Home Teste Test BMW X5 xDrive50e: Mai puternic, mai departe

Test BMW X5 xDrive50e: Mai puternic, mai departe

de Răzvan Măgureanu
test BMW X5 xDrive50e

BMW a transformat versiunea PHEV într-un model de performanță care dezvoltă aproape 500 CP și a mărit capacitatea bateriei pentru o autonomie electrică de peste 100 km. Test cu BMW X5 xDrive50e. 

Lansat în noiembrie 2018, BMW X5 încă era un model proaspăt și actual. Dar întotdeauna este loc de mai bine, și BMW a dorit să ofere ultimele tehnologii, dar și un design mai sportiv pentru SUV-ul de clasă mare, care e cel mai vândut din clasa lui la nivel global.

Astfel, faceliftul include faruri noi, mai înguste cu 35 mm, care conferă o imagine mai sportivă, o grilă iluminată (512 euro, dotare opțională la mașina de test), prize Air Breathers redesenate, cu trei aripioare și rame negre, la fel ca și la grila radiatorului (la pachetul opțional M Sport, de la mașina de test, 3485 de euro) și stopuri noi. A apărut un nou pachet M Sport Pro (1384 de euro), care vine cu frâne M Sport cu etriere roșii și centuri de siguranță M.

La interior, modificările sunt și mai radicale, deoarece a apărut noua planșă de bord cunoscută de la modelele mai recente, cu sistemul de operare OS8 și cele două displayuri curbate montate sub un geam comun (12,3 inchi, configurabil pentru instrumentele de bord și 14,9 inchi pentru multimedia) și o structură de meniuri complet diferită. Numărul de butoane fizice s-a redus la minim, dar accesul la meniul climatizării se face ușor, de la baza ecranului multimedia, iar după o scurtă perioadă de acomodare, descoperim o ergonomie logică și meniuri ușor de operat.

test BMW X5 xDrive50e

96 CP și 100 Nm în plus
Sistemul PHEV montat pe X5 xDrive50e a câștigat semnificativ în putere și cuplu. Astfel, sub capotă lucrează motorul cu șase cilindri în linie de ultimă generație, care dezvoltă 313 CP (+27 CP) și 450 Nm cuplat cu un motor electric de 197 CP (+84 CP) și 450 Nm, plasat între propulsorul termic și cutia automată ZF cu opt trepte, ansamblul livrând în total 489 CP și 700 Nm.

Motorul termic lucrează în ciclu Miller, camerele de ardere și conductele de admisie sunt redesenate, are sistem de injecție dual, aprindere cu bobină activă, sistem de distribuție variabilă VANOS cu reglaj electric al arborelui cu came și chiulasă cu conductele de evacuare integrate. Pentru o dinamică mai bună, motorul electric sincron are o prereducție care mărește cuplul efectiv la 450 Nm.

Cu bateria încărcată între 20 și 100%, sistemul de propulsie oferă accelerații și reprize impresionante, valoarea de 4,8 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h vorbind de la sine. Când bateria e descărcată și sprijinul motorului electric este diminuat, X5 PHEV funcționează ca un model full hybrid, însă atunci motorul cu șase cilindri în linie nu mai are explozia cunoscută de la alte modele BMW, o explicație fiind masa mare de aproape 2,5 tone pe care trebuie să o gestioneze.

Însă rămâne un SUV cu puternice conotații sportive, cu o direcție incisivă și o suspensie pneumatică fermă în modul Sport, dar care absoarbe cu grijă chiar și denivelările scurte în modul Hybrid, în ciuda enormelor jante de 22 de inchi ale mașinii de test. Dacă bateria este încărcată suficient, X5 PHEV se poate deplasa complet electric până la viteze de 140 km/h.

test BMW X5 xDrive50e

Bateria amplasată sub podeaua portbagajului are acum o capacitate netă de 25,7 kWh, fiind cu aproape 25% mai mare decât înainte, ceea ce permite mașinii să parcurgă aproape 100 km în mod electric. În cei câțiva kilometri în care am mers electric, deoarece bateria era încărcată doar 20%, am înregistrat un consum de 28,5 kWh/100 km și, extrapolând, rezultă o autonomie electrică de 90 km. Chiar și cu bateria descărcată, SUV-ul greu de aproape 2,5 tone și lung de aproape 5 metri rămâne suficient de economic, consumul în test, de 11,7 l/100 km, fiind decent.

