Automotive News informează că Italia a format o alianță de țări care se opun introducerii normelor Euro 7 și printre aceste țări se află și România.
La o conferință a dealerilor auto de la Verona, Matteo Salvini, ministrul transporturilor din Italia, a declarat că Italia și aliații săi din Uniunea Europeană pot bloca introducerea normelor Euro 7 la 1 iulie 2025.
Salvini consideră că normele Euro 7 sunt complet greșite și nu ajută deloc din punct de vedere al protecției mediului.
Italia împreună cu Franța, România, Portugalia, Slovacia, Bulgaria, Polonia și Ungaria au capacitatea de a bloca introducerea normelor Euro 7, a mai spus Salvini. “În acest moment suntem o minoritate, dar vrem să devenim o majoritate”, a spus ministrul italian.
Producătorii de automobile sunt revoltați de faptul că standardele de testare pentru normele Euro 7 nu au fost încă definitivate și o formă finală a acestor teste nu va apărea mai repede de mijlocul anului viitor. Aceștia susțin că este imposibil ca în numai an, din vara lui 2024 până la 1 iulie 2025, să își adapteze toate versiunile de motorizare la noile norme.
Omologările se vor face tot după testele RDE (Real Driving Emissions) însă metodologia acestora se va schimba și încă nu se știe care va fi aceasta. Se vorbește că motoarele vor trebui să corespundă normelor și dacă urcă o pantă de 10 grade, și dacă sunt minus 8 grade afară sau dacă trag o rulotă după ele.
De asemenea, așa cum a spus și Olivier Brosse, șeful ingineriei Renault, într-un interviu acordat revistei noastre, costurile cu introducerea Euro 7 sunt mult mai mari decât estimează Comisia Europeană. Oficialul Renault vorbește de 1600 euro, Bosch de 1500 euro, iar VW chiar de 3000 euro. În schimb, Comisia Europeană spune că acestea vor fi de numai 150 euro!
Olivier Brosse a spus foarte clar că dacă testele RDE vor avea metodologia dură prezentată mai sus, “atunci 2035 devine 2025”, adică, mai clar, niciun motor termic nu va putea îndeplini aceste norme și motoarele termice vor dispărea cu 10 ani mai repede decât era prevăzut.
În același timp, Olivier Brosse dar și șeful Iveco, Gerrit Marx, au spus că efortul de a ajunge acolo (la Euro 7 – nota red.) este uriaș dar nu există un beneficiu real în ceea ce privește reducerea poluării. Brosse a menționat că normele Euro 6d au adus deja o reducere drastică cu 80% a emisiilor de NOx, iar normele Euro 7 aduc doar o reducere suplimentară cu 5% însă cu costuri uriașe.
La votul pentru planul Fit for 55, europarlamentarii români s-au grăbit să voteze acest plan fără să se gândească la consecințe. Mihai Bordeanu, managing director Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head Romania a spus că introducerea normelor Euro 7 așa cum sunt ele gândite acum ar putea duce la închiderea, măcar temporară a uzinei de la Mioveni.
Însă surprinzător, se pare că cineva de la nivelul guvernului României s-a trezit și a realizat că până să reducem poluarea cu încă 5% s-ar putea să pierdem zeci de mii de locuri de muncă cu costuri incalculabile și mișcări sociale greu de anticipat.
Intrarea României în această coaliție împotriva abuzurilor și măsurilor nerealiste dorite de Comisia Europeană este un pas important. UE trebuie să înțeleagă cu nu poate decide împotriva intereselor țărilor membre. Nu poți să distrugi industrii în care lucrează sute de mii de oameni cu decizii aberante.
În mod normal, oameni și clienții ar trebui lăsați să aleagă după principiul “Power of Choice” propus de BMW și PSA adică oferirea tuturor formelor de propulsie pe aceeași platformă. Ar trebui să existe libertatea de a alege un motor diesel, benzină, care sunt deja foarte curate, sau un motor electric, hibrid sau PHEV.
Numai piața liberă poate regla cererea. Impunerea unor măsuri aberante care nu au la bază un fundament ingineresc sunt o prostie.