Home ȘtiriIndustrie Probleme în grupul Stellantis: CEO-ul Carlos Tavares a demisionat

Probleme în grupul Stellantis: CEO-ul Carlos Tavares a demisionat

de Dan Damian
Carlos Tavares

Carlos Tavares, CEO-ul unui dintre cele mai mari grupuri auto din lume, a demisionat cu efect imediat. Stellantis caută acum un succesor.

Vestea este surprinzătoare nu doar pentru că anunțul a venit la finalul unei zile de weekend, ci mai ales pentru faptul că Tavares avea deja planul de pensionare discutat și aprobat. Acum două luni Stellantis anunțase faptul că CEO-ul Carlos Tavares se va retrage din funcție la începutul anului 2026. Faptul că, acum, Stellantis spune că Consiliul de Administrație a acceptat demisia lui Tavares, arată clar că în interiorul grupului format în 2021 sunt probleme, în special legale de strategie și vânzări. Un bun exemplu în acest sens este declarația directorului Henri de Castries: „Succesul Stellantis de la crearea sa a fost înrădăcinat într-o aliniere perfectă între acționarii de referință, consiliul de administrație și CEO. Cu toate acestea, în ultimele săptămâni au apărut puncte de vedere diferite care au determinat Consiliul și CEO-ul să ajungă la decizia de astăzi.

Până la numirea unui nou CEO, care n-ar trebui să dureze mai mult de șase luni, Stellantis va fi condus de un Consiliu Director aflat sub conducerea interimară a lui John Elkann. Acesta i-a mulțumit lui Carlos Tavares pentru anii petrecuți în companie:„Îi mulțumim lui Carlos pentru anii de serviciu dedicat și pentru rolul pe care l-a jucat în crearea Stellantis, în plus față de redresările anterioare ale PSA și Opel, punându-ne pe calea de a deveni un lider global în industria noastră. Aștept cu nerăbdare să lucrez cu noul nostru comitet executiv interimar, susținut de toți colegii noștri de la Stellantis, pe măsură ce finalizăm procesul de numire a noului nostru CEO. Împreună vom asigura implementarea continuă a strategiei companiei în interesul pe termen lung al Stellantis și al tuturor părților interesate.

Stellantis a fost format în 2021, prin alianța dintre grupul francez PSA și cel italo-american FCA (Fiat Chrysler). Anterior, PSA integrase și marca Opel, pe care o preluat-o de la GM. Astfel, acum, grupul Stellantis include 14 mărci: Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Citroen, DS, Chrysler, Jeep, RAM, Dodge, Vauxall.

 

 

 

Articole similare

1 comentariu

Radu December 4, 2024 - 11:53

Eu nu prea inteleg brandurile astea noi create Abarth si DS.
Daca tot vor sa reduca costurile, de ce trebuie sa isi creeze branduri complet separate, pentru care ai nevoie de armate de oameni dedicati, cand ai putea integra totul in Fiat si respectiv Citroen. Asa si-au faramitat diviziile, se mai si canibalizeaza intre ele cu costuri uriase. Normal ca au probleme.
La Opel/Vauxhall de asemenea, in atatia ani, nu au reusit sa uneasca brandul intr-un singur nume? Vauxhall se stie doar un UK si Australia, in rest Opel este marca mult mai cunoscuta. Si aici, costuri suplimentare.

Reply

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.