Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) a obținut cea de-a doua victorie din carieră în Marele Premiu de Formula 1 al Ungariei și și-a păstrat poziția a treia la general înaintea pauzei de vară.
Ricciardo a avut o strategie cu trei opriri și a schimbat de fiecare dată pe pneuri de compoziție soft P Zero Galben, după ce a început cursa cu pneurile Cinturato Verde intermediare. Fernando Alonso (Ferrari) și-a apărat poziția a doua în fața britanicului Lewis Hamilton (Mercedes), care a plecat de pe linia boxelor și a terminat pe poziția a treia. Ambii au avut o strategie cu două opriri după ce au plecat în cursă cu pneuri intermediare. La prima oprire, Hamilton a schimbat pe soft, iar după aceea, a ales pneurile de compoziție medium. Alonso a folosit doar pneurile de compoziție soft, după ce a schimbat de pe intermediare, ultima oprire fiind programată în turul 38, ceea ce înseamnă că a parcurs 32 de tururi cu pneurile P Zero Galben (soft).
Aversa de ploaie de dinaintea cursei a dus la schimbarea totală a strategiei, echipele având de ales între pneurile de ploaie Cinturato Albastru și cele intermediare Cinturato Verde. După parcurgerea unor tururi preliminare formării grilei, piloții s-au decis pentru cele intermediare.
Nico Rosberg își consolidează prima poziție
Ieșirea pe circuit a mașinii de siguranță în turul 8 a influențat strategiile de cursă, toți piloții oprind la boxe, cu excepția lui Kevin Magnussen (Mclaren) care a rămas pe circuit până în turul 15, și trecând apoi pe pneurile P Zero Galben (soft). Jenson Button, colegul de echipă al lui Kevin Magnussen, a fost singurul care a ales tot pneuri intermediare, dar strategia sa a fost greșită, britanicul terminând cursa pe 10 după ce, la un moment dat, a condus în Marele Premiu al Ungariei.
Ținând cont că s-au folosit pneuri intermediare, regula care îi obligă pe piloți să folosească ambele compoziții nominalizate pentru fiecare Mare Premiu nu mai trebuia respectată, iar asta a dus la o luptă interesantă pentru fiecare poziție.
„Astăzi, în cursa de pe Hungaroring, s-a văzut cum strategia potrivită te poate ajuta în cursă. Brief-ul pe care l-am primit de la promotor și echipe în 2011 mai este valabil și acum, iar rezultatele de astăzi au arătat că strategia schimbării pneurilor duce la curse foarte disputate. Ploaia căzută înainte de start a făcut ca situația să fie și mai interesantă, și am văzut în Marele Premiu al Ungariei dueluri foarte strânse de la start până la sosire, ceea ce subliniază încă o dată că o strategie potrivită îl poate ajuta pe un pilot să câștige. Acum, Formula 1 intră în pauza de vară și, după prima parte a sezonului, putem spune că am avut parte de curse senzaționale, într-un an în care sportul a intrat într-o nouă eră. Am testat chiar și pneuri de 18 inchi, care ar putea reprezenta viitorul din Formula 1 și de abia așteptăm acum Marele Premiu al Belgiei, următoarea etapă din calendar“, a zis Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Daniel Ricciardo se menține pe poziția a treia a clasamentului
După Marele Premiu al Ungariei | +/- | Puncte | Diferență | Victorii | |
---|---|---|---|---|---|
1
|
Nico Rosberg – Mercedes
|
–
|
202
|
‒
|
4
|
2
|
Lewis Hamilton – Mercedes
|
–
|
191
|
11
|
5
|
3
|
Daniel Ricciardo – Red Bull
|
–
|
131
|
71
|
2
|
4
|
Fernando Alonso – Ferrari
|
–
|
115
|
87
|
0
|
5
|
Valtteri Bottas – Williams
|
–
|
95
|
107
|
0
|
6
|
Sebastian Vettel – Red Bull
|
–
|
88
|
114
|
0
|
7
|
Nico Hulkenberg – Force India
|
–
|
69
|
133
|
0
|
8
|
Jenson Button – McLaren
|
–
|
60
|
142
|
0
|
9
|
Felipe Massa – Williams
|
+1
|
40
|
162
|
0
|
10
|
Kevin Magnussen – McLaren
|
-1
|
37
|
165
|
0
|
11
|
Sergio Perez – Force India
|
–
|
29
|
173
|
0
|
12
|
Kimi Raikkonen – Ferrari
|
–
|
27
|
175
|
0
|
13
|
Jean-Eric Vergne – Toro Rosso
|
–
|
11
|
191
|
0
|
14
|
Romain Grosjean – Lotus
|
–
|
8
|
194
|
0
|
15
|
Daniil Kvyat – Toro Rosso
|
–
|
6
|
196
|
0
|
16
|
Jules Bianchi – Marussia
|
–
|
2
|
200
|
0
|
17
|
Adrian Sutil – Sauber
|
–
|
0
|
202
|
0
|
18
|
Marcus Ericsson – Caterham
|
–
|
0
|
202
|
0
|
19
|
Pastor Maldonado – Lotus
|
–
|
0
|
202
|
0
|
20
|
Esteban Gutierrez – Sauber
|
–
|
0
|
202
|
0
|
Comentarii închise.