După modelul lui 458 Speciale și 488 Pista, Ferrari a dezvoltat o serie specială a lui 296, numită Ferrari 296 Speciale, mai puternică cu 50 CP și mai ușoară care oferă mai multă plăcere în conducere. Tratamentul special este disponibil atât pentru coupe-ul 296 GTB cât și pentru versiunea cabrio 296 GTS.
Ferrari are tradiție în dezvoltarea de modele speciale. Astfel, după Challenge Stradale, 430 Scuderia, 458 Speciale și 488 Pista, Ferrari prezintă acum o serie specială a lui 296 numită 296 Speciale.
Putere mai mare cu 50 CP
Sistemul de propulsie format din motorul termic V6 cu unghiul V-ului de 120 grade, montat în poziție centrală spate de la 296 GTB/GTS și motorul electric montat între cutia de viteze automată cu opt trepte și dublu ambreiaj și motorul termic dezvoltă acum 880 CP față de 830 CP înainte.
Din creșterea de 50 CP, 37 CP provin de la motorul termic care dezvoltă acum 700 CP față de 663 CP înainte. Astfel, puterea litrică a ajuns la valoarea impresionantă de 234 CP/litru.
Motorul termic este acum mai ușor cu 9 kg, acesta contribuind cu 15% din reducerea totală a masei comparativ cu modelul standard. Bielele sunt din titan, capetele pistoanelor au fost ranforsate pentru a rezista presiunilor în creștere, arborele cotit este mai ușor și astfel s-a obținut o reducere a masei de 2,2 kg.
Optimizarea blocului motor a mai salvat încă 1,2 kg, iar utilizarea bolțurilor din titan pentru chiulasă și blocul motor a mai salvat încă 1,9 kg. De asemenea, turbina este mai ușoară cu 1,2 kg, iar eșapamentul din titan a contribuit și el la reducerea masei.
Motorul electric dezvoltă și el mai multă putere având acum 180 CP față de 167 CP înainte și 315 Nm în modul Boost care se activează în modul Qualify al selectorului eManettino.
Autonomia în modul electric a rămas neschimbată, de 25 km, iar în mod electric Ferrari 296 Speciale se poate deplasa cu maxim 135 km/h. ca și înainte din selectorul eManettino șoferul poate alege modurile eDrive, Hybrid, Performance și Qualify.
Cutia de viteze utilizează un nou soft în treptele de la 1 la 7 pentru a scurta timpii de schimbare. Astfel, motorul electric este sincronizat cu transmisia automată cu 8 trepte pentru a furniza cuplu suplimentar atunci când se schimbă treptele și există un mic gol de putere.
Aerodinamică îmbunătățită
Ferrari 296 Speciale generează o forță de apăsare de 435 kg la 250 km/h, cu 20% mai mult decât la 296 GTB. Obiectivul Ferrari a fost de, pe de o parte, de a îmbunătăți aerodinamica modelului standard prin modificări aduse la grila față și sub podea și pe de altă parte, de a încorpora soluții aerodinamice din motorsport, de la 296 Challenge.
Printre aceste modificări se numără o nouă parte frontală cu prize de aer mai mari, conducte de răcire mai mari lângă faruri, o nouă capotă cu priză de aer la fel ca la 296 Challenge, și aripioarele verticale de pe bara de protecție spate care generează o forță de apăsare suplimentară în sinergie cu eleronul spate activ.
Eleronul are acum un nou sistem de control, care nu numai că scurtează cu 50% tranziția dintre configurațiile „Low Drag” (LD) și „High Downforce” (HD) , dar introduce și noua configurație „Medium Downforce” (MD), care îmbunătățește stabilitatea spatelui la viteze mari.
Întregul panou de sub caroserie și difuzorul spate au fost remodelate. De asemenea, noi sunt prizele din pasajele roților față. Versiunea cabrio 296 Speciale a primit, de asemenea, un capac reproiectat al compartimentului motorului.
Ferrari nu a anunțat încă prețul lui 296 Speciale dar anunță că modelul poate fi comandat cu două benzi albe longitudinale și cu un număr de start de la 0 la 99 inscripționat pe uși.