Home Teste Test Mercedes-AMG C 43 4Matic: un lord sportiv

Test Mercedes-AMG C 43 4Matic: un lord sportiv

de Răzvan Măgureanu

Doar patru cilindri, dar mult rafinament și mult confort. Cu 408 CP, Mercedes-AMG C 43 AMG 4Matic îmbină performanțe sportive decente cu un confort de top, grație excelentei suspensii adaptive.

Față de vechiul AMG C 43, noua generație are un motor cu patru cilindri în linie, în loc de V6, și este 100% AMG, pe când fostul model făcea parte din subdivizia AMG Performance, înființată de Mercedes pentru scurt timp, ca răspuns la BMW M Performance.

Dar nu doar configurația propulsorului este diferită, ci și turbina, care e acționată electric. Un motoraș de numai 4 cm grosime acționat de sistemul mild hybrid la 48 V este integrat pe arborele turbinei, între compresorul acționat de gazele de evacuare, care funcționează până la 175.000 rpm, și turbina de pe traseul de admisie. Rezultatul e un răspuns direct și liniar pe toată plaja de turație.

Rafinat și spontan

Cu 408 CP, față de 390 înainte, diferențele de performanțe nu sunt mari (0–100 km/h în 4,6 secunde, față de 4,7), însă noul motor cu turbină acționată electric este mult mai rafinat și mai liniar. Nu există nici cea mai mică întârziere în livrarea puterii, indiferent că vorbim despre plecarea de pe loc sau despre accelerația de la 100 la 160 km/h, de exemplu. Propulsorul se turează liniar ca unul electric și funcționează rotund, iar răspunsul spontan te face să crezi că are mai mult decât cei 408 CP afișați.

Cutia automată cu nouă trepte nu se ridică însă la înălțimea motorului. Are un raport lung al demultiplicării între prima și ultimă treaptă, ceea ce ajută la deplasări economice pe autostradă, unde poți merge cu 9 l/100 km la viteze mari, însă, în modul Confort, are unele pauze în schimbare, iar în modul Sport, este indecisă uneori. Dar indecizia sa este mascată de livrarea liniară a cuplului în orice condiții.

Deși nu are decât patru cilindri, motorul se manifestă cu un sunet plin, de bas, tipic AMG, care este și mai bine pus în evidență de sistemul de evacuare cu flapsuri al motorului, și nu artificial, prin boxe, tonalitatea lui putând fi reglată de la un buton de pe volan. Apropo de evacuare, acestea sunt reale, chiar dacă există o singură țeavă de eșapament pe fiecare parte, care se termină cu câte două țevi.

test Mercedes-AMG C43 4matic

Direcție ideală

Versiunea AMG C 43 vine standard cu direcție variabilă și integrală, cu roțile din spate orientate în sens invers față de cele frontale, cu 2,5 grade până la 100 km/h, și în același sens, cu un unghi de 0,7 grade la peste 100 km/h, și cu suspensie adaptivă AMG Active Ride Control. De asemenea, tracțiunea integrală cu distribuție preponderent spre spate, 69/31%, este și ea standard. Șoferul are la dispoziție programele Slippery, Comfort, Sport, Sport+ și Individual, care se acționează de la butonul rotativ din dreapta-jos al volanului, dar pot regla și individual dinamica trenului de rulare, suspensia și răspunsul motorului, ori de pe ecranul tactil al sistemului multimedia, ori de la cel de-al doilea buton rotativ de pe volan, situat în stânga-jos.

Cu suspensia în modul Comfort, AMG C 43 rulează lin și confortabil, amortizând decent chiar și denivelările scurte și rosturile de la poduri, la confortul foarte bun al rulării contribuind și jantele aerodinamice cu diametru moderat, de 18 inchi, încălțate cu pneuri de 245/45 R18.

În Sport+, suspensia se întărește vizibil și este o diferență majoră față de Confort, ruliul reducându-se semnificativ. Exact aici excelează AMG C 43, deoarece suspensia face un șpagat mare între Comfort și Sport+, satisfăcând cerințe foarte diferite.

La limită, mașina e ușor subviratoare și, având doar un motor cu patru cilindri amplasat longitudinal, mai ușor, jumătate în spatele punții din față, efectul subvirator este moderat. Direcția variabilă și integrală e precisă, directă și, spre deosebire de BMW, nu are acea nervozitate în jurul punctului mort, fiind mai liniară. Iar în modul Sport, forța în direcție se mărește și este optimă pentru un condus sportiv.

test Mercedes-AMG C43 4matic

Interiorul e cel cunoscut de la Clasa C, dar ornat cu elementele specifice AMG. Pe lângă cele două butoane rotative pentru selectarea modurilor de rulare, regăsim volanul AMG Performance aplatizat în partea inferioară, îmbrăcat în piele Nappa perforată în zona de aderență, cu padele din imitație de aluminiu, pedalierul AMG și scaunele AMG îmbrăcate în piele artificială și un fel de Alcantara neagră cu cusături roșii și centuri de siguranță roșii. Instrumentele digitale de bord au două layouturi suplimentare cu un design foarte atractiv, Supersport și Track Pace (include o bibliotecă cu principalele circuite de curse din lume și înregistrează peste 80 de parametri).

Din păcate, din cauza jantelor aero aproape închise, nu se văd prea bine etrierele AMG vopsite în argintiu, care contribuie la o decelerație la fel de rapidă ca și accelerațiile. Scaunele AMG Performance sunt poziționate foarte jos, au o tapițerie nu foarte tare și oferă o susținere laterală foarte bună la spătar și medie la șezut.

Verdict

Un AMG care oferă un compromis superb între două lumi: este superconfortabil în modul Confort și sportiv în Sport+, iar motorul cu turbină acționată electric este rafinat și spontan în răspuns. Grafica oferită de instrumentele de bord e atrăgătoare, iar prețul, cu 30.000 de euro sub al lui AMG C 63. Totul perfect? Ar fi fost dacă și cutia s-ar fi ridicat la nivelul motorului. 

DATE TEHNICE 
Caroserie
Berlină cu 5 locuri. L × l × h: 4791 × 1824 × 1450 mm. Ampatament: 2865 mm. Portbagaj: 455 l. Masă proprie: 1765 kg
Tren de rulare
Suspensie față cu brațe duble suprapuse, spate multilink, frâne cu discuri ventilate față și spate, pneuri 245/45 R18
Transmisie
Tracțiune integrală, cutie automată cu 9 trepte
Propulsie
Turbo cu 4 cilindri în linie, cilindree 1991 cm³. Putere maximă: 300 kW (408 CP)/6750 rpm. Cuplu maxim: 500 Nm/5000 rpm
Performanțe
0–100 km/h 4,6 s
Viteză maximă 250 km/h
Consum mixt WLTP 8,7 l/100 km
Emisii CO2 WLTP 196 g/km
Preț de bază
Mercedes-AMG C 43 4Matic 83.300 euro

test Mercedes-AMG C43 4matictest Mercedes-AMG C43 4matictest Mercedes-AMG C43 4matictest Mercedes-AMG C43 4matictest Mercedes-AMG C43 4matictest Mercedes-AMG C43 4matictest Mercedes-AMG C43 4matictest Mercedes-AMG C43 4matic

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.