BMW iX facelift se prezintă cu modificări de design exterior, cam același interior, dar și cu putere și autonomie mai mare.
Au trecut deja aproape patru ani de la debutul modelului iX, primul model BMW electric după mai vechiul i3. A venit vremea pentru un facelift, și-au spun nemții, așa că au venit cu unul. În primul rând, modificările la exterior nu sunt foarte ample, dar de efect. Observați redesenarea spoilerului față, cu priza inferioară dispusă mai mult pe lățime acum, cu prizele de la extremități mai înguste, plasate pe verticală. De asemenea, mai observăm și grila uriașă, tot plină, care prezintă acum un model format din bare oblice, plus contur luminat. Dar ceea ce veți observa în primul rând atunci când veți vedea mașina în trafic sunt fără îndoială farurile, care au trecut de la liniile orizontale ale luminilor de zi la unele oblice, în ton cu imaginea altor modele BMW actuale.
În partea din spate, stopurile au rămas aceleași, inclusiv cu aceeași semnătură luminoasă și cam totul este la fel, ami puțin zona inferioară a spoilerului, redesenată sub forma unui difuzor de aer, cu luminile de ceața dispuse acum pe verticală, în locul celor orizontale de până acum.
La interior nu sunt modificări de amploare, dar BMW ne spune că oferă acum pachetul M Sport. Noile scaune M cu tapițerie din Sensatec (opțional cu piele naturală) oferă un mai bun sprijin lateral. Din pachet mai face parte și volanul M îmbrăcat în piele, un aspect în două tonuri pentru display-ul instrumentarului de bord, cu sigla M. Display-ul curbat a rămas același și rulează acum sistemul de operare BMW OS 8.5.
Trei versiuni de motorizare
Adevărul este că cele mai ample modificări operate pentru BMW iX facelift sunt la nivel tehnic. În primul rând, constructorul bavarez a optimizat tot: aerodinamică, electronică, setarea suspensiilor, noi invertoare, plus mărirea capacității nete a bateriilor, și chiar baterii cu chimie optimizată. Toate acestea au dus la redenumirea tuturor celor trei versiuni, toate echipate cu două motoare, deci cu tracțiune integrală:
- BMW iX xDrive45 (în loc de xDrive40) a avut cea mai mare creștere de putere, de 82 CP, astfel că a ajuns la un total de 408 CP (258 CP pe puntea față și 272 CP pe spate), ceea ce face ca accelerația 0 – 100 km/h să fie de 5,1 secunde (cu o secundă mai puțin decât până acum). Viteza maximă este limitată la 200 km/h. Bateria cu o nouă tehnologie a celulelor are capacitatea mărită cu 30%, până la 94,8 kWh (net). Astfel, autonomia acestei versiuni este de 602 km (de la 435 km la vechiul xDrive40). Bateria se încarcă la maxim 175 kW (150 kW până acum). Vă întrebați cât a costat noua baterie la nivelul masei? 85 kg. iX xDrive45 cântărește 2.550 kg.
- BMW iX xDrive60 (în loc de xDrive50). În cazul acestei versiuni, puterea maximă a crescut cu 21 CP, la un maxim de 544 CP (258 CP pe puntea față și 313 CP pe puntea spate), în vreme ce cuplul maxim de 765 Nm a rămas același ca la versiunea xDrive50. Cifrele pentru accelerația 0 – 100 km/h (4,6 secunde) și viteza maximă (200 km/h) sunt exact aceleași ca la versiunea de până acum. În schimb, bateria are capacitatea netă de 109,1 kWh (de la 105,2 kWh), așa că autonomia oficială ajunge la 701 km, față de cei 628 km de până acum. Puterea maximă de încărcare a bateriei a rămas la 195 kW.
- BMW iX M70 xDrive (în loc de iX M60). Cel mai puternic model are acum 659 CP (258 CP pe puntea față și 489 CP pe spate), de la cei 619 CP ai modelul anterior. Cifrele accelerațiilor nu s-au modificat, 0 – 100 km/h în 3,8 secunde și viteză maximă de 250 km/h. Cuplul maxim a crescut de la 1.015 Nm la 1.100 Nm (cu Launch Control). Bateria are capacitatea netă de 108,9 kWh (față de 105, 2 kWh până acum) și se încarcă tot la maxim 195 kW. Autonomia a trecut cu 35 km, la un total de 600 km (WLTP) Această versiune vine cu suspensie pneumatică și direcție integrală în echiparea standard.
BMW iX facelift ajunge în România în primăvara acestui an și deocamdată știm doar prețul versiunii de bază, iX xDrive45: 81.932 euro, cu 1.607 euro mai mult decât modelul iX xDrive40 de până acum.