Home Modele noi Mercedes G 580 EQ: peste trei tone, patru motoare

Mercedes G 580 EQ: peste trei tone, patru motoare

de Răzvan Măgureanu
Mercedes G 580 EQ 2024

După o lungă așteptare, Mercedes a prezentat primul Mercedes G-Class electric. Se numește Mercedes G 580 EQ, cântărește peste trei tone, are patru motoare cu 432 kW și 1,164 Nm în total și o baterie de 116 kWh care îi confer o autonomie WLTP de 473 km.

În toamna lui 2021, Mercedes prezenta la salonul de mobilitate de la Munchen conceptul Mercedes EQG. După mai bine de doi ani și jumătate, modelul de serie debutează la salonul de la Beijing și vine cu cifre impresionante: masa la gol de 3,085 kg, patru motoare care însumează 432 kW (588 CP) și 1,164 Nm, baterie de 116 kWh. Din cauza masei impresionante de 3085 kg, sarcina utilă este de numai 415 kg, deoarece altfel ar fi depășit masa de 3,5 tone și nu ar mai fi încadrat drept autoturism.

Trei diferențiale blocabile virtuale
Mercedes G 580 EQ nu este construit pe platforma EVA II de la EQE/EQS SUV și nici pe viitoarea platformă MB.EA. Mercedes a droit să păstreze structura cu șasiu separat și de aceea a adaptat platforma modelului conventional pentru propulsie electrică.

Cele patru motoare electrice sunt pozitionate foarte aproape de roți și fiecare dezvolta 108 kW. La fel ca si la modelul conventional, se poate selecta modul Low-Range pentru terenuri foarte accidentate. Fiecare motor are o cutie de viteze si un invertor montate în aceeași carcasă. Modul Low-Range poate fi activat in programul Rock si raportul de reducere este de 2:1. În acest caz, functia rock-crawl este activă și viteza maximă este limitată la 85 kph.

Prin plasarea motoarelor foarte aproape de roti, Mercedes G 580 EQ oferă câteva facilități unice:
– funcția G-Turn permite ca vehiculul să efectueze două rotiri complete la 360 grade in jurul axei verticale. Aceasta functioneaza in Low-Range, pe modul Crawl si șoferul poate alege direcția de rotire, spre stânga sau dreapta, trăgând și ținând apăsat pe padela din stânga sau dreapta de pe coloana volanului. După două ture complete, funcția G-Turn se dezactivează. Mercedes recomandă ca această operație să se efectueze doar pe macadam.
– funcția G-Steering poate reduce semnificativ diametrul de bracaj in off-road, functionează cu Low-Range cuplat, în modul Rock și este activă până la 25 kph.
– funcția Off-road crawl este un fel de cruise control pentru conducerea în off-road. Este o funcție similară lui Hill Descent Control, cu diferența că nu este utilizată doar la coborâre, ci și pe teren plat sau la urcarea unei pante. Șoferul poate selecta trei viteze: slow crawl (2 km/h), variable crawl from 2 to 14 km/h) și fast crawl (around 8 km/h).
Șoferul poate alege intre cinci programe: Comfort, Sport, Individual plus două pentru off-road – Trail și Rock.

Mercedes G 580 EQ vine standard cu suspensia adaptivă de la modelul conventional și configurația punților este similară: suspensie față cu brațe duble suprapuse și punte rigidă spate. Puntea spate, de tip De Dion, a fost modificată, motoarele sunt montate pe șasiu și conectate cu rotile prin intermediul unor arbori cu două articulații.

Unghiurile de atac și ieșire, de 32 și respectiv 30,7 grade, sunt mai bune decât la modelul convențional (31, respectiv 30 grade). În schimb, unghiul de atac este mai mic, de 20,3 grade, față de 26 grade. Garda la sol de 250 mm, este cu 9 mm mai inalta decat la modelul cu motor termic. De asemenea, Mercedes G 580 EQ poate trece prin vad de apa de 850 mm, fata de numai 700 mm la modelul clasic.

Bateria are un scut din materiale compozite
Bateria cu o capacitate netă de 116 kWh este formată din 216 celule grupate în 12 module. Aceasta este integrată șasiu realizat din oțel cu o grosime a tablei de până la 4 mm. Bateria de 116 kWh conferă o autonomie WLTP de 473 km.

Bateria este protejată de lovituri în off-road printr-un scut din materiale compozite mai solid decat aluminiul sau otelul, gros de 26 mm care cântărește 57,6 kg, fiind atașat de șasiu prin mai mult de 50 șuruburi. Un scut similar din oțel ar fi fost de trei ori mai greu. Pe scut este aplicat un strat de 1 mm pentru protecție la lovituri de la pietricele.
Bateria se încarcă de la 10 la 80% cu până la 200 kW în circa 32 minute, iar la statii AC cu până la 11 kW, neexistând opțiunea de încărcare cu 22 kW.

Bateria are trei programe de incarcare: Standard, Work și Home care permit memorarea parametrilor privind  timpul de plecare, climatizarea și nivelul maxim de încărcare. Ca si la alte modele Mercedes, din padelele din spatele volanului se pot alege patru grade de recuperare: D Auto, D, D- și D –.

Nu există un frunk în față însă cablurile de încărcare pot fi depozitate in locașul roții de rezervă care a fost transformat în compartiment de depozitare pentru cabluri.

Seria speciala Edition One
Ca și la alte modele Mercedes, se ofera o serie specială de lansare numită Edition One (mașina vopsită în Manufaktur south sea blue magno în galeria foto). Aceasta are un preț de pornire de 194.524,15 euro si este disponibilă in cinci culori exclusive Manufaktur. Mercedes G 580 EQ este produs la fel ca și modelul convențional la Magna Steyr în Austria.

Mercedes G 580 EQ 2024Mercedes G 580 EQ Edition OneMercedes G 580 EQ Edition OneMercedes G 580 EQ Edition OneMercedes G 580 EQ Edition OneMercedes G 580 EQ Edition OneMercedes G 580 EQ Edition OneMercedes G 580 EQ Edition OneMercedes G 580 EQ Edition OneMercedes G 580 EQ Edition One
Mercedes G 580 EQ 2024Mercedes G 580 EQ 2024Mercedes G 580 EQ 2024Mercedes G 580 EQ 2024Mercedes G 580 EQ 2024Mercedes G 580 EQ 2024Mercedes G 580 EQ 2024Mercedes G 580 EQ 2024Mercedes G 580 EQ 2024Mercedes G 580 EQ 2024Mercedes G 580 EQ 2024Mercedes G 580 EQ 2024Mercedes G 580 EQ 2024Mercedes G 580 EQ 2024Mercedes G 580 EQ 2024Mercedes G 580 EQ 2024Mercedes G 580 EQ 2024Mercedes G 580 EQ 2024

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.