Home ȘtiriProiecte secrete Proiecte secrete Opel: Opel Monza, Opel Astra și Opel City

Proiecte secrete Opel: Opel Monza, Opel Astra și Opel City

de Răzvan Măgureanu
Opel Astra 2022

Ieșirea din zona roșie? S-a reușit. Reducerea personalului? Decurge ezitant. Vânzările? Așijderea. Dar Opel dorește să își crească treptat cota de piață, începând cu Mokka-e. Iar la orizont se întrevăd noua generație Opel Astra, crossover-ul Opel Monza și citadina electrică Opel City dar și actualizarea lui Corsa.

Foto: Christian Schulte/auto motor und sport

Rüsselsheim? Casa lui Opel, dar, în curând, ar putea fi al doilea prenume al orașului cu 66.000 de locuitori din landul Hessa. S-ar dori ca, în viitor, să fie recunoscut drept Electric City, proiectul cu același nume, de a construi o infrastructură cu 1300 de puncte de încărcare, fiind deja în plină desfășurare. Aici a fost adesea nevoie de un curent puternic pentru reînvierea celui mai mare angajator din zonă. De la preluarea de către grupul francez PSA, în august 2017, forța de muncă a fost redusă semnificativ, o parte fiind trimisă la filiale. În prezent, la Rüsselheim se desfășoară un program de plecări voluntare, pe care este de așteptat să îl accepte 2100 de angajați. Până acum s-au înscris 500, dar condițiile au fost îmbunătățite.

Unde a dispărut cota de piață?

În privința controlării costurilor, rezultatele obținute până acum nu sunt suficiente. Deoarece, pe lângă cheltuielile obișnuite, ca și în cazul altor producători, se adaugă costurile ridicate ale electromobilității. În afară de asta, este timpul ca Opel să scoată cota de piață din subsolul de 6%, adică să crească vânzările. La urma urmei, piața internă din Germania e în continuare cea mai importantă pentru marcă, iar de 20 de ani, este într-o continuă scădere. Angajații de la Opel își doresc o cotă de piață de 8%, ca acum 10 ani. Desigur, ei nu comentează oficial obiectivele privind vânzările și cota de piață.
Se preconizează ca schimbarea să fie produsă de electromobilitate, iar speranțele sunt puse în special în modelul Mokka-e, recent introdus.

Cei responsabili consideră că acest SUV compact va contribui la îmbunătățirea imaginii mărcii, pentru că Mokka-e inaugurează un nou limbaj de design. Cel mai important element este Vizor, acea grilă neagră, netedă și cu ramă cromată, care integrează farurile și care ne aduce aminte de Manta A, din 1970. În spatele acestei referiri la trecut se află presupusul viitor. Un motor electric de 100 kW, alimentat de o baterie de 50 kWh amplasată în podea ar trebui să permită o autonomie de aproximativ 300 km. Prețul de bază este de 32.990 de euro, dar există și multe linii de echipare superioare tentante.

Opel Monza

Opel Monza

O mare varietate de propulsii

Da, vor urma și motoare cu ardere internă, iar strategii de produs au reușit să se hotărască a oferi și propulsoare diesel care nu erau prevăzute inițial pentru Mokka. Michael Lohscheller, șeful Opel și membru în Consiliul de administrație al PSA, este clar dedicat motorului cu ardere internă, ba chiar și dieselului, care continuă să fie la mare
căutare pe piața europeană, inclusiv pe mașinile mici.

Un angajament la fel de puternic este că „Astra rămâne inima mărcii“, dar, în prezent, se vinde mai prost decât Corsa și încă se bazează pe o platformă GM, la fel ca Insignia. Următoarea generație a mașinii compacte va debuta anul acesta și se va baza pe platforma EMP2 a Grupului PSA, în timp ce Citroën a trecut la platforma CMP pentru modelul similar, C4. Motivul e că fabrica de la Rüsselheim este definită în structura corporativă ca o linie de producție pentru vehicule bazate pe platforma EMP2. Acest lucru înseamnă că, la fel ca la Peugeot 308, nu va exista o Astra electrică, deoarece arhitectura EMP2 nu este proiectată pentru propulsie complet electrică.

