Home ȘtiriIndustrie BMW rămâne liderul segmentului premium și în România

BMW rămâne liderul segmentului premium și în România

de Răzvan Măgureanu
Oliver Rademacher, BMW România

După ce la nivel global, BMW și-a surclasat rivalul tradițional Mercedes-Benz cu peste 200.000 unități, și în România BMW și-a păstrat coroana de cea mai bine vândută marcă premium în 2024.

Foto: BMW

În 2024, BMW România a vândut un număr record de 4895 modele BMW (+4,4%), cu peste 200 mai mult decât Mercedes-Benz România care a atins 4613 unități vândute.

BMW a comercializat în 2024 764 modele PHEV (+26,3%, cotă de piață circa 15%) și 378 modele electrice (+3,3%, cotă de piață 7,7%). Astfel, vânzările de modele electrificate BMW – electrice și PHEV – au atins 1142 unități, reprezentând 23,3% din totalul vânzărilor.

Cel mai vândut model electric a fost BMW i4 cu 150 unități, iar cel mai vândut model PHEV a fost noul BMW X1 PHEV cu bateria integrată în podea, cu 196 unități, urmat îndeaproape de BMW X5 PHEV cu 195 unități.
Tipic pentru România, procentul de modele BMW cu tracțiune integrală este extrem de ridicat, de 82% (84% în 2023). De asemenea, este de notat că dieselul continuă să aibă succes la BMW, 35% din modelele vândute având sub capotă un motor diesel față de 32% în 2023. Acum însă, multe motorizări diesel BMW oferă un sistem mild hybrid pe 48V.

Mercedes nu dă prea multe date mărginindu-se să declare că o treime din totalul vânzărilor a fost reprezentat de modele electrice și PHEV.

Un rezultat record a înregistrat și divizia M de la BMW care a depășit în premieră 500 livrări, mai exact 684 unități ceea ce reprezintă o creștere spectaculoasă de 37,6%. Dintre acestea 302 au fost modele M pure (+32,2%) și 380 modele M Performance (+42,4%). Cel mai vândut model M pus a fost SUV-ul XM, urmat de M3 și X6M, iar cel mai vândut model M Performance a fost M760e, X5 M60i și M440i.

De asemenea, BMW a vândut un număr record de 443 modele de lux (+29%) cele mai vândute fiind XM și Seria 7.

La fel precum la nivel global, Mercedes nu mai comunică separat vânzările diviziei AMG și de modele de lux (S-Class, GLS, Maybach). Constructorul din Stuttgart comunică doar o cifră generală a așa numitei divizii Top-End care include atât modelele AMG cât și brandul Maybach, G-Class, S-Class, GLS, EQS/EQS SUV și spune că acestea au reprezentat 26,5% în 2024, adică 1222 unități.

În fotografia de deschidere este noul director general al BMW România, Oliver Rademacher.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.