Home Teste Test-drive: Mazda3 2.5 – Libertate neconvențională

Test-drive: Mazda3 2.5 – Libertate neconvențională

de Dan Damian
Mazda3 2.5 eSkyactiv-G - test drive

Mazda3 2.5 propune o formulă pe nu o veți găsi la nimeni altcineva, pentru că doar Mazda își permite astfel de abordări. Cu riscurile de rigoare.

Au trecut 2 ani de când am testat un nou motor diesel, după o pauză de vreo 10 ani. Cine a investit bani într-un astfel de motor, în această perioadă? Și nu orice motor, ci unul cu șase cilindri în linie, de 3,3 litri. Mazda, evident! Producătorul japonez știe că este împotriva curentului, dar mizează pe această strategie și are încredere că va funcționa. Anul trecut, Mazda a mai făcut o mișcare din același registru. A eliminat propulsorul de 2 litri de la Mazda3, compacta ajunsă în al șaselea an de viață, și l-a înlocuit cu unul… mai mare. De 2,5 litri, aspirat, cu 140 CP, putere care ar trebui să suplinească atât versiunea de 122 CP a motorului eliminat, dar și pe cea de 150 a aceluiași motor.

Mazda3 2.5 eSkyactiv-G - test drive

Constructorul japonez crede că nivelul consumului acestui motor cu cilindree mai mare este competitiv datorită sistemului mild hybrid cu motor electric de 7 CP. Dar la primul contact cu mașina nu te interesează deloc acest aspect, și asta pentru că Mazda3 2.5 e-Skyactiv G este pur și simplu încântătoare la condus. Direcția scurtă, răspunsul în ture al motorului și mai ales cutia de viteze manuală recomandă acest model pentru cei care se bucură de sportivitatea unei mașini. Nu că ar oferi cine știe ce performanțe (9,5 secunde până la 100 km/h), ci pentru că așa se simte: sportivă. O mare parte a acestui aspect se datorează cutiei manuale, care are o asemenea precizie și curse atât de scurte, încât redescoperi plăcerea uneia de la MX-5. Motorul pare destul de apatic într-o primă fază, dar e normal, pentru că nu are turbină. Abia de pe la 2500 rpm începe să tragă serios, ca să nu mai spun de cuplul disponibil sus, la 3300 rpm. Împreună cu direcția bine setată, precisă și cu feedback bun, ai parte de un pachet de condus foarte plăcut.

Mazda3 2.5 eSkyactiv-G - test drive

La interior, alte aspecte plăcute: scaunele tari, care te îmbracă cu o susținere laterală foarte bună, materiale moi pe bord și uși, un design care nu este îmbătrânit și îți transmite ideea de premium. Ce a îmbătrânit, și nu de acum, ci de mai mult timp? Sistemul multimedia, complet depășit, fără suprafață tactilă (are doar în CarPlay și Android Auto, însă nu în mers). Abia noua Mazda6e va rezolva acest aspect.

În ceea ce privește consumul, nu e nimic de speriat. Poți rula cu 8 l/100 km în oraș, dacă ai grijă cum accelerezi. Sistemul mild hybrid ajută, dar nu propulsează singur mașina. În afară, poți obține 6 l/100 km. Ai și opțiunea unei cutii automate, dar ar fi păcat să renunți la cea manuală.

Text: Dan Damian/Foto: Bogdan Grigorescu

Verdict: 4,5 stele

Plusuri:

+ Platformă sportivă

+ Cutie de viteze foarte precisă

+ Interior premium

Minusuri:

– Sistem multimedia rudimentar

– Răspuns lent la turații mici

Date tehnice

Caroserie: Hatchback cu 5 locuri. L × l × h: 4460 × 1795 × 1435 mm. Ampatament: 2725 mm. Portbagaj: 358 l. Rezervor: 51 l

Tren de rulare: Suspensie față tip MacPherson, spate tip braț tras cu element de torsiune. Frâne cu discuri ventilate față, discuri spate. Direcție asistată electric. Pneuri: 215/45 R 18

Transmisie: Tracțiune față, cutie manuală cu 6 trepte

Propulsie: Motor termic benzină, L4, 2488 cm3, putere maximă 103 kW (140 CP)/5000 rpm, cuplu maxim 238 Nm/3300 rpm. Motor electric cu funcție de generator, putere maximă 4,8 kW (7 CP). Putere maximă totală: 103 kW (140 CP). Cuplu maxim total: 238 Nm. Capacitate brută baterie: 0,17 kWh

Performanțe: 0–100 km/h    9,5 s, Viteză maximă 206 km/h, Consum mediu            6 l/100 km

Preț de bază: Mazda3 2.5 e-Skyactiv G 140  Takumi 30.490 euro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.