Renault introduce un sistem de propulsie full hibrid mai puternic pentru Renault Captur și Renault Symbioz. În fapt este vorba de noul sistem full hibrid de la Dacia Bigster cu mențiunea că puterea totală este mai mare cu 3 CP, ajungând la 159 CP.
În octombrie anul trecut, Renault a suprins prin introducerea unei noi motorizări full hibrid în premieră pe Dacia Bigster înaintea oricărui alt model Renault. Francezii au ales această soluție din două motive: motorizarea full hibrid existentă la Clio și Captur era insuficient de puternică pentru un SUV de clasă compactă precum Bigster și în al doilea rând, Renault dorea să ofere ceva cu adevărat special cu care să atragă clienți noi pentru marca Dacia care pătrundea pentru prima oară în segmentul SUV-ul compacte.
Acum, sistemul de propulsie full hibrid de pe Bigster este disponibil pe Renault Captur și Symbioz, dar cu mici diferențe. Hai să vedem care sunt diferențele față de Bigster dar și față de actualul sistem de propulsie full hibrid de 140 CP de pe Jogger, Clio, Captur și Duster.
Diferențele față de versiunea de 140 CP
Noul sistem de propușlsie are un motor aspirat mai mare de 1,8 litri în loc de 1,6 litri, iar puterea lui este de 109 CP față de 94 CP la cel de 1,6 litri. De asemenea, cuplul motor este cu 25% mai mare, având 172 Nm față de 150 Nm înainte. Însă marea diferență este că noul motor de 1,8 litri are injecție directă, iar cel de 1,6 litri are injecție indirectă.
Motorul electric de tracțiune de 36 kW și starter generatorul de 15 kW sunt identice ca și cutia multimodală cu patru trepte pentru motorul termic și două pentru cel electric.
În schimb, bateria este nouă. Aceasta are 1,4 kWh brut (1,2 kWh net) față de 1,2 kWh brut (0,85 kWh net) înainte. Astfel, noul sistem de propulsie funcționează mai mult timp electric și Renault promite un consum mai redus: 4,4 l/100 km pentru Captur (emisii de 100 g/km CO2) și 4,6 l/100 km pentru Symbioz (emisii de 105 g/km CO2) față de 4,7 l/100 km la versiunea anterioară.
Față de Bigster, puterea este puțin mai mare. În timp ce la Bigster motorul termic are 107 CP, la Captur și Symbioz acesta are 109 CP. Astfel, și puterea totală a sistemului este ceva mai mare, de 159 CP la Captur și Symbioz față de 156 CP la Bigster.
Noile modele se pot deja comanda din 6 mai primele livrări fiind programate pentru încenputul lui iulie 2025.
Iată mai jos lista de prețuri:
Renault Captur E-Tech Hybrid 160 Evolution 24.690 euro
Renault Captur E-Tech Hybrid 160 Techno 26.740 euro
Renault Captur E-Tech Hybrid 160 Esprit Alpine 29.540 euro
Renault Symbioz E-Tech Hybrid 160 Evolution 27.950 euro
Renault Symbioz E-Tech Hybrid 160 Techno 30.050 euro
Renault Symbioz E-Tech Hybrid 160 Esprit Alpine 32.050 euro
Renault Symbioz E-Tech Hybrid 160 Iconic 33.550 euro