Home Auto utilSecond hand Second hand Mercedes GLK: mini G-Class

Second hand Mercedes GLK: mini G-Class

de Răzvan Măgureanu
Mercedes GLK second hand

Poate am exagerat cu titlul, dar forma pătrățoasă, starea de bine a pasagerilor și sistemul de tracțiune integrală amintesc de marele off-roader. Second hand Mercedes GLK.

Date tehnice
Ani de fabricație: 2008–2015
Caroserie:SUV cu 5 uși
Dimensiuni exterioare:
L × l × h (mm): 4536 × 1840 × 1669
Portbagaj (l): 450/1150

Mercedes GLK second handMercedes GLK second hand


Conducere
Raportat la concurenții săi cu linii curbe și design rafinat, GLK pare un băiat rău. Și nu numai la exterior. Planșa de bord este simplă, pătrățoasă, fără brizbizuri și finețe. E drept, finisajele sunt excelente, dar nu te simți ca într-un crossover premium, ci mai degrabă ca într-un off-roader de lux. Senzația este accentuată de lipsa comportamentului dinamic. Direcția e axată pe confort, iar ruliul se simte din cauza suspensiei moi. Îi place mai mult autostrada decât Transfăgărășanul. Transmisia automată schimbă relaxat, deci nici vorbă de sportivitate. Însă tracțiunea integrală este excelentă atât pe șosea, cât și în off-road.

Habitabilitate
Geamurile laterale scunde și parbrizul vertical lasă o ușoară impresie de spațiu limitat. Totuși, interiorul este mai mare decât la Clasa C, din care provine. Portbagajul nu atrage nici prin volumul de 450 l, nici prin marginea de încărcare înaltă, care te obligă să ridici mult bagajele. Însă, cu siguranță, neamțul este confortabil, pentru că suspensia este moale, iar anvelopele cu talon mare amplifică senzația premium. Și cele mai cariate șosele sunt abordate fără emoții. Asamblările și materialele din habitaclu sunt demne de renumele mărcii. La fel, și insonorizarea excelentă, care reduce zgomotele provenite de la șosea și motor.

Versiuni cu probleme 
Motor
200/220/250 CDI:
• Motorul nu merge rotund, martor motor aprins -> injectoarele Delphi
• Fluierat la ralanti (< feb. 2010) -> pompa de înaltă presiune
• Aprinderea martorului de diagnosticare -> supapa EGR
• Pierdere de lichid de răcire -> tubulatura radiatorului neetanșă (< iul. 2010) sau pompa de apă (< aug. 2011)
• Lipsă de putere (<aug. 2011) -> senzor presiune gaze evacuare
• Pornire dificilă -> electromotorul sau senzorul de impulsuri al arborelui cotit
• Zgomot la motor după pornire -> întinzătorul și/sau lanțul de distribuție
320/350 CDI:
• Zgomot la motor după pornire -> lanțul de distribuție sau cuzineții fusurilor paliere ale vilbrochenului
• Pierdere de putere -> galeria de evacuare sau turbo
• Martor baterie aprins (< iun. 2010) -> alternator distrus din cauza scurgerii de ulei de la motor
Transmisie
• Schimbarea treptelor dificilă la 7G-Tronic -> unitatea de comandă sau ambreiajul multidisc
• Accelerare anormală la 220 CDI -> kit ambreiaj sau volantă
Caroserie
• Vibrații la bracare -> conductele
servodirecției
• Zgomote de la puntea față -> amortizoarele sau tiranții hidraulici
• Vibrații ușoare pe față la versiunile 4×4 -> rulmenții

Plusuri
Motoare bune
Bine finisat
Confortabil
Aspect dur

Minusuri
Ruliu evident
pe viraje
Direcție vagă
Portbagaj mic

MotorPerioadă producțiePutere max.(CP)Viteză max. (km/h)Accel. 0–100 km/h (s) Consum mediu (l/100 km)RecomandareDetalii
280/300 4×4 AT10/08–06/122312107,610,2• • • •Un excelent V6 entry-level. Cu excepția consumului mare, nu are niciun minus.
350 4×4 AT10/08–07/15272/3062386,510,4/10,8• • • •Foarte rapid acest V6. Dar, din cauza reglajelor pe confort, puterea nu e simplu de ținut în frâu.
200 CDI 4×2 AT09/10–07/1514319010,85,7• • • Un motor blând și plăcut. E bun în utilizarea cotidiană, dar îi lipsește nervul la accelerări.
220 CDI 4×2/4×4 AT04/09–07/15170205/2058,5/8,85,5/6,1• • • •Plăcut și sobru, acest motor merită doar laude. Este, probabil, cel mai bun compromis din gamă.
250 CDI 4×4 AT02/10–07/1520421086,1• • •Trage bine, dar nu semnificativ mai bine decât 220 CDI. Plus că e mai scump.
320/350 CDI 4×4 AT10/08–07/15227/231/ 2652326,47,9/8/7,1• • • • •Cel mai rafinat diesel din gamă: un V6 docil și puternic. Dar aceste calități se plătesc scump.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.