Noul VW ID.7 poate fi comandat acum și în România, deocamdată într-o singură versiune de motorizare și nivelul de top de echipare.
Volkswagen ID.7 este, dacă vreți, noul Passat, în versiunea berlină, construit pe platforma MEB, deci are doar propulsie electrică. Este cel mai mare model electric propus de Volkswagen până acum, are 4.961 mm lungime și va fi oferit și în versiune break (de fapt, un shooting brake). Pe de altă parte, așa cum v-am spus acum câteva zile, VW Passat continuă cu a noua generație, dar doar în versiune break (Variant).
VW ID.7 este disponibil, deocamdată, cu o singură motorizare, de 286 CP și 550 Nm, care antrenează puntea spate, dar vine cu două versiuni de baterii. La bază este cea de 82 kWh (77 kWh, net), care promite autonomie oficială de 621 km și se încarcă la maxim 170 kW. Bateria mai mare are 91 kWh (86 kWh, net), autonomie oficială de 700 km și încărcare la 200 kW.
La interior, ID.7 introduce un nou sistem multimedia, susținut de un nou sistem de operare. În centrul acestuia avem un nou display de 15 inchi, cu o nouă grafică. De exemplu, pentru a răspunde criticilor clienților referitoare la complexitatea inutilă a sistemelor de pe ID.3 și ID.5, noul display afișează permanent valorile temperaturii setate, iar zona glisantă de ajustare a acesteia este acum luminată. Avem și un nou Head-up Display cu realitate augmentată. Tabloul de bord este tot de dimensiuni mici, dar nu mai este în stil floating, ci integrat în linia grilei de ventilație.
În România poate fi comandat deocamdată versiunea VW ID.7 Pro, cu bateria de 77 kWh (net), la un preț de pornire de 53.345 euro. Echiparea este generoasă pentru această versiune și include: climatizare automată, Front Assist și City Emergency Brake cu monitorizare pietoni și cicliști, Head-Up Display, Radio Ready 2 Discover cu display de 15″ (Cu CarPlay și Android Auto wireless), scaune încălzite, cruise control adaptiv, faruri și stopuri cu LED.
În ceea ce privește dinamica, VW ID.7, a cărui masă la gol este de 2,17 tone, accelerează până la 100 km/h în 6,5 secunde și atinge o viteză maximă de 180 km/h. Consumul mediu oficial este de 14,1 kWh/100 km.