BMW a prezentat faceliftul implementat modelelor BMW X5 M Competition și X6 M Competition. O nouă imagine și interior modificat.
La scurt timp după ce a prezentat faceliftul modelelelor X5 și X6, BMW revine cu update-urile pentru cele mai performante versiuni ale acestora: X5 M Competition și X6 M Competition. Cum era de așteptat, modificările de design le-au urmărit pe cele ale faceliftului versiunilor non-M, adică o nouă semnătură luminoasă atât pentru faruri, cât și pentru stopuri, precum și redesenarea spoilerului față. Evident, la X5/X6 M Competition acesta este diferit, cu inserții negre și dezvoltarea către exterior în partea inferior, tocmai pentru a-i da o imagine mai masivă și mai sportivă. La partea din spate s-a umblat la luminile de ceață, poziționate pe verticală, nu pe orizontală, ca la X5/X6 facelift, în timp ce difuzorul de aer încadrează cele 4 țevi de eșapament.
La interior vedem aceeași mare schimbare datorată noului display curbat, care include sub aceeași suprafață tabloul de bord de 12,3 inchi și display-ul central de 14,9 inchi pe care rulează BMW OS8. Cum acesta a ajuns să concentreze o mare parte din comenzi, consola centrală a rămas aproape fără butoane fizice. Exact ce s-a întâmplat la faceliftul versiunii X5/X6, doar că la modelele M Competition vedem și o mare schimbare: schimbătorul clasic al cutiei a rămas pe poziții, în timp ce versiunile non-M au primit tasta de selecție care a debutat pe iX. O altă diferență constă în volanul sport, cu cele două taste roșii: M1 și M2.
Motorul este același V8 de 4,4 biturbo, dar acum a primit sistem mild-hybrid cu 48V, adică oferă un boost de 12 CP și 200 Nm din partea unui motor electric plasat în cutia de viteze M Steptronic, cu 8 trepte. Acestea sunt primele modele M care primesc un astfel de sistem. Nemții au lucrat la vilbrochen, turbine, galeriile de admisie și sistemul de ungere, pentru a crește performanța la nivel de răspuns a motorului. Puterea maximă a rămas aceeași, 625 CP/6.000 rpm, iar cuplul este de 750 Nm/1.800-5.800 rpm. Atât BMW X5 M Competition, cât și X6 M Competition accelerează până la 100 km/h în 3,9 secunde, iar viteza maximă este de 250 km/h sau 290 km/h cu M Driver’s Package. Consumul mediu oficial este de 13 l/100 km.
Sistemul M xDrive a fost adaptat pentru performanță mai incisiv și este combinat cu un diferențial activ M la puntea spate. De asemenea, șoferul poate trece din modul 4WD în 4WD Sport, ceea ce permite efectuarea derapajelor controlate, pentru că cea mai mare parte a puterii este direcționată care puntea spate.
BMW X5 și X6 M Competition sunt cele mai performante SUV-uri BMW, cu excepția noului BMW XM, care nu are corespondent în gama normală.