Home Modele noi Oficial: BMW M4 CSL, cel mai puternic, mai rapid și mai rar M4 actual

Oficial: BMW M4 CSL, cel mai puternic, mai rapid și mai rar M4 actual

de Dan Damian
BMW M4 CSL

BMW tocmai a prezentat noul BMW M4 CSL, un model mai puternic, mai ușor, gata de circuit și produs în serie limitată.

BMW M aniversează în 2022 nu mai puțin de 50 de ani de existență și era ocazia perfectă pentru a prezenta un model absolut deosebit, care evocă și câteva pagini din istoria M GmbH. Acesta este noul BMW M4 CSL, o versiune extremă, dar omologată pentru șosea a coupe-ului M4. Tratamentul mașinii este inspirat de cel aplicat în 1973 lui BMW 3.0 CSL, care a și câștigat, din primul sezon, Campionatul European de Turisme (ETCC). Dacă vreți o referință mai recentă, avem modelul M3 CSL din 2003 (tot 6 în linie, dar cu 3,2 litri fără turbo, 360 CP și primul plafon CFRP pe un model de serie M).

BMW M4 CSL

Noul BMW M4 CSL merge însă și mai mult pe scara performanței. Tratamentul cu fibră de carbon a cuprins, la exterior, mai multe elemente, dar și unele panouri mari: capota, plafonul și capacul portbagajului. Grila uriașă, cu contur roșu, are modificări specifice, pe capotă sunt două prize de aer desenate din carbon nevopsit și conturate cu roșu, iar spoilerul are acum o buză aerodinamică tot din carbon, inserție din același materiale pe praguri și difuzor spate asemenea. Dacă vă întrebați ce-i cu luminile de zi galbene: sunt tot LED-uri, în cadrul farurilor Laserlight, dar a fost preferat galbenul pentru că evocă mașinile de competiție din trecut.

Masă redusă

CSL sunt inițialele de la “Competition, Sport, Lightweight”, așa că BMW M4 CSL a trecut printr-o cură de slăbire substanțială. Iată cât și de unde au redus cei de la BMW M:

  • 24 kg prin montarea scaunelor față de competiție M Carbon. Acestea au spătarul fix, ajustarea pe orizontală se face manual, iar înălțimea poate fi reglată doar în service. Tetierele sunt demontabile, iar scaunele au posibilitatea de a acomoda centuri de siguranță de competiție, cu prindere în șase puncte.
  • 21 kg au dispărut prin eliminarea scaunelor spate, deci M4 CSL este un coupe cu două locuri.
  • 21 kg prin modificări la nivelul șasiului, adoptarea unui sistem de frânare M Carbon, cu discuri ceramice, jante mai ușoare, plus arcuri și elemente de suspensie, de asemenea, mai ușoare.
  • 15 kg prin renunțarea la o parte a izolării fonice și alegerea uneia cu masă mai scăzută pentru restul
  • 11 kg au dispărut datorită capotei, plafonului și capacului portbagajului, care sunt din CFRP.
  • 4 kg au fost eliminate prin realizarea din titan a evacuărilor finale
  • tot 4 kg au dispărut datorită modificărilor grilei, stopurilor și instalației de climatizare

În total, BMW M4 CSL a pierdut 100 kg comparativ cu modelul de bază, M4, astfel că se laudă acum cu o masă de doar 1.625 kg și raport putere greutate de 2,95 kg/CP.

BMW M4 CSL

Motorul a rămas același L6 de 3 litri, dar presiunea de supraalimentare a turbinelor a fost mărită de la 1,7 la 2,1 bari. Evident, s-a umblat și la managementul electronic al motorului, astfel că BMW M4 CSL afișează 550 CP/6.250 rpm și 650 Nm/2.750 – 4.950 rpm. Pe scurt, 40 CP în plus față de M4 Competition.

BMW M4 CSL

La nivelul performanțelor, M4 CSL atrage atenția cu 3,7 secunde până la 100 km/h și 0 – 200 km/h în 10,7 secunde. Noul model bavarez este oferit doar cu tracțiune spate, iar cutia de viteze este M Steptronic (8 trepte) cu Drivelogic. Strict pe accelerația 0 – 100 km/h, M4 CSL este lăsat în urmă cu 0,2 secunde de M4 Competition cu xDrive, însă noul CSL este despre performanță la nivel general și în special pe circuit. Sistemul M Traction Control este special setat pentru acest model și are o mulțime de setări, pe intervale de finețe: de la 1 la 5 pentru drifturi pe asfalt uscat, iar de la 6 la 10 pentru tracțiune și stabilitate pe orice fel de suprafață. Butonul M Mode are trei programe: Road, Sport și Track.

Pe Nurburgring, noul M4 CSL a obținut 7 minute și 20,207 secunde (20,832 km), timp care îl face cel mai rapid model M de serie.

La interior predomină ambianța fibrei de carbon, pe lângă volanul tapițat cu Alcantara, iar sistemele de confort sunt la locul lor, dar unele au devenit opționale. De exemplu, climatizarea pe două zone, sistemul Driving Assistant, Parking Assistant și Head-up Display.

BMW M4 CSL vine standard în culoarea metalizată Frozen Brooklyn Grey, iar opțional sunt disponibile alte două: Alpine White (nemetalizată) și Sapphire Black, metalizată. Modelul va fi produs în exact 1.000 de exemplare, spune BMW, așa că nu este chiar cel mai rar M4: în 2016, M4 GTS a fost produs în doar 700 de unități.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?