După ceva mai bine de trei ani, Peugeot a operat un facelift modelului 2008. Pe lângă noua imagine, Peugeot 2008 facelift introduce și o versiune electrică mai puternică.
Au trecut aproape 4 ani de când Peugeot a lansat modelul 2008. Acum, după aproape 700.000 de unități produse și trei ani plini în care a fost în top 3 la vânzările europene de SUV-uri de clasă mică (a fost chiar pe primul loc în 2021), a venit vremea unui facelift.
Peugeot 2008 facelift se prezintă cu o parte frontală modificată serios, în sensul că spoilerul are alt desen, cu o grilă inferioară mai mare, dar și cu grilele laterale mult mai mari, în care au fost plasate luminile de zi – trei “gheare” distincte. Aceasta este noua evoluție a imaginii de marcă Peugeot, adoptată deja la facelift-ul modelului 508. De fapt, veți vedea un fel de inversare: până acum, trei mici gheare luminoase erau pasate în faruri și una mai mare în continuare, pe spoiler. Acum, cele trei gheare s-au mutat jos, pe spoiler și au lăsat locul pentru trei corpuri luminoase în faruri. Evident, aceasta este o structură internă nouă.
La parte din spate, cele trei elemente verticale ale stopurilor au lăsat locul unora orizontale, grupate către trei. O soluție care modifică aspectul spatelui, în ciuda faptului că este cam singura diferență. Trei noi modele de jante, de 16, 17 și 18 inchi sunt disponibile, la fel ca și două noi culori exterioare: Selenium Grey și Okenite White.
În habitaclu a fost păstrat sistemul i-Cockpit, un puternic punct de atracție al modelului francez. Dar structura tabloului de bord digital de 10 inchi (doar pe ultimele două niveluri de echipare (Allure și GT) pe nivelul de bază tabloul de bord este analog) a fost schimbată și poate fi acum personalizată în mai mare măsură. Evident, a fost păstrat și efectul 3D, pentru versiunile GT. Display-ul central are acum 10 inchi pe toate versiunile, dar funcții adaptate nivelului de echipare.
Benzină, diesel și electric mai puternic
Gama de motorizări este formată dintr-un motor pe benzină (1,2 litri turbo, oferit cu 100 CP (cutie de viteze manuală, cu 6 trepte) și 130 CP (cutie de viteze manuală sau automată cu 8 trepte)) și dieselul-ul de 1,5 litri, care oferă 130 CP și este combinat cu cutia automată cu 8 trepte.
Pentru începutul anului 2024, Peugeot anunță ă nouă versiune de motorizare, un mila-hybrid la 48V, care combină un motor PureTech de 136 CP cu un mic motor electric integrat în noua cutie de viteze automată, cu dublu-ambreiaj și 6 trepte. Această versiune ar urma, spune Peugeot, să ofere un consum cu 15% mai redus și să opereze electric, în funcție de condiții, peste 50% din distanțele urbane.
Până atunci, Peugeot 2008 facelift aduce o nouă configurație tehnică pentru electricul familiei, modelul e-2008. Motorul acestuia produce acum 156 CP (de la 136 CP), iar capacitatea bateriei a crescut de la 50 kWh, la 54 kWh (valori brute). Ca urmare, creșterea autonomiei (WLTP) nu este deloc neglijabilă. Peugeot spune că aceasta ajunge la 406 km, față de 345 km până acum. Bateria se poate încărca la 7,4 kW (standard) și 11 kW (opțional). La DC, capacitatea maximă de încărcare este de 100 kW.