la schimbarea totală a strategiei, echipele având de ales între pneurile de ploaie Cinturato Albastru și cele intermediare Cinturato Verde. După parcurgerea unor tururi preliminare formării grilei, piloții s-au decis pentru cele intermediare.

Nico Rosberg își consolidează prima poziție

Ieșirea pe circuit a mașinii de siguranță în turul 8 a influențat strategiile de cursă, toți piloții oprind la boxe, cu excepția lui Kevin Magnussen (Mclaren) care a rămas pe circuit până în turul 15, și trecând apoi pe pneurile P Zero Galben (soft). Jenson Button, colegul de echipă al lui Kevin Magnussen, a fost singurul care a ales tot pneuri intermediare, dar strategia sa a fost greșită, britanicul terminând cursa pe 10 după ce, la un moment dat, a condus în Marele Premiu al Ungariei.

Ținând cont că s-au folosit pneuri intermediare, regula care îi obligă pe piloți să folosească ambele compoziții nominalizate pentru fiecare Mare Premiu nu mai trebuia respectată, iar asta a dus la o luptă interesantă pentru fiecare poziție.

„Astăzi, în cursa de pe Hungaroring, s-a văzut cum strategia potrivită te poate ajuta în cursă. Brief-ul pe care l-am primit de la promotor și echipe în 2011 mai este valabil și acum, iar rezultatele de astăzi au arătat că strategia schimbării pneurilor duce la curse foarte disputate. Ploaia căzută înainte de start a făcut ca situația să fie și mai interesantă, și am văzut în Marele Premiu al Ungariei dueluri foarte strânse de la start până la sosire, ceea ce subliniază încă o dată că o strategie potrivită îl poate ajuta pe un pilot să câștige. Acum, Formula 1 intră în pauza de vară și, după prima parte a sezonului, putem spune că am avut parte de curse senzaționale, într-un an în care sportul a intrat într-o nouă eră. Am testat chiar și pneuri de 18 inchi, care ar putea reprezenta viitorul din Formula 1 și de abia așteptăm acum Marele Premiu al Belgiei, următoarea etapă din calendar“, a zis Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Daniel Ricciardo se menține pe poziția a treia a clasamentului

După Marele Premiu al Ungariei +/- Puncte Diferență Victorii
1
Nico Rosberg – Mercedes
202
4
2
Lewis Hamilton – Mercedes
191
11
5
3
Daniel Ricciardo – Red Bull
131
71
2
4
Fernando Alonso – Ferrari
115
87
0
5
Valtteri Bottas – Williams
95
107
0
6
Sebastian Vettel – Red Bull
88
114
0
7
Nico Hulkenberg – Force India
69
133
0
8
Jenson Button – McLaren
60
142
0
9
Felipe Massa – Williams
+1
40
162
0
10
Kevin Magnussen – McLaren
-1
37
165
0
11
Sergio Perez – Force India
29
173
0
12
Kimi Raikkonen – Ferrari
27
175
0
13
Jean-Eric Vergne – Toro Rosso
11
191
0
14
Romain Grosjean – Lotus
8
194
0
15
Daniil Kvyat – Toro Rosso
6
196
0
16
Jules Bianchi – Marussia
2
200
0
17
Adrian Sutil – Sauber
0
202
0
18
Marcus Ericsson – Caterham
0
202
0
19
Pastor Maldonado – Lotus
0
202
0
20
Esteban Gutierrez – Sauber
0
202
0

Articole similare

Comentarii închise.