Pe termen scurt, motoarele convenționale obișnuite de la Astra vor primi un sistem mild hybrid la 48 V. În plus, platforma EMP2 suportă propulsia hibridă plug-in, iar ulterior ar trebui să apară un PHEV cu peste 300 CP, care să continue tradiția OPC, dar nu sub sigla OPC. „Se va numi GSi-Line. Ne dorim să transferăm subiectul sportivității și în viitor, indiferent cum se va numi atunci. Clar este că mobilitatea trebuie să fie distractivă, trebuie să atragă și inima, nu doar creierul. Acest lucru e valabil mai ales pentru mobilitatea electrică“, explică Loscheller.

Deosebit de interesant la Astra este interiorul. Aici, modelul compact preia tema de bază de la Mokka, cu display-uri mari, dintre care cel al sistemului multimedia, situat deasupra consolei centrale, este orientat spre șofer.

Opel City

Actualizări extinse

Dar ce se va întâmpla cu modelele SUV-crossover care au definit marca Opel în ultimii ani? Crossland (fără X acum) a ajuns la dealeri și poate fi comandat de la prețuri începând cu 15.270 de euro. Elementul distinctiv îl reprezintă noua față Vizor, adoptată de la Mokka. Pe de altă parte, este neobișnuit ca revizuirea la un model cu preț redus să se extindă și la trenul de rulare și direcție. Acest lucru ar trebui să aducă un confort sporit și, în același timp, mai multă precizie în viraje. Dar sistemele de propulsie rămân neelectrificate. Măsuri similare sunt luate și în cazul lui Grandland X, la care, de asemenea, noua grilă integrează mai bine farurile. Desigur, Grandland X e un model profitabil. Clienților le place să comande versiunile PHEV, mai scumpe, în general având mai multe dotări.

Opel Corsa 2022

Opel Corsa 2022

Opel este mândru că, doar în Germania, prețul mediu de vânzare pe mașină a crescut cu 1400 de euro în 2019, ceea ce se datorează, printre altele, faptului că modelele de clasă mini și mică Karl și Adam au ieșit din gamă. Pe de altă parte, segmentul vehiculelor de clasă mini, de sub Corsa, ar putea să nu mai fie atât de tabu, așa cum a subliniat Lohscheller în repetate rânduri. El sugerează că ar putea apărea un Opel mic pur electric, astfel încât să contribuie la încadrarea mărcii în emisiile de CO2 pe flotă. În acest segment, este foarte dificil să produci motoare cu ardere internă cu emisii mici la un preț rezonabil. Chiar dacă șefului Opel îi place conceptul radical de simplu al lui Citroën Ami, noul mini de la Opel e de așteptat să fie o mașină cu drepturi depline și va completa gama, de la finalul anului 2022. La începutul anului viitor, Corsa va beneficia de un facelift, care va include aspectul exterior și o actualizare completă a sistemului de infotainment.

Dar ce se întâmplă la celălalt capăt al gamei de modele? Ideea unui SUV mare a fost îngropată demult, Insignia convențională se vinde moderat, iar Opel a luat plasă cu tentativa de crossover numită Signum. Cu toate acestea, un astfel de crossover redefinit ar trebui să-și asume rolul de model de top al mărcii, și anume Opel Monza. Da, ai citit bine, ca și în cazul designului, Opel folosește și nume din trecut. Asemănările cu Fastback Coupé, construit din 1978 până în 1986, vor fi greu de discernut.

Lungă de aproximativ 4,90 metri, Opel Monza va folosi arhitectura eVMP de la PSA și va avea acumulatori cu o capacitate de la 60 până la 100 kWh, care ar trebui să permită o autonomie cuprinsă între 400 și 600 km, în funcție de forma și dimensiunea caroseriei. Putere? 400 CP nu sunt o utopie. Luând în considerare versiunile hibride plug-in care vor fi și ele disponibile, modelul de bază ar trebui să pornească de la 250 CP. Când va debuta Opel Monza? Probabil, în 2024.
Oare, până atunci, Rüsselheim va deveni Electric City? Ei bine, important este că există 1300 de puncte de încărcare și că rămâne în continuare casa mărcii Opel.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.