Home Teste Test BMW 220i Active Tourer: Un tip modern

Test BMW 220i Active Tourer: Un tip modern

de Răzvan Măgureanu
test BMW Seria 2 Active Tourer

BMW nu renunță la Active Tourer, dar încearcă să facă mai atractivă această formă de caroserie printr-un nou design, un nou concept al interiorului, motoare și cutii de viteze noi. Test cu BMW 220i Active Tourer cu noul propulsor în trei cilindri.

Petrecerea se apropie de sfârșit. S-au dus zilele diversității în toate clasele. Breakurile sunt concurate de crossover-uri, roadster-urile și cabrioletele dispar din cauza lipsei de cerere, iar monovolumele sunt din ce în ce mai puține. Odată cu schimbarea de generație, BMW a renunțat la versiunea cu șapte locuri Grand Tourer din cauza cererii reduse și încearcă să facă mai atractiv noul Active Tourer într-un segment în care mai există doar Mercedes Clasa B și VW Touran.

Este greu de înțeles de ce cumpărătorii ocolesc minivanurile, în favoarea SUV-urilor, pentru că mașini de genul lui Active Tourer sunt ideale pentru toate vârstele – și pentru cei mai în vârstă, deoarece oferă o poziție înaltă de condus, ușor accesibilă, și pentru familiile tinere cu copii, datorită spațiului și variabilității. Se pare însă că designul de minivan nu mai atrage. Cei de la BMW au sesizat acest lucru și au creat un aspect nou.

test BMW Seria 2 Active Tourer

Spațiu utilizat inteligent
Cu o capotă mai înălțată, un parbriz mai înclinat și o linie a caroseriei mai ridicată, care urcă spre spate, noul Active Tourer aduce mai mult cu un hatch înălțat și se apropie de ideea de crossover. BMW a reușit să confere acest nou look în condițiile în care dimensiunile mașinii nu s-au schimbat prea mult. Cu 4386 mm lungime, 1824 lățime și 1576 înălțime, noul Active Tourer este cu 32 mm mai lung, cu 24 mai lat și cu 21 mai înalt, în timp ce ampatamentul de 2670 mm a rămas neschimbat.

În față, grila XXL a radiatorului nu mai pare atât de monstruoasă ca la X7 și Seria 7, iar în spatele ei se ascund câte două fante pentru răcirea controlată a radiatorului, care, atunci când nu e nevoie, sunt închise, îmbunătățind aerodinamica.
Cu ecartamente mai mari cu 25 mm în față și cu 26 în spate, care au dus la mărirea lățimii cu 24 mm, în față lățimea interioară este puțin mai mare, în timp ce în spate spațiul e puțin mai mic decât la vechea generație, însă rămâne în continuare mai mult decât suficient.

Ne-am fi dorit totuși o banchetă cu un spătar mai bine profilat, deoarece acesta este prea plat și destul de tare. În schimb, spătarul banchetei e înclinabil la trei unghiuri, ceea ce permite poziționarea acestuia în poziția cargo, perfect la verticală, ușurând încărcarea la maximum a portbagajului. De asemenea, bancheta este fracționabilă 40/20/40%, iar pentru numai 307 euro, se poate alege una culisantă, ale cărei segmente 40/60% se deplasează pe distanța a 13 cm, mărind spațiul pentru picioare sau pe cel din portbagaj. Lipsește doar un spătar rabatabil pentru scaunul pasagerului din față, pentru a te bucura de toate facilitățile unui minivan.

La versiunea de bază, 218i, și la cea diesel, care nu au sistem mild hybrid, volumul portbagajului este cuprins între 470 și 1455 de litri. În cazul modelului nostru de test, 220i, care beneficiază de un sistem mild hybrid, volumul e mai mic, oscilând între 415 și 1405 litri, deoarece sub podeaua portbagajului, în partea din spate, se află o mică baterie de 48 V.

În partea din față a portbagajului, sub podea este un mic spațiu de depozitare destul de plat. În schimb, când se rabatează spătarul banchetei se formează o suprafață plană de încărcare, iar portbagajul are o formă regulată, fiind ușor de încărcat până la limită. Sunt însă multe spații de depozitare generoase la interior, sub cotiera centrală și la baza consolei centrale, și mai există unul foarte plat în tunelul median central, al cărui capac se deschide în lateral ca o balama.

