Motorul V8 aspirat va fi înlocuit cu un „șase în linie“ supraalimentat, ce va dezvolta un cuplu mai mare de 500 Nm.
După ce M4 Coupé a fost prezentat în cadrul Concursului de eleganță de la Peeble Beach sub forma unui concept cu design foarte apropiat de versiunea de serie, acum a venit timpul și pentru dezvăluirea primelor informații de ordin tehnic. Așa cum se preconiza, V8-ul de 4,4 litri va fi înlocuit cu un propulsor cu șase cilindri în linie, cu cilindreea de 3,0 litri și supraalimentat cu două turbine. Acesta va dezvolta 430 CP și un cuplu maxim de peste 500 Nm. Deși noul motor dezvoltă doar cu 10 CP mai mult, cuplul este mai mare cu peste 25%, iar consumul de combustibil și emisiile poluante vor scădea tot cu 25%. În ceea ce privește transmisia, se va putea alege între o cutie de viteze manuală cu șase rapoarte și una cu dublu ambreiaj și șapte trepte.
Comparativ cu cea de-a patra generație M3 Sedan/Coupé, noile modele M de clasă medie vor fi mai ușoare cu aproximativ 40 kg, masa lui M4 Coupé urmând să se situeze sub pragul de 1500 kg. De acum înainte nu doar Coupé-ul, ci și Sedanul, vor avea acoperiș din fibră de carbon, iar aluminiul și CFRP-ul vor fi folosite cu generozitate. Foarte important: distribuția masei pe punți va fi aproape de raportul ideal de 50/50%.
În buna tradiție BMW, tracțiunea se va realiza exclusiv prin intermediul roților spate, dar diferențialul mecanic va fi înlocuit cu unul electromecanic, care va utiliza mai eficient aderența disponibilă. Frânele Carbon Ceramic Brakes introduse pe M5/M6 vor fi oferite opțional și pentru M3/M4, ceea ce va presupune echiparea cu jante cu diametrul de 19 inchi. Direcția va fi asistată electric, dar BMW promite un feedback similar vechiului model. De asemenea, noile M-uri de clasă medie vor beneficia de suspensii adaptive cu trei moduri de lucru: Comfort, Sport și Sport+.
Noile M3 Sedan și M4 Coupé vor fi lansate simultan, la mijlocul anului viitor.
Comentarii închise.