Home Modele noi Noul Renault Espace: SUV în loc de monovolum

Noul Renault Espace: SUV în loc de monovolum

de Răzvan Măgureanu
Renault Espace 2023

Noul Renault Espace se transformă din monovolum în SUV, oferă opțiune de șapte locuri și va înlocui în gama Renault atât vechiul Espace dar și Renault Koleos.

Întrucât cererea pentru vanuri s-a restrâns dramatic,  Renault a luat decizia de a renunța de monovolum utilizată timp de șase generații la Espace și l-a transformat într-un SUV de clasă medie. Astfel, noul Espace se poziționează deasupra lui Austral și va înlocui în gamă atât Espace cât și SUV-ul Koleos care are dimensiuni apropiate.

Mai ușor și mai compact decât fosta generație dar mai puțin loc pe al treilea rând
Cu 4,72 metri lungime, noul model este cu 14 cm mai scurt și cântărește cu 215 kg mai puțin decâț predecesorul său (84 kg s-au economisit micșorând gabaritul, 50 kg de la motor, 43 kg datorită platformei și 38 kg în zona superioară a caroseriei).

Este disponibil cu cinci și șapte locuri. Însă fiind mai scurt decât fostul Espace, spațiul pe al treilea rând de scaune este mai mic. Accesul spre acestea este mai îngust pentru că spațiul creat prin împingerea la maximum a banchetei spre înainte și pasajul ușii din spate este mai mic decât la fosta generație și este nevoie de puțină agilitate să ajungi acolo. Iar dacă ai ajuns, cele două scaune din rândul al treilea sunt destinate persoanelor de maxim 1,65 metri înălțime.  Nici spațiul la genunchi nu este prea mare iar dacă al treilea rând este ocupat, bancheta din rândul al doilea nu poate fi împinsă la maxim spre spate.

Renault Espace 2023Renault Espace 2023Renault Espace 2023Renault Espace 2023Renault Espace 2023

În schimb, dacă cele două scaune din rândul al treilea nu sunt ocupate și sunt rabatate în podea, spațiul pe rândul al doilea este extrem de generos, spațiul la genunchi fiind de 32 cm. Practic, între genunchi pasagerilor din spate și spătarele scaunelor față este foarte mult loc.

Și volumul portbagajului în versiunea cu cinci locuri este imens, fiind cuprins între 777 și 1800 litri dacă se rabatează bancheta. Chiar și în configurație cu șapte locuri, în podea în spatele celui de-al treilea rând există un locaș special și foarte practic pentru depozitarea roloului portbagajului.

Planșa de bord are un layout asemănător cu cel de la Austral și Megane E-tech, cu două ecrane de 12,3 inchi, unul pentru instrumentele de bord digitale și unul portret pentru sistemul multimedia care funcționează cu Google Automotive. Displayul are o rezoluție foarte bună și pe navigație, sistemul se mișcă foarte repede la fel ca pe un smartphone performant. În plus, în Franța sunt disponibile o serie de aplicații cum ar fi Waze, L’Equipe, Karacal, Incollables (quiz), Sing Pop (colecție de 140.000 melodii celebre), Sybel (Podcast).

Renault Espace 2023

 Doar în versiune full hibrid 
Noul Espace este construit pe platforma CMF-C/D a Alianței Renault-Nissan și vine standard cu suspensie multilink pe spate, în timp ce fosta generație avea doar punte semirigidă. Acest lucru promite o ținută de drum superioară și un confort ridicat. De asemenea, puntea multilink a fost necesară deoarece Espace vine opțional cu direcție integrală cu unghiul de bracaj mărit de la 3,5 la 5 grade, ceea ce a redus diametrul de bracaj la numai 10,4 metri, echivalent cu al unei mașini de clasă mică, gen Clio.

Espace promite să fie mai agil decât predecesorul său datorită masei mai mici, dimensiunilor mai compacte dar și direcției demultiplicate mai scurt (raport de demultiplicare de 13:1 față de 14:1 în trecut) și suspensiei reglate mai ferm, care a redus ruliul cu 10%.

Espace va fi oferit doar în versiune full hibridă echipat cu noul sistem hibrid de 200 CP în care lucrează un motor turbo de 1,2 litri și 131 CP combinat cu două motoare electrice, de 68 CP și 34 CP, sistem similar cu cel de la noul Austral. Bateria de capacitate mare pentru un hibrid, având 2 kWh, este amplasată în centrul mașinii sub podea, astfel că volumul portbagajului sau spațiul pentru pasagerii din spate nu este afectat.

O versiune Plug-In Hybrid nu va fi disponibilă, dar Renault va oferi acest tip de propulsie în acest segment pe un model viitor. De altfel, Olivier Brosse, șeful ingineriei Renault, ne-a declarat că sistemul de propulsie Plug-In Hybrid va fi rezervat în viitor doar modelelor high-end 4×4.  Espace nu are decât tracțiune față dar garda la sol de 18 cm îi permite aventuri pe macadam.

Noul Renault Espace va fi disponibil în versiunile Techno, Esprit Alpine și Iconic.

Renault Espace 2023Renault Espace 2023Renault Espace 2023Renault Espace 2023Renault Espace 2023Renault Espace 2023Renault Espace 2023

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.