Veloster, pariul celor de la Hyundai cu segmentul entuziaștilor, se întoarce cu a doua generație la Salonul Auto de la Detroit – însă adevăratul bonus este reprezentat de modelul Veloster N, primul reprezentant al sub-brand-ului N Performance în America.
Excentricul hatchback se înnoiește cu o nouă generație, chiar dacă nu pare – designul fiind per total (pentru versiunile clasice, nu cea de la N Performance) tributar curentului „evoluționist”, atât de iubit în ultimul timp de industria auto. Dimensiunile au fost crescute subtil pentru a oferi mai mult spațiu la cap în spate, iar anumite elemente de design îmbunătățesc aerodinamica sau funcționalitatea. Interiorul este în continuare și el asimetric, precum portierele (una stil coupe pe partea șoferului, două pe partea pasagerului), dotat de acum cu noi tehnologii, inclusiv sistem de infotainment de 8 inch, head-up display color sau un sistem “Active Sound Design”, pentru o „voce” mai sportivă a sistemelor de propulsie și evacuare.
Noutăți tehnice majore nu sunt, în afară de adoptarea unui sistem de amortizare multilink pe spate, preluat de la modelul Elantra GT/Sport. Motorizările pentru piața americană sunt de acum un 2 litri aspirat în patru cilindri cu 147 CP și 178 Nm – în locul celui de 1,6 litri, aducând astfel un plus de putere de 15 CP, precum și 1.6 turbo pentru Veloster Turbo. El rămâne neschimbat, la 201 CP și 265 Nm, cuplul fiind însă livrat de acum mai jos, de la 1500 rpm.
Adevăratul star al standului Hyundai la NAIAS este însă noul Veloster N, model ce inaugurează sub-brandul N Performance pe piața americană – i30N nefiind disponibil acolo. Cele două modele împărtășesc numeroase aspecte tehnice, precum propulsorul de 2 litri turbo în patru cilindri de 275 CP și 353 Nm (la nivel cu versiunea superioară i30N). În plus, ambele modele au fost dezvoltate și rafinate în cadrul Centrului Hyundai de la Nurburgring. Dedicat clar pasionaților, Veloster N este oferit doar în combinație cu o cutie manuală cu șase trepte și sistem activ de sincronizare a turației, precum cel de pe Honda Civic Type R. Hyundai are însă grijă ca cel de la volan să fie ajutat din plin – de modificările aduse șasiului, de suspensia față „Power Sense” și de sistemul de amortizare adaptiv sau de diferențialul cu alunecare limitată electronic.