Home Teste Test Mercedes C 220 d 4Matic AllTerrain: Alternativă la GLC

Test Mercedes C 220 d 4Matic AllTerrain: Alternativă la GLC

de Răzvan Măgureanu
test mercedes C 220 d 4Matic AllTerrain

O alternativă interesantă: pentru mai puțin de 1000 de euro în plus, primești o caroserie înălțată cu 4 cm, protecții pentru roți și praguri, două programe de off-road și informații suplimentare pentru off-road. Test cu Mercedes C 220 d 4Matic AllTerrain.

Foto: Bogdan Paraschiv

Breakurile înălțate, cu protecții suplimentare și tracțiune in­tegrală sunt o alternativă la SUV-urile mari și grele, oferind o dinamică nobilă și aptitudini moderate în off-road. Audi și Volvo au explorat această nișă încă de-acum mai bine de 20 de ani, cu A6 Allroad/A4 Allroad, respectiv V70/V60/V90 Cross Country, iar Mercedes a intrat în joc cu Clasa E AllTerrain, în 2016. Anul trecut, pe baza noii generații Clasa C T-Modell a fost lansată în premieră o versiune AllTerrain.
Față de Clasa E AllTerrain, care are o gardă la sol cu numai 29 mm mai înaltă față de breakul normal, Clasa C AllTerrain vine cu o caroserie înălțată cu 40 mm. Bineînțeles, tracțiunea integrală și protecțiile gri închis mat la pasajele roților și praguri sunt standard.

test mercedes C 220 d 4Matic AllTerrain

Clasa C AllTerrain are doar două motorizări din panoplia disponibilă pentru Clasa C: C 200 cu 204 CP și C 220 d cu 200 CP, ambele cu sistem mild hybrid la 48 V cu starter-generator integrat, de 20 CP, antrenat prin curea. Teoretic, diferența de preț dintre break și AllTerrain este de circa 3300 de euro, însă versiunea AllTerrain vine standard cu linia Avantgarde (2403,80 de euro) ceea ce reduce diferența de preț la mai puțin de 1000. În plus, la fel ca și C 220 d T-Modell, C 220 d 4Matic AllTerrain este echipat standard cu pachetul Advantage, care include sistem multimedia cu navigație Premium, pachet parcare cu cameră marșarier, asistent unghi mort, scaune încălzite și display digital pentru indicatoarele de bord, care la AllTerrain are, pe lângă modurile Classic, Discreet și Sporty, un mod Off-road, ce afișează înclinările laterală și longitudinală și unghiul direcției. În special acesta din urmă reprezintă o informație foarte utilă în off-road.

Pregătit pentru off-road

De asemenea, C 220 d 4Matic AllTerrain dispune de două moduri de condus suplimentare, Off-road și Off-road+ (include și asistent la coborârea pantelor), pe lângă cele clasice, Efficiency, Comfort, Sport și Individual. Însă la AllTerrain nu poți avea nici opțional direcția integrală și suspensia adaptivă.

Configurația suspensiei este similară cu cea de la breakul normal, cu punte față multilink cu patru brațe și spate multilink cu cinci brațe. Suspensia oferă un compromis excelent, fiind destul de fermă pentru a limita ruliul cauzat de ridicarea gărzii la sol, dar și foarte confortabilă cu pneurile standard de 17 inchi, care sunt cea mai bună alegere pentru mașina asta, mai ales dacă te gândești să te avânți și pe macadam. AllTerrain este foarte confortabil pe macadam, iar protecțiile de la praguri și roți și garda la sol decentă asigură o rulare fără griji în teren mediu accidentat.

blank

Noul turbodiesel cu două turbine și sistem mild hybrid la 48 V cu starter-generator integrat, de 20 CP, livrează 4 CP mai puțin decât în cazul lui C 220 d T-Modell, dar este la fel de puțin gurmand. La rulare economică, consumă 5,1 l/100 km, ceea ce înseamnă că poți ajunge lejer de la București la Viena (1100 km) cu rezervorul opțional de 66 de litri. La conducere normală, consumul ajunge la 6,7 l/100 km, o valoare foarte competitivă, care face ca acest diesel să fie chiar și mai eficient în privința costurilor decât un model electric. Însă spre deosebire de aceeași versiune biturbo, dar cu 265 CP de la Clasa C, dieselul de 200 CP este ceva mai zgomotos în accelerare, dar se liniștește la drum întins.

