Home TesteContact Test Audi Q5 Sportback – Dinamică electrificată

Test Audi Q5 Sportback – Dinamică electrificată

de Dan Damian
Audi Q5 Sportback 55 TFSI e

Prezentată anul trecut, versiunea Sportback a SUV-ului Q5 oferă dinamică, stil, dar și electrificare. Una demnă de admirat.

Audi nu mai putea ignora curentul SUV Coupe pe care l-a adus și în segmentul mai popular al modelului Q5. Rețeta este precaută, dar cu efect puternic. Audi a lăsat partea frontală a modelului Q5 și a venit cu un spate mult mai plonjat, sportiv, bine integrat în ansamblul întregii mașini. Dimensiunile n-au fost afectate, Q5 Sportback fiind cu doar 7 mm mai lung decât fratele său mai conservator, în timp ce lățimea și înălțimea au rămas aceleași.

Prezența este una dominată de sportivitate, Q5 Sportback afișându-și dinamica chiar și pe loc. Totuși, mașina arată mai bine privită din spate, decât din profil. Aceasta pentru că din lateral observi faptul că plonjarea spatelui ar fi avut nevoie de o lungime mai mare pentru a fi mai armonioasă. Din spate însă, luneta puternic înclinată, încadrată sus și pe laterale, arată excelent. Stopurile cu tehnologie OLED contribuie la personalitatea părții posterioare, dar difuzorul cu două nervuri arată prea simplu pentru toate aceste elemente de sportivitate vizuală.

Audi Q5 Sportback 55 TFSI eQ5 Sportback preia și sistemele PHEV ale lui Q5, iar noi l-am avut la dispoziție pe cel de top: 55 TFSI e. Acesta este format dintr-un motor cu 4 cilindri și 265 CP, asistat de unul electric de 105 kW, puterea ansamblului ajungând astfel la 367 CP și 500 Nm. Bateria cu o capacitate netă de 14,4 kWh ar trebui să asigure o autonomie electrică de 61 km. Am luat mașina cu bateria încărcată puțin peste jumătate, cu autonomie afișată de 23 km, valoare care s-a consumat în ritm de aproape 1:1. Q5 Sportback 55 TFSI e pornește direct în modul EV de fiecare dată când bateria are cât de puțină energie și, dacă vrei, trebuie să treci pe modul hibrid de la butonul de pe consola centrală. În regim electric rularea este una progresivă și silențioasă, iar dacă te ia valul, o ușoară rezistență în pedala de accelerație te previne că ești aproape să pornești motorul termic. Mai ales cu bateria plină, performanțele sunt foarte bune, cu 5,3 secunde până la 100 km/h prin intermediul cutiei S tronic, cu 7 trepte. Dacă această cutie schimbă foarte bine în sarcină mare, am descoperit însă, uneori, ezitări la viteză mică, în special la trecerea în treapta a doua, când pare să aibă un moment de confuzie și cuplează mai dur. Suspensia hidraulică este bine setată pentru sportivitate, fără însă a penaliza prea mult confortul. Ba chiar coboară puțin spatele când deschizi hayonul electric pentru acces mai facil.

Audi Q5 Sportback 55 TFSI eTracțiunea integrală quattro este standard pe versiunile Audi Q5 Sportback PHEV, dar are un mod propriu de funcționare. În mod normal, trage doar puntea față, din motive de eficiență, dar spatele este cuplat instant atunci când este nevoie. Ca de obicei, consumul de benzină este influențat de încărcarea bateriei. Cam 7 l/100 km atunci când rulezi în afară, cu bateria descărcată, fără intenții eco. Pe recuperare stă destul de bine, motorul electric preluând decelerațiile de până la 0,1 g și se poate ajunge chiar la 0,2 g, când poate recupera maxim 80 kW din energie. Practic, sistemul clasic de frânare intră în acțiune doar la frânări mai puternice. Bateria poate fi încărcată în aproximativ 8 ore la o priză casnică și în 2,5 ore la 7,4 kWh.

Audi Q5 Sportback 55 TFSI eInteriorul lui Audi Q5 Sportback este același de la modelul Q5 în ceea ce privește planșa de bord, dar în spate ai la dispoziție trei scaune individuale, cele de la extreme glisează separat față-spate și au înclinarea spătarului variabilă. Spațiul pare puțin mai mic, dar este în continuare suficient de bun pentru doi adulți de talie medie. Se poate sta și pe cel din centru, dar aici incomodează la drum lung tunelul foarte pronunțat al transmisiei.

Ca urmare a mobilității scaunelor de pe laterale, volumul portbagajului variază, dar poate ajunge la un maxim de 465 litri, cu 45 litri mai puțin decât cel al versiunilor neelectrificate.

Prețul pornește de la 68.813 euro, cu peste 2.300 euro mai mult decât în cazul modelului Q5 55 TFSI e, cu aceleași caracteristici, la nivelul de echipare S line, singurul disponibil pentru PHEV-uri.

Foto: Adrian Cobzașu

DATE TEHNICE:

Caroserie: SUV Coupe cu 5 locuri. L × l × h: 4689 × 1893 × 1609 mm. Ampatament: 2819 mm. Portbagaj: 465 l. Rezervor: 54 l

Tren de rulare: Suspensie față/spate paralelogram deformabil. Frâne cu discuri ventilate față/spate. Direcție servoasistată electric. Pneuri: 235/55 R19

Transmisie: Tracțiune integrală, cutie automată S tronic, cu 7 trepte

Motor: Benzină, turbo, L4, 1984 cm3. Putere maximă: 195 kW (265 CP). Cuplu maxim: 250 Nm.  Motor electric de 80 kW (109 CP). Cuplu maxim 370 Nm. Puterea ansamblului: 270 kW (367 CP) și 500 Nm.

Performanțe: 0–100 km/h    5,3 s, Viteză maximă 239 km/h ,Consum mediu 1,7 l/100 km

Preț de bază: Audi Q5 Sportback 55 TFSI e S line 68.813 euro

CONCLUZIE:

Audi Q5 Sportback aduce un plus de stil și dinamism în gama Q5, aspecte susținute de un sistem PHEV bine închegat care pare să respecte ceea ce promite pe hârtie. Spațiul limitat în spate este compensat de scaunele ajustabile. Prețul este însă unul destul de mare.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?