Noul VW Transporter succede lui VW T6.1 și este frate geamăn cu Ford Transit Custom. Toate informațiile oficiale.
Povestea lui VW Transporter a început simplu dar apoi gama de versiuni s-a extins și lucrurile s-au complicat puțin. Iată povestea pe scurt. VW Transporter a debutat ca VW T1 în 1950 și a fost poreclit Bulli de constructor și de fani. Au urmat apoi generațiile T2, T3, T4, T5 și T6. După faceliftul generației T6, numit T6.1, lucrurile s-au separat. VW Transporter era disponibil în versiuni Transporter (de marfă), Caravelle (versiune utilitară de persoane) și Multivan (versiune luxoasă de persoane).
Noul VW T7 lansat în iunie 2021 este practic succesorul lui VW Multivan fiind un van construit pe platforma MQB a lui VW Passat care nu mai are nimic în comun cu VW T6. T6 a fost lansat în 2015 iar versiunea cu facelift T6.1 în 2019 și s-a vândut în paralel cu T7 până acum.
Versiuni multiple, spațiu interior în creștere
Noul VW Transporter este practic succesorul lui VW T6.1 și este realizat pe aceeași bază cu Ford Transit Custom, cu care împarte platforma și uzina de producție Ford Otosan din Turcia.
Noul VW Transporter este disponibil în mai multe configurații: vehicul comercial de marfă cu două locuri în față și opțional cu trei locuri față (scaunul șoferului și o banchetă pentru două persoane), cu până la trei scaune individuale pe rândul al doilea care se pot scoate și ulterior și cu banchetă cu trei locuri pe rândul al treilea. În plus, VW Transporter va fi disponibil și într-o configurație unică pentru acest segment cu dublă cabină și benă.
De asemenea, versiunile de marfă se vor putea configura cu acoperiș înălțat și ampatament alungit, opțiunea de acoperiș înălțat fiind disponibilă și pentru versiunea cu ampatament scurt. În plus, se poate alege în continuare între hayon și uși laterale spate.
Versiunea de bază are 5.050 mm lungime (+146 mm) și un ampatament de 3.100 mm (+97 mm), spațiul de încărcare având o lungime de 2.602 mm. Versiunea cu ampatament lung măsoară 5.450 mm în lungime și are un ampatament de 3.500 mm, spațiul de încărcare având o lungime de 3.002 mm. Lățimea de 2.032 mm este cu 128 mm mai mare decât la T6.1, iar lățimea interioară între pasajele roților a crescut semnificativ cu 148 mm la 1.392 mm, ceea ce permite încărcarea facilă a unui europalet.
Volumul de încărcare oscilează între 5,8 mc la versiunea cu ampatament normal și 9,0 mc la cea cu ampatament lung, iar sarcina maximă este de până la 1,33 tone, la nevoie Transporter putând tracta și o remorcă de până la 2,8 tone. Sarcina dinamică pe acoperiș a crescut de la 150 la 170 kg, iar marginea de încărcare este la fel de coborâtă precum la VW Transit Custom, fiind cuprinsă între 575 și 638 mm.
La fel ca și în noul Transit Custom, accesul la interior este mai comod, poziția de condus fiind mai joasă, astfel că fanii lui VW T6 trebuie să spună adio feelingului de scaun de camionagiu poziționat la înălțime.
În timp ce Ford folosește Transit Custom ca bază pentru un camper, noul VW California se bazează pe T7 Multivan.
Diesel, PHEV și electric
Gama de motoare provine de la Ford așa cum s-a întâmplat și în cazul lui VW Amarok și Ford Ranger. Astfel, sunt disponibile versiuni diesel, PHEV și electrice. Fanii dieselului pot alege între trei TDI-uri de 2 litri cu 110, 150 și 170 CP cuplate cu transmisii manuale cu 6 trepte sau automate cu 8 trepte (standard la 170 CP). Urmează apoi o versiune PHEV cu 233 CP la care un motor de 2,5 litri pe benzină lucrează împreună cu un motor electric, autonomia electrică fiind de 57 km. Gama este completată cu patru versiuni electrice cu 116, 136, 218 și 286 CP. Modelul de bază cu motorul de 116 CP are o baterie cu o capacitate brută de 54 kWh, iar celelalte trei au o baterie mare, cu o capacitate netă de 64 kWh
Dieselurile și PHEV-ul vin cu tracțiune față, tracțiunea integrală fiind disponibilă pentru dieselul de 150 CP. Modelele electrice au tracțiune spate, iar ulterior va fi oferită și o versiune electrică cu două motoare și tracțiune integrală electrică.
Design exterior personalizat, interior similar
La fel ca în cazul cooperării între VW Amarok și Ford Ranger, VW Transporter și Ford Transit Custom au părți frontale diferite și VW vine standard cu faruri și stopuri cu LED și jante cu design propriu de 16,17 și 19 inchi.
Însă la interior layoutul planșei de bord este similar cu două displayuri ușor decalate, cel tactil pentru sistemul multimedia, de 13,1 inchi, fiind plasat mai sus, iar cel pentru instrumentele digitale de bord, de 12 inchi, fiind amplasat mai jos. Între ele se află butonul de start pentru motor. În schimb, volanul, grafica displayurilor și tapițeria scaunelor este proprie VW.
VW Transporter va debuta la începutul lui 2025, prețul de pornire pentru versiunea de bază de marfă cu motor TDI de 110 CP, cutie manuală cu 6 trepte și tracțiune față fiind de 43.768 euro.