Puterea de 200 CP conferă suveranitate la depășiri și motorul face pereche foarte bună cu excelenta cutie automată cu nouă trepte, care schimbă lin și contribuie decisiv la economia de combustibil, datorită raportului mare al demultiplicării între prima și ultima treaptă. Practic, Mercedes C 220 d 4Matic AllTerrain rulează la 130 km/h cu o turație de numai 1600 rpm în treapta a noua.

test mercedes C 220 d 4Matic AllTerraintest mercedes C 220 d 4Matic AllTerrain

Accelerațiile și reprizele sunt rapide (0–100 km/h în 8s și sprinturile 60–100/80–120 km/h în 4,6/5,7 s), dar puteau fi și mai rapide dacă mașina nu ar fi fost atât de grea. Cu 1897 kg, AllTerrain este aproape la fel de greu ca SUV-ul GLC. În schimb, ca și la Clasa C, am remarcat frânele excelente.

Interiorul e spectaculos și excelent calitativ, fiind preluat de la Clasa C. Cu sistemul multimedia MBUX, cu navigație și ecranul-portret îndreptat cu 6 grade spre șofer și indicatoarele de bord virtuale, operarea e ușoară și intuitivă, cu mențiunea că reglajul volumului audio din butonul rotativ de la fosta generație era mai simplu decât cel tactil de azi. În rest, totul este la locul lui, iar operarea displayului indicatoarelor de bord de la minitouch-ul de pe volan din stânga și al sistemului multimedia de la minitouch-ul din dreapta sunt logice. Și mai ai la dispoziție și comanda vocală sau operarea tactilă direct pe ecranul-portret.

test mercedes C 220 d 4Matic AllTerrain

Iar cu pachetul Premium Plus, de la mașina de test (5667,38 de euro, pachet Advantage, plus faruri digitale, scaune față reglabile electric și cu memorie, realitate augmentată pentru navigație, cameră la 360 de grade, foarte utilă în off-road, keyless-go, climă automată Thermotronic, trapă panoramică, head-up display), ai la dispoziție un automobil excelent dotat.
În spate este foarte mult loc, iar înălțimea interioară e ceva mai mare decât la limuzină. Bancheta fracționabilă 40/20/40%, cu rabatare de la un buton din portbagaj și hayonul electric standard ajută la încărcarea portbagajului cu formă regulată și cu un volum decent, de minimum 490 de litri.

test mercedes C 220 d 4Matic AllTerraintest mercedes C 220 d 4Matic AllTerraintest mercedes C 220 d 4Matic AllTerraintest mercedes C 220 d 4Matic AllTerraintest mercedes C 220 d 4Matic AllTerraintest mercedes C 220 d 4Matic AllTerraintest mercedes C 220 d 4Matic AllTerrain

DATE TEHNICE 
Caroserie
Break cu 5 locuri. L × l × h: 4751 × 1820 × 1494 mm. Ampatament: 2865 mm. Portbagaj: 490–1510 l. Rezervor: 40 l (66 l opțional)
Tren de rulare
Suspensie față multilink cu 4 brațe, spate multilink cu 5 brațe. Frâne cu discuri ventilate față și spate. Direcție servoasistată electric. Pneuri: 225/55 R17
Transmisie
Tracțiune integrală, cutie automată cu 9 trepte
Propulsie
Motor L4 turbodiesel. Cilindree: 1993 cm3. Putere maximă: 147 kW (200 CP). Cuplu maxim:
440 Nm/1800 rpm
Performanțe
0– 80 km/h 5,4 s
0–100 km/h 8,0 s
0–120 km/h 11,1 s
0–140 km/h 15,5 s
0–160 km/h 21,4
0–400 m 15,7 s
60–100 km/h 4,6
80–120 km/h 5,7 s
Viteză maximă 231 km/h
Frânare
De la 100 km/h, rece 34,3 m
De la 130 km/h, rece/cald 57,8/55,5 m
Consum
În test 6,7 l/100 km
ams – eco 5,1 l/100 km
ams – sportiv 8,8 l/100 km
Emisii CO2 în test 176 g/km
Preț de bază
Mercedes C 220 d 4Matic AllTerrain 56.692 euro

Verdict

Mercedes C 220 d 4Matic AllTerrain preia tot ce are mai bun noua Clasă C: interior de calitate, sistem multimedia de top, confort de înaltă clasă, frâne excelente. Este foarte bine echipat standard și costă doar puțin mai mult decât versiunea break. Păcat că îi lipsește o suspensie adaptivă sau pneumatică, ce i-ar fi sporit polivalența.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?