Home Modele noi Noul Cupra Terramar va înlocui probabil Cupra Ateca

Noul Cupra Terramar va înlocui probabil Cupra Ateca

de Răzvan Măgureanu
Cupra Terramar

Cu versiuni pe benzină, mild hybrid și plug-in hybrid și o lungime de 4.517 mm, Cupra Terramar va înlocui probabil Cupra Ateca, aflat la finalul ciclului său de viață. 

Dacă privim dimensiunile lui Terramar, și facem o mică analiză, apare o mică confuzie la prima vedere.
Cu 4.519 mm lungime, 1.863 mm lățime și 1.584 mm înălțime, noul Cupra Terramar este cu 133 mm mai lung, cu 22 mm mai lat și cu 29 mm mai scund decât Cupra Ateca, în timp ce ampatamentul de 2.681 mm este cu 53 mm mai mare.

Pe de altă parte, noul Cupra Terramar este cu numai 68 mm mai lung, cu 24 mm mai lat și cu 64 mm mai înalt decât Cupra Formentor, în timp ce ampatamentul este cu numai 2 mm mai mare.
Însă, cu alura sa mai joasă, Cupra Formentor este un crossover pe când Terramar este un SUV clasic. Având în vedere că Formentor a primit de curând un facelift și noul sistem de propulsie PHEV și interiorul său este ceva mai mic decât al lui Terramar datorită alurii de coupe, cele două modele – Formentor și Terramar – vor coexista în gama Cupra și foarte probabil Terramar va înlocui Cupra Ateca, care este un model vechi. Cupra nu a anunțat nimic însă referitor la acest lucru în mapa de presă.

Cinci motorizări, două cu sistem PHEV

Cupra Terramar este disponibil cu cinci motorizări, dintre care două PHEV dar fără diesel.
Modelul de intrare în gamă este 1.5 eTSI cu cistem mild hybrid pe 48V, cutie automată DSG cu 7 trepte și transmisie față. Urmează apoi 2.0 TSI cu 204 CP, tracțiune integrală și cutie automată DSG cu 7 trepte. Modelul de top este Cupra Terramar VZ cu motorul 2.0 TSI de la Golf GTI ce dezvoltă 265 CP și transmite puterea la toate cele patru roțile prin intermediul cutiei DSG cu 7 trepte.

Fiind construit pe platforma MQB Evo a grupului VW, Cupra Terramar preia noile sisteme de propulsie PHEV de la VW Tiguan care sunt echipate cu noua baterie cu o capacitate mai mare, de 19,7 kWh net (25,7 kWh brut) care conferă o autonomie electrică de peste 100 km și care, în premieră, se poate încărca și la stații DC cu până la 50 kW. Ambele versiuni combină motorul termic 1.5 TSI cu 150 sau 177 CP cu un motor electric de 116 CP plasat între cutia de viteze automată DSG cu 6 trepte și motorul termic, ansamblul furnizând 204 sau 272 CP.

Toate versiunile vin standard cu suspensie spate multilink și suspensie sport mai coborâtă cu 10 mm. Versiunile 1.5 eTSI, 2.0 TSI 204 CP și 1.5 eHybrid 204 CP vin standard cu jante pe 18 inchi, iar VZ 2.0 TSI 265 CP și 1.5 eHybrid 282 CP au jante pe 19 inchi. jantele de 20 inchi încălțate cu pneuri de 255 mm sunt opționale, la fel ca și frânele de performanță Akebono, disponibile la VZ și 1.5 eTSI Hybrid 272 CP.

Planșă de bord inspirată de la Tiguan

Terramar preia de la Tiguan cele două displayuri de 10,25 inchi pentru instrumentele digitale de bord și de 12,9 inchi pentru sistemul multimedia și noua arhitectură electronică, cu software mai puternic, procesor nou și o nouă structurare a meniurilor.  Cu displayul multimedia pe trei niveluri, meniurile sunt acum mai ușor de organizat, accesul la acestea fiind mult mai direct. De asemenea, butoanele fizice de pe volan ajută la o operare mai ușoară.

Opțional sunt disponibile un head-up display și un sistem audio de top de la Sennheiser Mobility, cu 12 difuzoare și 390W cu tehnologie Ambeo. De asemenea, sistemul de încărcare wireless al telefonului cu o putere de 15W are și tehnologie de răcire.

Cupra Terramar a fost proiectat și dezvoltat la Barcelona și se va produce în uzina Audi din Gyor, Ungaria.

Cupra TerramarCupra TerramarCupra TerramarCupra TerramarCupra TerramarCupra TerramarCupra TerramarCupra TerramarCupra TerramarCupra Terramar

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.