De fapt, conceptul ergonomic este cel de la iX, ceea ce înseamnă că BMW a renunțat la iconicul controller, totul fiind acționat de pe ecranul tactil de 10,7 inchi, care e amplasat sub același geam cu afișajul digital de 10,25 de inchi pentru indicatoarele de bord. Când am spus că totul se controlează de pe ecranul tactil înseamnă că au dispărut și comenzile fizice pentru climatizare, consola centrală nemaiavând practic niciun buton.

test BMW Seria 2 Active Tourer

Schimbătorul s-a redus la un mic joystick, deoarece cutiile manuale au dispărut, iar modurile de condus se activează tot de pe ecranul tactil sau după ce se apasă butonul My Modes de pe tunelul median. Pentru a te bucura de rezoluția superbă a celor două ecrane și, în general, de noul concept ergonomic BMW Live Cockpit Professional, care include acum și realitate augmentată cu imagini live și săgeți foarte sugestive ce indică direcția de deplasare în intersecții, trebuie să scoți din buzunar 4182 de euro pentru pachetul Professional, care mai conține o grămadă de opționale interesante, cum ar fi bord îmbrăcat în piele, încărcare wireless pentru telefon (amplasat pe verticală, cu o mică bară de fixare a acestuia), head-up display (din păcate, doar cu proiecție pe un ecran de plastic, nu cu laser pe parbriz), asistent de parcare Plus și faruri adaptive LED.

test BMW Seria 2 Active Tourerblanktest BMW Seria 2 Active Tourertest BMW Seria 2 Active Tourertest BMW Seria 2 Active Tourertest BMW Seria 2 Active Tourerblanktest BMW Seria 2 Active Tourer

Nu putem să nu remarcăm saltul de calitate din interior, dar și materialele stilate, la mașina de test inserțiile din lemn de eucalipt și cele din aluminiu satinat reprezentând o combinație foarte elegantă alături de bordul îmbrăcat în piele cu cusături contrastante.

Direcție de vis
Noi am avut pentru test modelul 220i echipat cu noul motor în trei cilindri de 1,5 litri, cu tehnologie mild hybrid la 48 V. Acesta face parte din prima generație de motoare din lume la care starter-generatorul nu mai este antrenat prin curea, ci e integrat în transmisie. Astfel, acesta livrează 170 CP, din care 156 sunt furnizați de motorul termic și 19 de starter-generator (puterile nu se însumează, deoarece există și pierderi).

Este cuplat standard cu o nouă cutie cu ambreiaj dublu și șapte trepte, care are și versiune Steptronic Sport, cu padele în spatele volanului (154 de euro). Noi ne-am mulțumit cu versiunea fără padele, dar nu merită să te privezi de bucuria de a schimba treptele și manual, având în vedere prețul de numai 154 de euro.

Motorul este extrem de bine echilibrat pentru această configurație și extrem de bine antifonat. Toarce liniștit și doar la kickdown se aude un mic hârâit înfundat, sunet tipic propulsoarelor cu trei cilindri. Fără să emitem o judecată absolută, credem că este cel mai rafinat motor cu trei cilindri de pe piață. Cuplul de 280 Nm (240 de la motorul termic și 55 de la starter) e suficient pentru a imprima o dinamică la cerințele BMW. Doar la depășirile de urgență, când apeși brusc accelerația, pare că se forțează puțin, pentru a da tot ce este mai bun, dar în rest funcționează relaxat și fără efort.

Ceea ce ne-a impresionat însă cel mai mult a fost direcția. Este extrem de liniară, iar în modul Sport, forța în volan e mai mare și oferă un feedback foarte bun. Este incisivă și destul de scurtă, astfel că-i o plăcere să forțezi puțin limitele pe trasee virajate. Direcția lui BMW 220i Active Tourer îmi amintește de direcțiile hidraulice clasice de la E46 și E92. Însă atunci vei realiza că tracțiunea față are limite, fiindcă pneurile încep să chițăie în viraje, iar puntea din față caută mai multă aderență.

