Home Modele noi Peugeot e-Expert Hydrogen: Primul model Peugeot cu pilă de combustie

Peugeot e-Expert Hydrogen: Primul model Peugeot cu pilă de combustie

de Dan Damian
Peugeot e-Expert Hydrogen_6

Peugeot continuă campania de electrificare și oferă acum tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen, deocamdată doar pe noul Peugeot e-Expert Hydrogen.

Se discută de mult timp despre utilizarea hidrogenului ca sursă de energie electrică on-board, pentru că oferă avantajul unei alimentări rapide și autonomie superioară propulsiei electrice din energia bateriilor. Pe de altă parte stațiile de distribuție de hidrogen sunt puține, iar uzinele de producție și mai puține.

Peugeot e-Expert Hydrogen_7

Iată însă că Peugeot face primul pas în acest segment, dar doar pe un model utilitar. Noul Peugeot e-Expert Hydrogen este primul Peugeot care folosește tehnologia pilelor de combustie pe bază de hidrogen. Baza o constituie modelul electric e-Expert, propulsat de energia din baterie. Modelul alimentat cu hidrogen are sub capotă o pilă de combustie, iar pe puntea față este plasat motorul electric de 136 CP și 260 Nm (același de la modelul electric e-Expert). Sub scaune este plasată o baterie de 10,5 kWh, iar sub podea găsim un sistem format din 3 rezervoare de hidrogen, cu o capacitate de 4,4 litri de hidrogen comprimat la o presiune de 700 bari.

Sistem de propulsie Peugeot e-Expert Hydrogen

Sistemul de propulsie la noului Peugeot e-Expert Hydrogen este unul complex și se bazează pe pilele de combustibil, care combină hidrogenul din rezervoare cu oxigenul pentru a produce (on-board) energia necesară motorului electric. Acesta poate fi însă alimentat și de bateria de 10,5 kWh, baterie care se poate încărca, cu ajutorul încărcătorului trifazat, de 11 kW, plasat în compartimentul motor, în mai puțin de o oră la un Wallbox de 11 kW (32A). La o priză de mare putere (16A) încărcarea durează 3 ore, iar la una normală (8A) este nevoie de 6 ore pentru încărcarea completă.

Sistemul pe pile de combustibil al lui Peugeot e-Expert Hydrogen asociază mai multe versiuni de propulsie, în funcție de necesitățile de moment:

•     La pornire și la viteze mici: bateria de înaltă tensiune alimentează singură motorul electric cu energia necesară pentru tracțiune.
•     La viteze stabilizate: pila de combustie transferă energia direct la motorul electric.
•     În fazele de accelerare, depășire sau urcare în pantă: pila de combustie și baterie de înaltă tensiune se asociază pentru a furniza energie motorului electric.
•     În fazele de frânare și decelerare, motorul electric reîncarcă bateria de înaltă tensiune.
Utilitara franceză are trei moduri de rulare: Eco (82 CP, 190 Nm), special pentru autonomie sporită, Normal (109 CP, 210 Nm), optim pentru utilizarea zilnică și Power (136 CP, 260 Nm), care favorizează performanța în condiții de sarcini grele.
Peugeot e-Expert Hydrogen
De asemenea, sistemul oferă două moduri de recuperare a energiei, unul normal, comparabil cu reacția de frână de motor a unei propulsii clasice și unul sporit, selectabil prin apăsarea butonului B (Brake), pentru o decelerare mai agresivă.
Peugeot e-Expert Hydrogen oferă o autonomie de peste 400 km, iar încărcarea completă a celor 3 rezervoare cu 4,4 litri de hidrogen durează doar 3 minute.
Capacitate de încărcare Peugeot e-Expert Hydrogen
Utilitarea franceză nu are diferențe de capacități datorită sistemului cu pile de combustibil. Este oferită în două versiuni: Standard (4,95 metri) și Lung (5,3 metri), are un volum util de până la 6,1 metri cubi și o sarcină maximă utilă de 1,1 tone.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?