Home Teste Test Alfa Romeo Junior: Juniorul lui Alfa

Test Alfa Romeo Junior: Juniorul lui Alfa

de Răzvan Măgureanu
Alfa Romeo Junior 2025

Pe platformă PSA, dar cu cea mai scurtă direcție din segment și un design care respectă blazonul Alfa, noul SUV de clasă mică Junior oferă plăcerea în conducere de la Giulietta. Test cu noua motorizare hibridă în versiunea specială de lansare, Speciale.

Trebuia să se numească Milano, dar, fiind produs în Polonia, noua lege italiană nu permitea produselor italienești fabricate în afara Italiei să poarte nume de rezonanță italienești. Așa că numele a fost schimbat rapid în Junior și desemnează primul SUV de clasă mică din istoria mărcii.

Din cauza vânzărilor slabe ale lui Stelvio și Giulia, care au cifre de vânzări neconforme cu potențialul lor tehnic și emoțional, ar fi fost greu pentru Alfa să se extindă în clasa mică. Dar, cu ajutorul lui PSA, italienii au făcut pasul într-un segment care li se potrivește ca o mănușă, mai ales că modele compacte precum Mito sau Giulietta nu mai există.

ADN de Alfa

Platforma PSA se observă imediat la interior, când privești selectorul schimbătorului de viteze care are și mod Manual, modul de acționare al afișajului dintre indicatoarele de bord prin intermediul butonului din capătul manetei de semnalizare sau al computerului de bord de la butonul din capătul manetei de acționare a ștergătoarelor.

Bineînțeles, și trenul de rulare, dar și noul sistem de propulsie mild hybrid de nouă generație, cu un motor electric mai puternic, integrat în noua cutie automată cu două ambreiaje și șase trepte, și nu antrenat prin curea, ca la versiunea de 100 CP de la alte modele din Stellantis, provin tot de la PSA.

Dar atunci ce este Alfa în această mașină? Ceva foarte important, și anume direcția, care are un raport al demultiplicării foarte scurt, de numai 14,6:1, cel mai scurt din segment. Iar suspensia este reglată ceva mai ferm decât la frații de concern, însă fără a fi inconfortabilă. Sigur, Junior nu rulează lin ca un Renault Captur, și e normal să fie așa la o Alfa care are ADN-ul sportiv în sânge, dar, pentru o suspensie sport, oferă un confort decent. Din aceste două considerente, Alfa Junior atrage prin modul emoțional în care se conduce.

Direcția răspunde spontan, este precisă și reacționează rapid în jurul punctului mort. Se înclină foarte puțin în viraje și de aceea te incită să mergi sportiv până atingi limita de subvirare. Modurile de condus Advanced Efficiency, Natural și Dynamic modifică răspunsul motorului și al direcției, dar nu și al suspensiei. În schimb, culoarea afișajului turometrului se schimbă din albastru în portocaliu pal și roșu.

Noul sistem de propulsie este ceva între mild hybrid și full hybrid. Nu are mod electric, dar, datorită motorului electric mai puternic, de 29 CP și 55 Nm, și bateriei de 0,89 kWh capacitate brută (0,43 utili) se poate deplasa electric câteva sute de metri în anumite condiții sau în marșarier. Iar motorul electric integrat între cutie și motorul termic de 136 CP are un aport nu doar la pornire, la accelerații cele două dând senzația de motor turbo clasic de putere mai mare, de 150 CP. Sistemul de propulsie este extrem de rafinat, pentru că intrarea în funcțiune a motorului electric nu se simte absolut deloc, iar cel termic își trădează destul de rar configurația în trei cilindri.

