Polonia va ataca zilele următoare la Curtea Europeană de Justiție decizia UE de a interzice motoarele cu ardere internă din 2035, a anunțat ministrul mediului din Polonia, Anna Moskwa, informează Reuters.
Polonia a decis să atace la Curtea Europeană de Justiție decizia UE de a interzice vânzările de mașini noi cu motoarele cu combustie de la 1 ianuarie 2035, a anunțat ministrul mediului din Polonia, Anna Moskwa.
Parlamentul european aprobase anul trecut planul Fit for 55, care prevedea reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2030 comparativ cu 1990 și neutralitatea climatică în 2050 în Europa.
Inițial, Polonia a fost singura țară care s-a opus consistent și a votat impotriva acestei decizii deoarece a considerat că nu s-au făcut analize adecvate de impact și nu s-au luat în calcul consecințele sociale ale unei astfel de schimbări.
Anna Moskwa a declarat: “Nu suntem de acord cu această decizie și cu alte documente din acest pachet de combatere a schimbărilor climatice (planul Fit for 55) și le vom ataca la Curtea Europeană de Justiție zilele următoare. Sperăm că și alte țări ni se vor alătura.”
România nu a emis încă un punct de vedere asupra acestui plan pe care mulți dintre europarlamentarii noștri l-au votat fără să ia în considerare realitățile industriei auto românești însă de curând Ministerul Economiei a anunțat că România s-a alăturat altor șapte state europene printre care Italia, Franța, Portugalia, Slovacia, Bulgaria, Polonia și Ungaria care sunt împotriva introducerii normelor Euro 7.
Părerea unanimă a multor experți din industria auto este că normele Euro 7 nu aduc decât o reducere minmală a poluării, cu numai 5%, în schimb introducerea lor va conduce la o nouă scumpire a mașinilor, care afectează în primul rând mașinile de clase mai mici, populare.
De asemenea, estimarea așa numiților specialiști de la UE că introducerea Euro 7 va aduce o creștere de preț de numai 150 euro este total greșită, calculele specialiștilor din industria auto demonstrând o creștere de preț cuprinsă între 1500 și 3000 euro în funcție de model.
În plus, nici la această oră, cu doar doi ani înainte de introducerea normelor Euro 7 la 1 iulie 2025, nu s-au stabilit normele metodologice după care se vor efectua testele de emisii.