Home Motorsport Jurnal de bord: Raliul Aradului Atrium, etapa a VI-a CNR Dunlop 2013

Jurnal de bord: Raliul Aradului Atrium, etapa a VI-a CNR Dunlop 2013

de
blank

AdiDragan_0069

Peste 140 km de probă specială ne așteptau la Raliul Aradului, în cea de-a VI-a etapă a sezonului, ultima de coeficient 1,2. Lucrurile s-au complicat din cauza prafului și a unor decizii ale comisarilor sportivi. Dar am reușit un nou podium, și scopul pentru acest raliu a fost atins.

Text: Adrian Drăgan 
Foto: Radu Chindriș, Sorin Pop, Attila Balázs, Cătălin Stoia

 

Am plecat spre Arad cu gândul reeditării parcursului bun de la Sibiu. Locul 2 obținut în cel mai dificil raliu al sezonului nu numai că ne-a readus în lupta pentru podiumul final al categoriei, dar ne-a crescut încrederea în propriile forțe și mai ales în fiabilitatea mașinii Subaru Impreza. În plus, podiumul de la Sibiu venea la doar al cincilea start pe o mașină cu tracțiune integrală și într-o clasă extrem de bine populată cu echipaje de mare valoare.

Macadamul nu e singur. Acesta vine la pachet cu bolovani, șleauri și praf.

Macadamul nu e singur. Acesta vine la pachet cu bolovani, șleauri și praf.

Am așteptat Sibiul cu interes, mai ales că prima parte a sezonului nu a fost tocmai fastă, nefiind ocoliți de probleme. Dar, așa cum am dovedit și în 2012, stăpânim tactica evoluției pe macadam, singurul impediment pentru un forcing mai susținut fiind bugetul limitat și, în consecință, și kilometrii de antrenament, și numărul de pneuri. Putem merge mai tare, dar, pentru 2013, scopul nostru este să acumulăm experiență cu această mașină și, pe cât posibil, cât mai multe puncte la Clasa 3. Din acest motiv, privim sezonul actual ca pe un întreg, și nu ca pe etape individuale, și sunt raliuri unde ne-am propus să facem un parcurs de așteptare, iar altele unde să atacăm. Aradul, prin prisma traseului mult mai bun decât la Sibiu, dar și al coeficientului, era un raliu unde trebuia să atacăm. Ceea ce am și făcut. Mai ales că era de așteptat ca mulți piloți care și-au distrus mașinile la Sibiu fie să nu poată lua startul, fie să aibă probleme tehnice din cauza loviturilor încasate.

Raliul cu cele mai multe săritoare... frumos, dar trebuie avut grijă la aterizare.

Raliul cu cele mai multe săritoare… frumos, dar trebuie avut grijă la aterizare.

Raliul, organizat în apropierea localității Lipova, a debutat vineri, cu o sesiune de shakedown unde ne-am concentrat asupra setărilor suspensiei, ajutat fiind și de Bogdan Marișca în partea a doua a sesiunii. În final, pe cei aproape 6 km de test, am reușit să reducem timpul cu nu mai puțin de 40 de secunde, mașina pregătită de TM Sport sub îndrumarea lui George Morar comportându-se impecabil.

Jurnal de bord: Sibiu Rally, etapa a V-a CNR 2013, etapa a VII-a ERC

Ziua s-a încheiat cu o frumoasă paradă și cu prezentarea echipajelor în fața publicului arădean adunat la Primăria Municipiului Arad.

Prima zi a raliului avea să fie și cea mai lungă ca număr de ore petrecute în mașina de concurs și ca număr de kilometri parcurși – 120 km de probă specială. Practic, trei sferturi din întreg raliul s-a derulat în ziua de sâmbătă, pentru un astfel de efort fiind nevoie nu doar de o bună concentrare, ci și de rezistență fizică, praful și căldura fiind printre adversarii cei mai redutabili.

La Arad – un adevărat raliu-maraton –, Subaru Impreza de la TM Sport s-a comportat perfect.

La Arad – un adevărat raliu-maraton –, Subaru Impreza de la TM Sport s-a comportat perfect.

Aflați în luptă directă cu pilotul clujean Horațiu Savu, am atacat încă pe de prima buclă a zilei, instalându-ne pe poziția a treia, după Keleti și Marișca. Cu un tempo bun și încercând să ne ferim de pene de cauciuc, am reușit, la mijlocul zilei, să ocupăm poziția secundă.  Poziție pe care am încercat să o menținem. Ceea ce s-a dovedit în final o misiune imposibilă, stocul de pneuri noi terminându-se după prima buclă și, în plus, în jumătatea a doua a zilei – o repetare a primelor cinci probe –, Colegiul comisarilor sportivi decizând ca doar primele zece echipaje să ia startul la 3 minute distanță din cauza prafului, iar celelalte, la 2 minute, făcând practic cadou un minut echipajelor din față. Praful prezent pe proba cea mai lungă, Nadaș, de 26 km, ne-a făcut să pierdem peste un minut față de timpul realizat pe aceeași probă la prima trecere. În aceste condiții inegale, nu ne-a rămas decât să ne consolidăm poziția a treia a podiumului la finalul zilei și, spre satisfacția noastră, poziția a zecea în clasamentul general FIA.

Jurnal de bord: Transilvania Rally, etapa a IV-a CNR 2013

Astfel, fără nicio presiune pentru ziua secundă, care includea doar trei probe speciale, am mers la spectacol pe cele două treceri pe superspeciala de pe cartodrom și am menajat pe cât posibil mașina și pneurile rămase pe proba de macadam – o repetare a primei probe din raliu.

Când închei în top 10, ai frumoasa obligație de a mai trece o dată prin poarta de start/sosire.

Când închei în top 10, ai frumoasa obligație de a mai trece o dată prin poarta de start/sosire.

După 140 km de probă specială și două zile de concurs, am încheiat Raliul Aradului pe poziția a zecea în clasamentul general și pe locul 3 la clasă, reușind al doilea podium consecutiv în 2013.

Așadar, Raliul Aradului 2013 reprezintă cel mai bun rezultat al nostru din acest sezon. Punctele acumulate aici ne ajută să urcăm până pe poziția a treia la clasă, la doar un punct distanță de locul secund, cu trei etape rămase de disputat din sezonul 2013.

ams 10/2013


blankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Articole similare

Comentarii închise.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?