Noua generație BMW M5 este deja în teste, unele deosebit de complexe pentru că va veni, în premieră, cu un sistem de propulsie PHEV.
Constructorul german a anunțat deja că viitorul M5 este aproape, după ce noua Serie 5 a foste prezentată în luna mai a acestui an. Mai mult, știm și că va exista un M5 Touring, al treilea din istoria lui M5. Tocmai această versiunea fost surprinsă în teste, pe șosea și circuit, propulsată de un sistem de propulsie PHEV, dar fără să renunțe la motorul V8 de 4,4 litri.
Nici nu este de mirare, BMW are deja un asemenea sistem PHEV pe noul BMW XM, care produce 653 CP. Totuși, acesta nu va fi pur și simplu preluat pe noul M5/M5 Touring. Motivele țin de creșterea prea mică de putere, având în vedere că actualul M5 (care, de fapt, a ieșit recent din producție), cu același V8 de 4,4 litri, dar fără electrificare, produce deja 625 CP, chiar 635 CP în versiunea CS.
Așadar, pentru noul M5, BMW urmărește să obțină 800 CP din acest ansamblu de propulsie. Evident, nu se cunoaște deocamdată capacitatea bateriei, ca urmare nici autonomia electrică a noului super sedan/break. Cert este că acesta va avea tracțiune integrală, probabil cu cea pe puntea față decuplabilă, la fel ca la generația anterioară. În condițiile în care BMW oricum mizează pe un xDrive care favorizează tracțiunea spate, impulsul suplimentar dat de motorul electric punții posterioare nu va face decât să amplifice comportamentul vizat de BMW. Cutia de viteze ar urma să fie, cu modificările de rigoare, tot cea automată cu 8 trepte (și convertizor de cuplu).
Din cauza sistemului PHEV este așteptată și o creștere a masei proprii. Generația anterioară se afla sub limita de 2 tone (1,97), astfel că noul model o va depăși. În ceea ce privește accelerația, va fi foarte interesant cât îmbunătățită mai poate fi, după ce precedentul M5 Competition afișează doar 3,3 secunde până la 100 km/h.
Din câte se pare, nu va exista și un M5 electric. Pentru cei care vor performanțe dinamice fără benzină există opțiunea i5 M60, ale cărui motoare de 601 CP și 795 Nm te propulsează până la 100 km/h în doar 3,8 secunde.
sursa: Autocar