Cel mai mare SUV al producătorului suedez, Volvo XC90, a primit un al doilea facelift, la 10 ani de la debutul pe pe piață a celei de-a doua generații.
Volvo XC90 este cunoscut ca veteran al generațiilor. Poate vă mai amintiți că prima generație a debutat în 2002 și a fost ținută în producție până în 2014, cu o serie de modificări operate pe parcurs. Este mult mai mult de circa 6 – 7 ani cât este – în general – durata de viață a unei generații.
Astfel, chiar dacă au trecut 22 de ani de la debutul acestui model, Volvo XC90 este abia a doua generație. Aceasta a debutat în 2015, iar în 2019 a avut un facelift. Acum, XC90 primește un alt facelift, dar în alte condiții. Era cumva de așteptat ca Volvo să dea un suflu nou acestui model cu motorizări termice după apariția modelului EX90, practic versiunea electrică a lui XC90.
Designul părții frontale s-a modificat destul de mult și prima dată atrage atenția grila, cu liniile ei care curg acum în două direcții, despărțite fiind de linia care fixează sigla Volvo. De asemenea, semnătura luminoasă “ciocanul lui Thor” a fost reinterpretată dintr-un contur foarte subțire. În partea inferioară, grilele de aerisire de pe laterale sunt acum în poziție verticală, iar cea principală, din partea inferioară este acum mult mai mare.
La partea din spate nu s-a schimbat mai nimic. În schimb, la interior, Volvo XC90 facelift vine cu un nou display central, de 11,2 inchi, stil floating, față de cel de până acum, tot vertical, dar integrat în bord. Noul display are și densitatea de pixeli cu 21% mai mare, astfel că promite o rezoluție foarte bună. Dar ce se vede pe acest display este marea noutate din habitaclu. Volvo folosește de ani buni sistemul de operarea Android Automotive, dar între-o versiune foarte simplă – practic nu poți vedea informații a două sisteme în aceeași pagină. Acum, însă, cu ocazia Facelift-ului lui XC90, Volvo prezintă un nou layout, o nouă grafică, spun ei mult mai interactivă, cu elemente compuse, care pot forma o diversitate de informații în același timp.
Și asta nu este tot – această nouă versiune grafică poate fi aplicată mașinilor cu acest sistem produse după 2020. Și chiar va fi aplicată, fără costuri, printr-un update OTA așteptat în 2025.
Toate versiunile de motorizare sunt echipate cu tracțiune integrală. Astfel, la bază este modelul B5, cu mild-hibrid și 250 CP, iar apoi se trece la versiunea T8, un PHEV de 455 CP, care merge – teoretic – 69 km în regim strict electric. Ceva mai târziu este așteptată și versiunea B6, cu același motor de 2 litri, dar care produce 300 CP.