Home Modele noi Leapmotor T03 debutează în România și atacă direct Dacia Spring

Leapmotor T03 debutează în România și atacă direct Dacia Spring

de Răzvan Măgureanu
Leapmotor T03

Marca Leapmotor debutează pe piața românească cu două modele: modelul de clasă mini Leapmotor T03 și SUV-ul de clasă compactă Leapmotor C10. Leapmotor T03 atacă direct Dacia Spring și promite autonomie și dinamică mai bune la prețuri comparabile.

Marca chinezească Leapmotor a debutat oficial pe piața românească. În octombrie 2023, Stellantis a achiziționat 21% din compania chineză contra 1,5 miliarde euro și a creat împreună cu Leapmotor joint-venture-ul Leapmotor Internațional în care deține 51%  și care se ocupă cu vânzarea și producția de produse Leapmotor în afara Chinei.

Primul model Leapmotor disponibil în 13 țări europene inclusiv România este modelul de clasă mini Leapmotor T03. Cu o lungime de 3.620 mm, o lățime de 1.577 mm, o înălțime de 1.577 mm și un ampatament de 2.400 mm, T03 are dimensiuni apropiate de ale Daciei Spring, fiind cu 81 mm mai scurt, cu 6 mm mai îngust și cu 58 mm mai înalt, în timp ce ampatamentul este cu 23 mm mai scurt.

La primul contact cu mașina în cadrul prezentării oficiale care a avut la hotel Caro în București am remarcat spațiul la genunchi în spate mai generos decât la Spring în ciuda unui ampatament mai scurt cu 23 mm. De asemenea, deși Leapmotor vine cu o trapă panoramică de 42 inchi, spațiul la cap în spate este suficient, fiind de 960 mm.

Șoferul stă mai jos cu câțiva centimetri decât în Dacia Spring, dar ca și la Spring volanul se reglează doar pe înălțime nu și pe adâncime. De asemenea, scaunul șoferului se poate regla pe înălțime la fel ca la Spring.

În schimb, portbagajul este ceva mai mic decât la Spring. În Leapmotor T03, portbagajul este adânc dar destul de scurt mai ales spre zona superioară, iar volumul standard este de numai 210 litri față de 288 litri la Spring. De asemenea, marginea de încărcare este destul de înaltă.

Baterie și autonomie mai mari decât la Spring, motor mai puternic

Leapmotor T03 are o baterie de 37,3 kWh dar producătorul nu menționează dacă este capacitatea brută sau netă, care oferă o autonomie de 265 km WLTP și până la 395 km în ciclu urban. Prin comparație, Dacia Spring are o baterie de 26,8 kWh net care îi conferă o autonomie WLTP de 225 km, cu 40 km mai puțin decât la Leapmotor T03.

Motorul electric dezvoltă 95 CP și 158 Nm comparativ cu 65 CP și 113 Nm la cel mai puternic Spring însă chinezii nu anunță deocamdată performanțele dinamice.

În schimb, puterea de încărcare este mai mare decât la Spring, fiind de 48 kW la o stație DC față de 30 kW la Spring, în timp ce la stații AC ambele modele se încarcă cu maxim 6,6 kW.

De asemenea, Leapmotor T03 dispune de trei moduri de reglaj pentru direcție: Standard, Comfort și Sport.

Displayuri cu rezoluție foarte bună pentru acest segment

La primul contact interiorul impresionează prin displayurile de rezoluție foarte bună pentru clasa mini: 8 inchi pentru instrumentele de bord și 10,1 inchi pentru pentru sistemul multimedia, care poate fi actualizat over-the-air, are conectivitate 4G și servicii cloud care permit înțelegerea la distanță a stării vehiculului și oferă servicii precum diagnosticarea în timp real și comunicări.

De asemenea, sistemul multimedia beneficiază de comenzi vocale care permit gestionarea funcțiilor privind navigația și comunicarea. Nu există butoane fizice, displayul sistemului multimedia fiind utilizat pentru controlul aerului condiționat, iluminatului, gestionarea apelurilor și a contactelor.

În plus, proprietarii  pot controla de la distanță numeroase funcții ale vehiculului, inclusiv blocarea/deblocarea ușilor, controlul aerului condiționat și preîncălzirea bateriei. În absența conectivității, este posibilă utilizarea cheii Bluetooth pentru blocarea sau deblocarea vehiculului.

După facelift, și Dacia Spring vine cu două displayuri: 7 inchi pentru instrumentele virtuale de bord și 10 inchi pentru sistemul multimedia, preluat de la noul Duster.

De la 19.900 euro cu TVA inclus

Leapmotor este disponibil într-o singură versiune complet echipată, care începe de la 19.900 euro cu TVA inclus din ccare se scade bonusul Rabla Plus de 5100 euro.  Echiparea standard include, climă automată, jante din aliaj de aluminiu de 15 inch,  plafon panoramic cu parasolar electric,  cameră spate cu senzori de parcare, volan multifuncțional îmbrăcat în piele sintetică,  frână de parcare electrică, sistem de pornire fără cheie și geamuri față și spate electrice.

De asemenea, Leapmotor T03 vine cu un pachet impresionant de sisteme de asistență pentru acest segment, cu pilot automat adaptiv, senzor de oboseală cu cameră de recunoaștere facială, asistent unghi mort, asistent activ de menținere a benzii cu corecție din direcție și frânare automată de urgență.

Sunt disponibile trei culori: Alb Luminos (Light White), Argintiu Stelar (Starry Silver) și Albastru Glacier (Glacier Blue).
Prin comparație, versiunile de 65 CP ale lui Dacia Spring sunt disponibile începând de la 19.300 euro (Expression) și 20.300 euro (Extreme). Expression vine cu jante de tablă de 15 inchi, pachetul Techno cu navigație și cameră de marșarier costă 790 euro iar încărcătorul DC încă 600 euro. Echiparea de top Extreme are sistem de navigație standard dar încărcătorul DC costă de asemenea extra 600 euro, iar jantele sunt tot de tablă. Astfel, la preț comparat, Spring este mai scump cu minim 1000 euro și nu are trapă panoramică și jante de aliaj nici opțional.

Marca Leapmotor este importată în România de firma AutoGreen Motor care este strâns înrudită cu AutoItalia, având aceiași acționari, Levi Group, și fiind condusă de același director general, Narcis Ghiță.

Rețeaua Leapmotor se suprapune cu cea a Autoitalia, 17 dealeri Autoitalia devenind și dealeri Leapmotor.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.