Test Alfa Romeo Junior: Juniorul lui Alfa

Atractiv și ca design

Cu 4,17 metri lungime, Junior atrage prin consolele scurte, farurile LED Matrix opționale, prezente pe mașina de test cu cele două perechi de câte trei blocuri optice, și cu spatele tăiat scurt, ca la Alfa Giulia TZ. Seria limitată de lansare, Speciale, vine și cu jantele Petali de 18 inchi, prezente și la Tonale și Stelvio, care împreună cu vopseaua metalizată Rosso (mașina de test avea și plafon negru) îi conferă acel aer și spirit tradiționale Alfa.

Sunt multe plastice tari la interior, buzunarele din uși sunt mici, dar tunelul median este bine organizat, cu butonul de start amplasat central și un compartiment bine protejat pentru încărcarea wireless a telefonului, care dispune și de două prize USB clasice. Sistemul multimedia vine cu navigație TomTom integrată standard, dar displayul de 10,25 de inchi e amplasat destul de jos. Gurile de ventilație laterale rotunde, a căror zonă centrală se iluminează în roșu în Dynamic, și cozorocul de deasupra indicatoarelor ne aduc aminte de modelele clasice Alfa, chiar dacă indicatoarele nu mai sunt grupate în alveole separate.

Alfa Romeo Junior 2025

Fără îndoială, piesa de rezistență a interiorului sunt scaunele sport Sabelt îmbrăcate în piele și Alcantara, cu tetiere integrate (parte a pachetului Perfo Speciale, de 2630 de euro), care oferă o susținere laterală superbă și se armonizează perfect cu volanul aplatizat, îmbrăcat tot în piele și Alcantara. În spatele scaunelor cu o profilare specială este loc acceptabil la genunchi și suficient la cap, și pasagerii stau pe o banchetă excelent profilată. Prin rabatarea spătarului său se creează o suprafață fără prag datorită podelei mobile pe două niveluri a portbagajului.

Verdict

Junior este o Alfa veritabilă ca design și comportament, în ciuda influențelor platformei PSA (motor, transmisie, detalii din interior). Direcția scurtă și suspensia fermă contribuie la plăcerea conducerii. Plasticele tari, majoritare în acest segment, sunt anihilate de designul interior și scaunele speciale. 

Plusuri
● Direcție incisivă și spontană
● Design atractiv
● Scaune superbe
● Portbagaj variabil

Minusuri
● Unele detalii de ergonomie
● În spate, spațiu la genunchi doar mediu
● Opționale scumpe

DATE TEHNICE
Caroserie
SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4173 × 1781 × 1539 mm. Ampatament: 2557 mm. Portbagaj: 415–1280 l. Masă proprie: 1380 kg
Tren de rulare
Suspensie față de tip MacPherson, spate semiindependentă, frâne față cu discuri ventilate, spate cu discuri, pneuri față și spate 215/55 R18 99V
Transmisie
Tracțiune față, cutie automată cu două ambreiaje și 6 trepte
Propulsie
Turbo cu 3 cilindri în linie, cilindree 1199 cm³, putere maximă 100 kW (136 CP)/5500 rpm, cuplu maxim 230 Nm/1750 rpm. Motor electric putere 21 kW (29 CP), cuplu maxim 55 Nm. Baterie Li-Ion, capacitate brută/netă 0,89/0,43 kWh
Performanțe
0–100 km/h         8,9 s
Viteză maximă   206 km/h
Consum mixt WLTP  4,8 l/100 km
Emisii CO2 WLTP     109 g/km
Preț de bază
Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale   30.000 euro

Alfa Romeo Junior 2025Alfa Romeo Junior 2025Test Alfa Romeo Junior: Juniorul lui AlfaAlfa Romeo Junior 2025Alfa Romeo Junior 2025Alfa Romeo Junior 2025Alfa Romeo Junior 2025Alfa Romeo Junior 2025Alfa Romeo Junior 2025Alfa Romeo Junior 2025Alfa Romeo Junior 2025Alfa Romeo Junior 2025Alfa Romeo Junior 2025Test Alfa Romeo Junior: Juniorul lui AlfaAlfa Romeo Junior 2025

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.