Home Modele noi Oficial: VW ID.7, cel mai mare EV Volkswagen, cu până la 700 km autonomie

Oficial: VW ID.7, cel mai mare EV Volkswagen, cu până la 700 km autonomie

de Dan Damian
VW ID.7

VW ID.7 marchează intrarea Volkswagen în segmentul modelelor electrice de clasă medie, dar și o schimbare a conceptului de infotainment și operare.

ID.7 a fost prezentat inițial la CES, dar în ținută de camuflaj. Acum, la Salonul Auto de la Shanghai, constructorul german a arătat complet cel mai mare model construit pe platforma MEB. Este, dacă vreți, noul Passat, care nu va mai avea caroserie sedan cu motoare termice. Pe de altă parte, ID.7 înlocuiește berlina Passat, dar se pare că break-ul (Variant) va continua cu o nouă generație care include motorizări termice.

VW ID.7

VW ID.7 se prezintă sub forma unei berline cu lungimea de aproape 5 metri (4.961 mm), dar va avea și o versiune break. Până atunci,  ID.7 se laudă cu un foarte bun coeficient aerodinamic, datorat în mare parte stilului coupe, cu partea din spate puternic plonjată. Însă Cx-ul său de 0,23 nu reușește să-l bată pe cel al noului Hyundai Ioniq 6, care înregistrează un Cx de 0,21.

Stilul exterior este destul de cuminte, fără experimente sau linii îndrăznețe, cu faruri înguste și unite de o linie LED, la fel ca și stopurile.

VW ID.7

La interior, Volkswagen ne spune că ID.7 introduce un nou sistem multimedia, susținut de un nou sistem de operare. În centrul acestuia avem un nou display de 15 inchi, cu o nouă grafică. De exemplu, pentru a răspunde criticilor clienților referitoare la complexitatea inutilă a sistemelor de pe ID.3 și ID.5, noul display afișează permanent valorile temperaturii setate, iar zona glisantă de ajustare a acesteia este acum luminată. Avem și un nou Head-up Display cu realitate augmentată. Tabloul de bord este tot de dimensiuni mici, dar nu mai este în stil floating, ci integrat în linia grilei de ventilație.

Un motor, două baterii

Deocamdată, Volkswagen a anunțat că noul ID.7 va fi echipat cu un nou motor, de 286 CP și 550 Nm, care antrenează tot puntea spate. Acesta poate fi combinat cu două baterii. Cea de bază are capacitatea de 82 kWh (77 kWh, net) ci poate asigura  o autonomie oficială de 615 km. Capacitatea maximă de încărcare este de 170 kW. Mai sus găsim o baterie de 91 kWh (86 kWh, net), care promite autonomie maximă de 700 km și care poate fi încărcată cu maxim 200 kW.

VW ID.7

VW ID.7 va fi lansat în Europa și China în toamna acestui an, iar în SUA de anul viitor. Thomas Schäfer, CEO-ul Volkswagen Passenger Cars spune că ID.7 va fi versiunea EV de top a gamei și în 2026, moment în care, la bază, va fi modelul derivat din conceptul ID. 2all, la un preț sub 25.000 euro. Constructorul german vrea 80% din cota de piață a segmentului mașinilor electrice până în 2030, urmând ca trei ani mai târziu VW să ofere doar modele electrice în Europa.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.