BMW a reglat mai ferm trenul de rulare tocmai pentru ca, fiind vorba de o caroserie înaltă, să limiteze ruliul în viraje. Într-adevăr, mașina nu se înclină prea mult în curbele rapide, dar se simte tăria suspensiei, mai ales în cazul mașinii de test, echipată cu cele mai mari jante disponibile, de 19 inchi. Însă pentru o suspensie sport, reglajul suspensiei dovedește încă o dată măiestria BMW în ceea ce privește trenurile de rulare, deoarece pe denivelările scurte amortizarea este optimă. Suspensia adaptivă opțională (707 euro) și eventual niște jante mai mici, de 17 sau 18 inchi, ar elimina orice critici privind confortul pe drumuri mai proaste.

test BMW Seria 2 Active Tourer

Ca și alte modele BMW 220i Active Tourer vine cu Reverse Assistant (înregistrează ultimele 30 de secunde și se deplasează pe aceeași traiectorie) și cu Drive Recorder (înregistrează un posibil eveniment rutier cu 20 secunde înainte și 20 după). De asemenea se poate bifa în configurator excelenta cameră la 360 de grade, care are și opțiunea vederii panoramice, excelentă în intersecții fără vizibilitate sau în locuri de parcare înguste. Nu același lucru se poate spune despre pachetul de top, Driving Assistant Professional.

Corecțiile active din direcție pentru menținerea mașinii în interiorul benzii conduc uneori la apropierea periculoasă de marginea exterioară a unei curbe, iar pe drumurile cu viraje strânse fără vizibilitate, sistemul care corelează viteza de deplasare cu configurația drumului dacă se programează o destinație pe navigație este prea optimist, în sensul că viteza e cam mare față de un condus normal. De aceea nu sunt cel mai bine cheltuiți bani, acest pachet fiind cam scump la cei 1948 de euro ceruți. Având în vedere direcția superbă, ar fi și păcat să te lași condus, în loc să conduci tu și să te bucuri de plăcerea de a conduce.

Prețul de bază, de 35.890 de euro pentru BMW 220i Active Tourer Luxury, e decent, iar dacă optezi pentru pachetul Professional, cu suspensie adaptivă și jante de diametru puțin mai mic, te poți bucura de o mașină foarte echilibrată.

Verdict

Cu siguranță, noua Serie 2 Active Tourer este mai atrăgătoare, pentru că nu mai arată ca un minivan, ci s-a adaptat tendințelor actuale de design. Interiorul nu e mai spațios, dar are o calitate mai bună și materiale mai stilate, plus un concept ergonomic modern și funcțional, deși s-a renunțat la multe comenzi fizice. Noul sistem de propulsie este rafinat și suficient de dinamic. Și totul e oferit la un preț decent. Sistemele de asistență au funcții noi, dar nu toate funcționează optim.

Date Tehnice 
Caroserie
Minivan cu 5 locuri. Lungime × lățime × înălțime: 4386 × 1824 × 1576 mm. Ampatament: 2670 mm. Volum portbagaj: 415–1405 litri. Masă proprie: 1595 kg. Rezervor: 45 l
Tren de rulare
Suspensie față tip MacPherson, spate multilink cu 3 brațe, arcuri elicoidale, frâne cu discuri ventilate față și discuri spate, pneuri 225/45 R19
Transmisie
Tracțiune față, cutie automată cu 7 trepte și ambreiaj dublu
Propulsie
Motor turbo cu 3 cilindri, putere maximă 156 CP/4700–6500 rpm, starter-generator 19 CP, putere totală 170 CP. Cuplu maxim 240 Nm/1500–4000 rpm, starter-generator 55 Nm, cuplu total 280 Nm. Baterie sistem mild hybrid 0,96 kW
Performanțe
0–100 km/h 8,1 s
Viteză maximă 221 km/h
Consum mediu WLTP 5,9 l/100 km
Emisii CO2 WLTP 133 g/km
Preț de bază
BMW 220i Active Tourer Luxury 35.890 euro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?