Grație noilor coordonate în materie de dimensiuni, Honda Jazz beneficiază acum de o ofertă de spațiu foarte bună, precum și de o versatilitate superioară rar întâlnită în acest segment.
Prezentată sub formă de concept la Salonul auto de la Paris din 2014, a treia generație Jazz se va lansa în versiune de serie în cadrul Salonului auto de la Geneva. În stilul inaugurat de prima generație Jazz, noul model păstrează abordarea tip monovolum a caroseriei, cu scopul de a oferi valori de referință în materie de spațiu interior, dar adaugă elemente de design ce caracterizează noua identitate de brand Honda. Noua platformă de segment B (folosită și de crossoverul HR-V) include o serie de inovații structurale importante, toate cu scopul de a optimiza la maximum raportul între dimensiunile exterioare și cele interioare. Rezervorul de carburant a fost plasat în partea din față a mașinii, situație ce permite integrarea inovatorului sistem de rabatare a banchetei Magic Seats, unic în segmentul B. Noul Jazz este mai lung cu 95 mm, iar ampatamentul măsoară și el 30 mm în plus față de al generației precedente, dimensiuni ce permit atingerea unor valori excelente atunci când discutăm despre spațiul oferit pasagerilor (cap/genunchi/umeri).
Noua platformă tehnică utilizată de Jazz a permis scăderea greutății totale a mașinii comparativ cu a modelului precedent, în timp ce rigiditatea torsională a avut de câștigat. Creșterea ampatamentului dublată de o structură nouă a suspensiei față/spate și o recalibrare a amortizoarelor generează o ținută de drum superioară în termeni de confort și manevrabilitate. Sistemul de direcție asistat electric a trecut și el printr-un set de modificări menite să îmbunătățească feedbackul oferit șoferului.
Noul Jazz va fi disponibil inițial cu o unitate pe benzină, de 1.3 i-VTEC de 102 CP, care face parte din noua gamă de propulsoare Earth Dreams compatibile cu standardul de poluare Euro 6. Noul propulsor va putea fi cuplat unei transmisii manuale cu șase trepte sau uneia automate de tip CVT.
Noua Honda Jazz va dispune în echiparea standard de sistemul de asistență CTBA (City Brake Active), ce poate frâna automat la viteze de până la 30 km/h pentru a evita sau limita efectele unui eventual incident nedorit. Noua generație Jazz va fi disponibilă pe piața din România începând cu toamna acestui an. Data exactă de lansare, prețurile și echipările vor fi comunicate ulterior.