Home TesteContact Test Maserati Ghibli Hybrid: Old school cu new tech

Test Maserati Ghibli Hybrid: Old school cu new tech

de Răzvan Măgureanu
test maserati Ghibli Hybrid 2021

Maserati renunță la diesel și îl înlocuiește cu cel mai sofisticat sistem mild hybrid existent în acest moment pe piață. Primele impresii despre Maserati Ghibli Hybrid.

Numele Ghibli are o rezonanță istorică pentru Tridentul din Modena. Încă două coupé-uri au purtat acest nume: GT-ul cu 2+2 locuri din 1967–1973, desenat de Giugiaro (AM115), și coupé-ul din 1992–1998 (AM336). Al treilea model cu acest nume, M157, a fost și cel mai de succes dintre ele. Lansat în 2013, Ghibli s-a vândut în peste 100.000 de exemplare în 8 ani.
Vântul electrificării bate acum și la Modena, iar italienii s-au văzut nevoiți să renunțe la dieselul V6, pe care l-au înlocuit cu primul motor cu patru cilindri din istoria firmei, care, în același timp, este și primul hibrid Maserati din istorie.

De ce e cel mai sofisticat mild hybrid de pe piață? Are un starter-generator integrat, care ajută propulsorul termic la pornire, dar și un mic compresor electric Borg-Warner de 5 kW, ce asigură suprapresiunea până când fluxul de gaze de evacuare este suficient și intră în funcțiune turbocompresorul clasic. Astfel, turbo lagul ce apare mai ales la motoare cu presiunea de supraalimentare mare e mult redus. Este un sistem similar cu cel de la propulsoarele Mercedes cu șase cilindri în linie. Motorul termic e cel de 2 litri de la Alfa Giulia și Stelvio, care a fost împins de la 280 la 330 CP. Mica baterie din portbagaj nu afectează volumul de 500 de litri al acestuia.

motor Maserati Ghibli Hybrid

Odată cu introducerea versiunii hibride, modelul pentru 2021 a primit stopuri cu semnătură luminoasă în formă de bumerang, un omagiu adus modelului 3200 GT, și noul sistem multimedia, care reprezintă un imens progres. La exterior, hibridul se deosebește de celelalte versiuni prin etrierele albastre, inserțiile albastre de la cele trei prize laterale de aer și fondul albastru al logoului Maserati de pe montanții din spate.

Noul sistem multimedia vine cu un ecran mai mare, de 10,1 inchi, față de 8,4 înainte, cu o rezoluție net superioară și care este elegant integrat în consola centrală, nemaiavând ramă. Acesta utilizează arhitectura Android Automotive, cea veche fiind QNX, are standard Android Auto și Apple CarPlay wireless, este conectat la internet, pentru a-și actualiza hărțile bazate pe TomTom (nu avea însă în hărți noul pasaj megaloman de la Ciurel), și are și comandă vocală care răspunde la „Hei, Maserati“.

planșă de bord maserati Ghibli Hybrid

Sistemul multimedia poate fi configurat cu ce meniuri vrei, ca la BMW, astfel că, de exemplu, poți grupa pe un ecran navigația, clima și sistemul audio. Are și un meniu elegant pentru climatizare, dar, când sunt afișate alte meniuri, indicațiile de la climă sunt mici și plasate în colțurile ecranului. De apreciat că s-au păstrat butoanele fizice pentru climatizare, care sunt foarte practice. Sistemul multimedia vine standard cu un sistem audio Harman Kardon.

Am apreciat mult și excelentele scaune mari și cu o susținere laterală deosebită, și padelele fixe de pe coloana volanului, mari și care oferă o priză foarte bună.

Ghibli Hybrid este disponibil exclusiv cu tracțiune spate, iar motorul turbo este cuplat cu transmisia automată cu opt trepte. Deși este cu 80 kg mai ușor decât dieselul, masa lui Maserati Ghibli Hybrid e totuși importantă, de 1878 kg. Motorul de 2 litri accelerează mașina până la 100 km/h mai repede decât dieselul (5,7, față de 6,3 s), dar reprizele sunt puțin mai slabe, pentru că, deși noul turbo are un cuplu bun, de 450 Nm, disponibil încă de la 1500 rpm, nu se compară cu cei 600 Nm ai dieselului.

De aceea, la reprize, în prima fază a accelerării se simte masa mare. Când urcă însă în ture, motorul se dezlănțuie și dezvoltă rapid puterea. Și sună plăcut în modul Sport, dar nu ca V6-le. Totuși, nu regretăm deloc dispariția dieselului, care oferea o plajă de funcționare îngustă și nu avea spiritul Maserati nici în sunet și nici în reacții.

test maserati Ghibli Hybrid 2021

Ținuta de drum este sportivă, direcția e la fel de incitantă ca a modelelor V6, iar mașina nu subvirează aproape deloc, fiind absolut senzațională la condus. Maserati Ghibli Hybrid se conduce ca o mașină sport de primă clasă. Mai ușor decât dieselul, motorul turbo a contribuit la obținerea unei distribuții perfecte a maselor, de 50/50% (53/47 la diesel). La limită însă, puntea spate rupe aderența, diferențialul mecanic autoblocant blochează roata care vrea să patineze, dar intervenția lui e puțin târzie. Suspensia adaptivă este superbă oferind un confort de înaltă în clasă pe modul Normal și un ruliu redus în Sport.

test maserati Ghibli Hybrid 2021test maserati Ghibli Hybrid 2021sistem multimedia Maserati Ghibli Hybridtest maserati Ghibli Hybrid 2021

Verdict

Noul motor turbo oferă performanțe decente dar consumă relativ mult. Designul atractiv îi va atrage pe cei care nu doresc o limuzină germană. Ale atuuri: noul sistem multimedia, confortul la rulare, scaunele superbe. Prețul este însă cam mare în ciudfa dotării standard bune.

Date tehnice 
Caroserie
Sedan cu 4 uși și 5 locuri. L × l × h: 4971 × 1945 × 1461 mm. Ampatament: 2998 mm. Portbagaj: 500 l. Masă proprie: 1953 kg. Rezervor: 80 l
Tren de rulare
Suspensie față cu brațe duble suprapuse, spate multilink, discuri ventilate față și spate. Pneuri 235/50 R18
Transmisie
Tracțiune spate, cutie automată cu 8 trepte
Motor
Benzină mild hybrid L4, 1998 cm3. Putere maximă: 242 kW (330 CP)/5750 rpm. Cuplu maxim: 450 Nm/2250–4500 rpm
Performanțe
0–100 km/h  5,7 s
Viteză maximă 255 km/h
Consum mediu WLTP    8,1 l/100 km
Emisii CO2    183 g/km
Preț de bază
Maserati Ghibli MHEV GranSport              87.036 euro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?