Noul smart #5 este primul model smart de clasă medie și este orientat către aventură, direcție arătată de designul diferit, asemănător cu cel al conceptului.
Stilului noului smart #5 este complet diferit de cel al modelelor mai mici, #1 și #3, dar nu este surprinzător, în condițiile în care respectă foarte multe din liniile conceptului care l-a prefigurat. Este un model de lifestyle, care marchează prima incursiune smart în clasa medie. Adică a ajuns la o lungime de 4.705 mm, în timp ce ampatamentul este de 2,9 metri, ceea ce ar trebui să ofere un spațiu foarte bun, în special la nivelul locurilor din spate.
Partea frontală este dominată de linii puternice, dar rotunjite și de luminile sub forma unor bare orizontale ale farurilor, plus linie LED între ele, plus mici LED-uri sub aceasta. Observați jantele sofisticate, cu sigla smart care rămâne fixă atunci când roata se învârte. Spatele adaptează toate liniile de LED-uri ale părții frontale pentru a forma stopurile în același stil. Observați în poze că există o versiune echipată parcă pentru off-road greu. Acesta este pachetul Adventurers, care include nu doar bare pentru portbagajul de pe plafon, ci și o bară de LED-uri, tot pe plafon, trepte, o scară, ba chiar și o geantă laterală. Este versiunea care ar trebui să atragă nu doar amatorii de lifestyle outdoor, ci și pe cei care vor să facă expediții serioase în teren greu. În ceea ce privește volumul portbagajului, ni se spune deocamdată că există un frunk de 72 litri, iar volumul cu bancheta spate rabatată (smart spune că se poate amenaja și ca spațiu de odihnă) este de 1.530 litri.
La interior este spectacol și asta nu datorită tabloului de bord ultra HD, de 10,3 inchi, ci mai ales celor două display-uri (unul pentru pasager) de 13 inchi cu tehnologie AMOLED (2.5k). Asta ca să nu mai vorbim despre Head-up Display-ul de 25,6 inchi, cu realitate augmentată. Sistemul multimedia are și un nou avatar, Leo (un leu, evident). Totul este bazat pe rotunjimi, există o mulțime de nuanțe pentru lumina ambientală, dar și un sistem audio Sennheiser Signature, cu 21 de difuzoare, dintre care unul portabil. Și mai este unul, pe planșa de bord, cu lumină ambientală care pulsează în ritmul muzicii.
smart nu dă detalii complete despre motorizare. Știm însă că platforma este una la 800V, iar bateria are 100 kW (#1 și #3 au doar 66kW). Nu știm puterea motoarelor (posibil ca la bază să fie motorizarea de 272 CP a celorlalte două modele, care au și versiune Brabus de 428 CP). Bateria se încarcă de la 10 la 80% în 15 minute. Cert este că smart #5 va avea și versiune cu două motorizări, pentru tracțiune integrală și are moduri de rulare specifice: Adaptive, Sand, Snow, Mud și Rock.. Ni se mai spune că autonomia este de 740 km, dar nu vă entuziasmați. Aceasta este valoarea calculată conform normele (chinezești) CLTC, așa că autonomia sub standardele WLTP va fi mai mic, dar probabil peste 600 km.