După 6 ani, Mercedes a operat un facelift la off-roaderul G-Class. Marea noutate este renunțarea la motorul V8 de la G 500 în favoarea unui 6 cilindri mai puternic și adoptarea tehnologie mild hybrid pe 48V la toate motorizările.
Normele de emisii tot mai stricte și taxele tot mai mari impuse în unele state europene pentru SUV-urile mari și grele i-a determinat pe cei de la Mercedes să opereze modificări în gama de motoare a lui Mercedes G-Class.
Astfel, motorul V8 bi-turbo de 4 litri și 421 CP a fost înlocuit de motorul cu 6 cilindri în linie de 3 litri care dezvoltă 330 kW (449 CP) și 560 Nm care dispune de tehnologie mild hybrid pe 48V cu starter generator de 15 kW (20 CP) și 200 Nm.
Tehnologia mild hybrid este utilizată și pentru celelalte două motorizări: G 450 d și AMG G 63. Mercedes G 450 d înlocuiește G 400 d și este echipat cu cea mai nouă evoluție a motorului turbodiesel cu 6 cilindri în linie, OM 656, care dezvoltă acum 367 CP si 750 Nm, sprijinit de un starter-generator integrat cu 15 kW (20 CP) și 200 Nm.
Modelul de top Mercedes-AMG G 63 este singurul din gamă cu motor V8. Puterea de 430 kW (585 CP) și cuplul maxim de 850 Nm au rămas aceleași, dar și acest motor a primit tehnologie mild hybrid pe 48V cu starter generator integrat de 15 kW (20 CP) și 200 Nm.
Suspensie adaptivă standard
Suspensia adaptivă care înainte de facelift era opțională, este acum standard. Frâna de parcare electrică este standard, iar discurile de frână au dimensiunea de 354 x 32 mm pe față și 345 x 22 mm pe spate. G 450 d și G 500 rulează standard pe jante de 18 inchi (opțional 18 până la 20 inchi) în timp ce versiunea AMG vine standard cu jante de 20 inchi fiind disponibile opțional unele cu diamentre între 20 și 22 inchi.
Versiunea AMG este echipată standard cu suspensie adaptivă AMG Active Ride Control, disponibilă opțional cu bare stabilizatoare active pentru compensarea ruliului. Aceasta este disponibilă ca opțiune individuală sau ca parte a pachetului AMG Offroad PRO și AMG Performance. Amortizoarele adaptive sunt echipate cu două conexiuni hidraulice – una pentru faza de compresie și una pentru faza de destindere.
Dacă se comandă pachetul AMG Offroad Pro, șoferul are la dispoziție modurile AMG Traction Pro, care permite varierea gradului de blocare al diferențialului central și AMG Active Balance Control, care permite reglarea tăriei barelor stabilizatoare active.
De asemenea, pe lângă modurile de rulare clasice Comfort, Sport, Eco și Individual (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ și Individual la AMG) au apărut trei moduri specifice pentru off-road: Trail, Rock și Sand.
G-Class dispune în continuare de trei diferențiale blocabile care pot fi activate individual atât în modul High Range cât și în Low Range. Modul Low range se cuplează cu transmisia cutiei automate în poziția N până la o viteză de maxim 40 km/h, iar raportul de reducere este de 2,93:1. Este posibil să treci din Low range în High Range până la o viteză de 70 km/h.
Mercedes G-Class a primit și câteva sisteme de asistență suplimentare: Active Steering Assist (păstrează mașina pe centrul benzii cu corecții active din direcție până la o viteză de 160 km/h), Active Emergency Stop Assist (oprește mașina dacă șoferul nu mai reacționează la comenzi) și system de adaptare a vitezei funcție de viraje, intersecții, sensuri giratoare, stații de taxare în combinație cu pilotul automat adaptiv.
Au apărut noutăți și în ceea ce privește informațiile specifice pentru off-road. Noul meniu off-road include busolă, altimetru, presiunea din pneuri, unghiul de bracaj al roților față, puterea și cuplul utilizate, poziționarea în teren și statusul diferențialelor blocabile. De asemenea, în premieră la G-Class, se oferă capotă transparentă în combinație cu camera la 360 grade.
Pe lângă pachetele Exclusive Line Exterior și AMG Line, clienții pot comanda acum și pachetul Professional Line Exterior care include protecții la faruri și pneuri off-road. Sistemul MBUX are acum navigație cu realitate augmentată, iar opțional se oferă sistem MBUX High-End Rear Seat Entertainment cu două displayuri de 11,6 inchi pentru pasagerii din spate.