Constructorul italian a prezentat modelul Maserati MC20 Cielo, versiunea roadster a celui mai sportiv model actual al mărcii.
Era de așteptat ca MC20 Cielo să fie un altfel de Cabrio/Roadster și chiar este. Numele, care altă o altă rezonanță pentru români, înseamnă Cer, în limba italiană și are o semnificație specială: plafonul ratractabil al lui MC20 Cielo este transparent și folosește tehnologia Polymer-Dispersed Liquid Crystal (PDLC), adică poate trece de la opac la transparent printr-o singură apăsare a butonului de pe display-ul central. În plus, are nevoie de doar 12 secunde pentru a se deschide/închide sub capota spate. Chiar dacă structura s-a schimbat, Maserati nu a renunțat la portierele butterfly ale coupe-ului. Structura este tot din carbon, iar sistemele de asistență sunt aceleași de la coupe, cel mai nou adăugat fiind sistemul de frânare automată, pe care îl va primi și versiunea coupe.
Trei versiuni au fost pe masa inginerilor, încă de la debutul dezvoltării acestui model: Coupe, Cabrio și versiunea electrică (care vine anul viitor). Astfel, MC20 Cielo a rămas foarte aproape de coupe la nivelul caracteristicilor. Are doar 65 kg în plus față de coupe, așa că a pierdut nesemnificativ la nivelul performanțelor dinamice. Maserati MC20 Cielo accelerează până la 100 km/h în 3 secunde (2,9 secunde la coupe) și atinge o viteză maximă de 320 km/h (325 km/h pentru coupe). Aceste cifre sunt posibile cu ajutorului motorului V6 Nettuno, de 3 litri, turbo, care produce 630 CP/7.500 rpm și 730 Nm/3.000 – 5.000 rpm. Tracțiunea este doar pe puntea spate, iar cutia de viteze este cu dublu-ambreiaj și opt trepte.
Noua versiune este dezvoltată de Maserati Innovation Lab și produsă la uzina din Viale Ciro Menotti, alături de versiunea coupe. Evident, constructorul italian se mândrește cu faptul că MC20 Cielo este nu doar 100% fabricat în Italia, ci chiar 100% în Modena.