Noua Toyota Land Cruiser va debuta în toamna acestui an și se anunță foarte atractivă pentru cei care apreciază istoria acestui model.
Constructorul japonez a preferat un aspect cu puternice influențe retro, elementele părții frontale amintind de modelul FJ60. De altfel, întregul design a fost conceput în stil mai dur, pentru a sublinia competențele mașinii în teren greu. Observați în poze aceeași mașină cu forme diferite ale farurilor. Cea cu farurile rotunde, care arată cel mai retro, este Toyota Land Cruiser First Edition, care va putea fi rezervată începând cu luna octombrie a acestui an. Este o ediție de debut, care va fi produsă în doar 3.000 de exemplare pentru piața europeană. Modelul care va urma după această primă ediție are farurile subțiri, orizontale, în care se vede gruparea de modelor de LED-uri.
Toyota Land Cruiser crește puțin în dimensiuni. Noua generație are lungimea de 4.920 metri, lățime de 1.980 metri și înălțime de 1.870 metri, în timp ce ampatamentul ajunge la 2.850 metri. O versiune cu trei uși nu va mai fi oferită.
La interior, pe aceleași forme fără rotunjime, vedem tabloul de bord digital și un mare display central. Ele par susținute de aceșați cadru, dar nu sunt în același plan. Planșă de bord conține și o mulțime de butoane fizice, ai ușor de operat atunci când se rulează în teren greu.
Platforma este alta, cea a modelului Land Cruiser 300 (care nu este disponibil în Europa). Se numește GA-F și se bazează pe caroserie separată de șasiu, pentru performanțe mai bune în teren accidentat. Toyota spune că șasiul este cu 50% mai rigid, iar rigiditatea combinației dintre caroserie și șasiu a crescut cu 30%. De asemenea, pentru manevrarea mai bună în aceeași condiții a fost adoptat un nou sistem de asistare electrică a direcției. Și, pe lângă asta, Toyota introduce și decuplarea barei antiruliu a punții față, pentru permite o cursă semnificativ mai mare a suspensiei în off-road cu adevărat greu. Ca și la Land Cruiser 300, configurația suspensiei este cu punte independentă pe față și punte rigidă pe spate.
Motorul este cel turbodiesel, de 2,8 litri (4 cilindri), pe care îl are sub capotă și actuala generație. Acesta produce 204 CP și 500 Nm și este cuplat la noua generație cu o cutie de viteze automată, cu 8 trepte. Masa maximă remarcabilă este de 3,5 tone.
Livrările pe piața europeană încep în primăvara anului viitor, iar pentru începutul lui 2025, Toyota anunță o versiune mild-hybrid (48V) a aceluiași motor diesel.