Renault a dezvăluit numele noului său model, care va debuta la finalul acestui an. Renault Rafale este un SUV Coupe produs pe platforma CMF-CD.
După Austral, disponibil în versiune mild-hybrid și hibridă și după noul Espace, care a trecut din segmentul monovolumelor în cel al SUV-urilor, Renault mai pregătește ceva. Deocamdată a publicat doar numele noului model. Acestea se numește Renault Rafale și va fi produs tot pe platforma CMF-CD, pe care rulează atât Austral, cât și Espace. Doar că Renault Rafale va fi un SUV Coupe, un fel de concurent pentru Peugeot 408, care va avea însă doar propulsie hibridă (la fel ca Espace). Și aici nu este nici un secret: sistemul de la Austral Hybrid și Espace este format dintr-un motor turbo de 1,2 litri, cu 3 cilindri, care lucrează împreună cu două motoare electrice, unul cu rol doar de starter/generator (34 CP) și unul de 68 CP, care participă la propulsie. Bateria are o capacitate de 2 kWh (brut). Totalul sistemului de propulsie este de 199 CP.
În cazul în care vă întrebați de unde vine numele ales de francezi, el are legătură cu implicarea Renault în aviație, în anii ’30. Atunci, Renault a produs motoare cu patru și șase cilindri pentru diferitele variante ale modelului Rafale, produs de Caudron. Erau avioane ușoare, puțin peste 500 kg la gol, produse în doar câteva unități, dar care au devenit celebre la acea vreme. De fapt, totul aparținea celor de la Renault. Cum Louis Renault era pasionat și de aviație, el a cumpărat compania Caudron în 1933 și a redenumit toate modelele existente cu nume legate de curenții de aer. Astfel, modelul Caudron C460 a devenit Rafale. Numele este înregistrat de Renault încă de la acea vreme și apare pentru prima dată în gamă odată cu noul SUV Coupe Renault Rafale.
Acesta va debuta la Paris Air Show, pe 18 iunie și îl vom avea pe piață către finalul acestui an.
Pentru că Renault Rafale este confirmat doar în versiune hibridă, în semăna că Renault va veni cu un alt model, tot din clasa medie, care va avea sistem de propulsie PHEV și tracțiune integrală. Ne-a confirmat acest lucru Olivier Brosse, directorul de inginerie pentru marca Renault într-un interviu acordat exclusiv revistei noastre. Olivier Brosse a afirmat atunci că Austral nu va avea sistemul plug-in hybrid, dar vom vedea un astfel de sistem pe un model construit tot pe platforma CMF-CD.