Home Știri Mercedes-AMG PureSpeed – Ultimele faze ale testelor

Mercedes-AMG PureSpeed – Ultimele faze ale testelor

de Dan Damian
Mercedes-AMG PureSpeed, prototip

Mercedes a anunțat că modelul Mercedes-AMG PureSpeed se află în ultimele faze de testare, în Italia și se pregătește de debut.

Dacă nu ați auzit despre noul Mercedes-AMG PureSpeed ar trebui să știți că acesta a fost prezentat, sub forma unui concept, la etapa din Monaco a Formulei 1. Nu întâmplător, pentru că acesta este un model special. Versiunea de serie este în faza testelor rutiere, desfășurate în nordul Italiei, după care urmează testele de viteză pe circuitul Nardo. Totalul testelor, spune Mercedes (pentru că nu vorbim despre un model conceput de la zero) este de 3.000 km. Și încă un amănunt, testele se desfășoară în parteneriat cu Pininfarina, renumitul carosier italian cu care Mercedes colaborează în cadrul acestui proiect.

Mercedes-AMG PureSpeed, prototip

Mercedes-AMG PureSpeed este bazat pe noua generație a roadster-ului SL. Silueta este aceeași, dar partea din spate diferă. La fel și cea din față, pentru că folosește elementele de aerodinamică ale hypercarului Mercedes-AMG One. Asta pentru că PureSpeed trebuie să ofere performanțe dinamice foarte bune, inclusiv pe circuit. Mașina, cu două locuri, se remarcă în primul rând prin faptul că nu are parbriz și nici montanți. Pentru a compensa acest lucru (de aceea a și fost prezentată în cadrul unui Grand Prix de Formula 1), Mercedes-AMG PureSpeed folosește o versiune a Halo-ului din Formula 1. Adică are acel profil în V, curbat și integrat cu profilele de siguranță (în caz de răsturnare) specifice mașinilor decapotabile. Apropo de asta, PureSpeed nu are plafon.

Mercedes-AMG PureSpeed, prototip

Aerodinamica a fost însă studiată special pentru ca această mașină să poată fi condusă cu viteze foarte mari. Desigur, cu ajutorul unor căști speciale, proiectate și produse exclusiv pentru acest model, a căror aerodinamică o completează pe cea a mașinii.

Despre motorizare Mercedes nu a spus deocamdată nimic, dar este foarte probabil ca sub capotă să fie propulsorul V8 biturbo de sub capota modelului Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+, care dezvoltă 585 CP și 800 Nm. Este mai greu de crezut că nemții vor integra sistemul PHEV de 816 CP și 1.420 Nm de sub capota versiunii SL 63 S E Performance.

Mercedes-AMG PureSpeed este un omagiu adus mașinilor de curse ale trecutului. Și este destinat doar colecționarilor, pentru că va fi produs în doar 250 de exemplare. De asemenea, este primul model din noua gamă Mythos, care va cuprinde doar modele produse în serie foarte mică.

 

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.