În oraș, BMW X5 xDrive50e se conduce plăcut, deoarece recuperarea funcționează discret și tranziția între frânarea de regenerare și cea hidraulică este lină. Datorită amplasării bateriei sub podeaua portbagajului, volumul acestuia s-a diminuat puțin, având 500 de litri față de 650 la modelele cu motoare convenționale. Însă e mai mult decât suficient, plus că sub podeaua portbagajului există și un compartiment dedicat pentru cablurile de încărcare.

Și ajungem la final având o singură critică. Bateria mare se încarcă doar cu maximum 7,4 kW. Este adevărat că puterea de încărcare s-a dublat față de a vechiului model, însă rivalii oferă deja încărcare la priză DC cu până la 50–60 kW. Dacă locuiești la casă, 7,4 kW sunt absolut suficienți pentru a încărca peste noapte, dar, dacă vrei să încarci bateria în oraș, la stații publice, durează prea mult. O baterie mai mare trebuie să se încarce și mai repede.

Verdict

BMW X5 xDrive50e este un PHEV de înaltă performanță, foarte confortabil și dinamic. Când bateria este descărcată, masa mare solicită din plin excelentul motor cu șase cilindri în linie, dar consumul e mai mult decât decent, iar autonomia electrică este în mare progres. Dacă bateria s-ar încărca și la stații DC, totul ar fi perfect.

DATE TEHNICE ȘI MĂSURĂTORI 
Caroserie
SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4935 × 2004 ×
1755 mm. Ampatament: 2975 mm. Volum portbagaj: 500–1720 l. Masă proprie: 2495 kg
Tren de rulare
Suspensie față cu brațe duble suprapuse, spate multilink, arcuri pneumatice, amortizoare hidraulice. Frâne cu discuri ventilate față și spate. Pneuri: față 275/35 R22 104V, spate 315/30 R22 107V
Transmisie
Tracțiune integrală, cutie automată cu 8 trepte
Propulsie
Motor termic: L6, turbo, cilindree 2998 cm3, putere maximă 313 CP/5000 rpm, cuplu maxim 450 Nm/1750 rpm. Motor electric: putere maximă 145 kW (197 CP), cuplu maxim 280 Nm (450 Nm cu prereducție). Putere totală sistem: 489 CP. Cuplu total sistem: 700 Nm. Capacitate brută/netă baterie: 29,5/25,7 kWh
Performanțe
Accelerații
0–100 km/h 4,8 s
0–130 km/h 7,7 s
0–160 km/h 11,5 s
0–180 km/h 14,5 s
Frânare
De la 100 km/h, la rece 32,3 m
Consum
În test 11,7 l/100 km
În mod electric 28,5 kWh/100 km
Autonomie
În mod electric 90 km
Viteză maximă 250 km/h
Preț de bază
BMW X5 xDrive50e 92.641,50 euro
test BMW X5 xDrive50etest BMW X5 xDrive50etest BMW X5 xDrive50etest BMW X5 xDrive50etest BMW X5 xDrive50etest BMW X5 xDrive50etest BMW X5 xDrive50etest BMW X5 xDrive50etest BMW X5 xDrive50etest BMW X5 xDrive50etest BMW X5 xDrive50etest BMW X5 xDrive50etest BMW X5 xDrive50etest BMW X5 xDrive50etest BMW X5 xDrive50etest BMW X5 xDrive50etest BMW X5 xDrive50etest BMW X5 xDrive50etest BMW X5 xDrive50e

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.